MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Dan vallen veel auto’s toch af. Wil je een station, SUB, of toch een sedan en is een (bijv) 3-serie groot genoeg of niet?
Station is fijn. SUV ook goed. Sedan liever niet, maar ik denk wel aan een model s.
3 serie is te klein, tenzij station.

Model S was zakelijk voor het geld super, hoe het nu zit met bijtelling e.d. weet ik niet. Wel vind ik de afwerking tegen vallen. Ik zou voor een Jaguar XF gaan, desnoods station.

Screenshot_2019-12-31-23-10-12-867_com.miui.videoplayer.png

Screenshot_2019-12-31-23-10-51-734_com.miui.videoplayer.png

Mooie bak, voor een mooie meid! Veel plezier er mee!

Zeker. Werk er hard voor, maar zeker, luxe. Wat zou jij kiezen, elektrisch met alle nadelen maar lagere bijtelling, of hybride?

Ik zou voor de lage bijtelling gaan. Een mooie auto van de zaak is leuk maar het moet ook betaalbaar blijven vind ik.

Lekker! Echt gave bak.

Bijtelling tot 40k is 8%, daarboven 22.

Kleine correctie. Tot 45k

De bijtelling voor volledig elektrische auto’s gaat in 2020 omhoog voor auto’s met een Datum Eerste Toelating vanaf 1 januari 2020.
De bijtelling gaat voor deze auto’s naar 8% van de catalogusprijs tot € 45.000.
Is de catalogusprijs meer dan € 45.000, dan geldt over de eerste € 45.000 een bijtelling van 8% en het restbedrag daarboven 22%.

In het nieuwe jaar eens nadenken over een nieuwe leasebak. Mijn contract loopt af en ergens rond oktober moet er een nieuwe zijn, dus ergens rond juni bestellen. Ik vind het maar lastig.

budget is best hoog, dus alleen een q8 of s8, de echt dure wagens kunnen niet. Echter ik wil ook niet krom liggen voor de bijtelling.

Dus electrisch? Tesla s? etron, Ford Mustang e, Jaguar epace? Of toch een v60 hybride? Een bmw 5?

De auto moet praktisch zijn qua ruimte, we zijn met 4 personen en we willen op vakantie kunnen. Ik vind het maar lastig.
6-serie GT?

met moeten ook kinderen mee.....leuke auto wel. Zou dan liever een station hebben. Niet echt goedkoop mbt bijtelling trouwens Zomaar 750€ netto per maand.

En daar dan 100 mee moeten rijden, ik denk dat de boetes hoger zijn dan de bijtelling ...

Station is fijn. SUV ook goed. Sedan liever niet, maar ik denk wel aan een model s.
3 serie is te klein, tenzij station.

Had een model S besteld maar uiteindelijk ook weer afbesteld, in mijn ogen (nog) te veel nadelen. Na veel wikken en wegen uiteindelijk voor de hybride X5 gegaan die als het goed is over een maand voor mij klaar staat:cool:, best of both worlds IMO.

Komt best wel veel mooi vol elektrisch spul aan de komende tijd dus zou dat zeker in de gaten houden, vind de mustang e wel een coole wagen om te zien en de ( beloofde) specs zijn ook prima. Etron heb ik toentertijd meegehad voor een uitgebreide proefrit, prima auto maar had voor mij niet de wow factor. De B & O audio die er in zat dan weer wel, beste geluid tot nu toe.

Had een model S besteld maar uiteindelijk ook weer afbesteld, in mijn ogen (nog) te veel nadelen. Na veel wikken en wegen uiteindelijk voor de hybride X5 gegaan die als het goed is over een maand voor mij klaar staat:cool:, best of both worlds IMO.

Komt best wel veel mooi vol elektrisch spul aan de komende tijd dus zou dat zeker in de gaten houden, vind de mustang e wel een coole wagen om te zien en de ( beloofde) specs zijn ook prima. Etron heb ik toentertijd meegehad voor een uitgebreide proefrit, prima auto maar had voor mij niet de wow factor. De B & O audio die er in zat dan weer wel, beste geluid tot nu toe.

Beetje mijn dilemma. Ik denk nu aan de mach e inderdaad. Mooie auto, goede specs en redelijke bijtelling.

Overigens rijd ik we eens mee met collega’s met een Tesla en dat charger netwerk is wel fantastisch. In Nederland perfect. Buitenland iets ander verhaal.

Actieradius met name naar buitenland.

Ja dat was voor mij ook een dingetje. Uiteindelijk wel aangeschaft.
In Nederland heb ik tot op heden (na 3 maand) me prima kunnen redden met mijn laadpaal thuis. Ritjes van ongeveer 220km per dag. En anders is het super charger netwerk van Tesla echt relaxed.

Zojuist op de valreep nog een Peugeot Expert in Gris Platinum besteld.

Voorraadmodelletje. Zal er binnenkort wel zijn.

Heeft toch wel het mooiste bekkie van zn broertjes en zusjes.

inb4 transporter of vito geneuzel

Ze hadden hier zelfs de aanbieding 3 halen 2 betalen.
Expert ziet er goed uit en denk ik een stuk zuiniger dan de Boxer.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.078
120 pk 2.0 premium.

Is vlug zat.

We kunnen er niet meer omheen, diesel- en benzinemotoren sterven een langzame dood. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen en of we (ik) dat nog meemaken.

Nee, ze worden vermoord, verbannen.
Wie weet hoor je over 15 jaar niemand meer klagen en lachen we om die oude brandstofauto's. Maar komt het geklaag dat er dan binnenkort niet meer zelfstandig gereden mag worden, omdat de auto zelf al de weg kan vinden voor je.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.080

Hah! Ze zijn wel zeker van hun zaak.

Toch maar beter de proace gekocht? :thinking:

Neuh, dealer staat me niet aan.

Vind ik belangrijker.

Terug
Naar boven