MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Willen we wel een wagen op de weg die in 2 seconden van 0 naar 100 gaat?

Laatst bewerkt:
Soms vraag ik me af of rijbewijzen in gradaties van 100 pk een goed idee zouden zijn. (i.e. extra lessen o.i.d.) Alleen zal je dan het argument krijgen dat je toch maar maximum 120 km/u mag rijden, dus wat wat maakt het uit? :o

Willen we wel een wagen op de weg in 2 seconden van 0 naar 100 gaat?
Vond 2.5 al snel genoeg, went ook trouwens. Dat dan weer wel.
Maar heel eerlijk, 0-100 tijden zijn heel heel erg overrated, als je het mij vraagt.
2 acceleraties vind ik prachtig, die van 50 naar 150/250 en van 230 naar 300+.

Het lijkt me echt een marteling om een wagen te hebben die zo krachtig is terwijl je er eigenlijk geen gebruik van mag maken. Sinds m'n wagen gechipt is heb ik al dat gevoel, en we hebben het maar over 225 pk @ 1375 kg. Laat ons zeggen dat ik een groot probleem heb als ik de laatste weken ben geflitst. :roflol:

Soms vraag ik me af of rijbewijzen in gradaties van 100 pk een goed idee zouden zijn. (i.e. extra lessen o.i.d.) Alleen zal je dan het argument krijgen dat je toch maar maximum 120 km/u mag rijden, dus wat wat maakt het uit? :o
Ik vind wel dat mensen die een snellere auto bezitten en het onderhoud daarvan lopen te verslonzen, gevaarlijk bezig kunnen zijn. Sowieso is het belangrijk maar bij krachtigere auto's slijten zaken harder.
En wat zie je vaak bij auto's die krachtiger zijn dan gemiddeld en na 10 jaar of langer diverse eigenaren achter zich hebben gelaten.. dat er op onderhoud wordt bezuinigd. En dat ga je merken.

Ik vind wel dat mensen die een snellere auto bezitten en het onderhoud daarvan lopen te verslonzen, gevaarlijk bezig kunnen zijn. Sowieso is het belangrijk maar bij krachtigere auto's slijten zaken harder.
En wat zie je vaak bij auto's die krachtiger zijn dan gemiddeld en na 10 jaar of langer diverse eigenaren achter zich hebben gelaten.. dat er op onderhoud wordt bezuinigd. En dat ga je merken.

Ik vind gewicht gevaarlijker dan vermogen.
Een SUV van 2 ton doet met 100khm meer schade dan een sportwagen van 1 ton met 130khm.

Zou je eerder kunnen zeggen, met normaal B mag jr tot BVB 1600kg of 200PK, kom je daar boven moet je extra cursus.
Dan weer nieuwe cursus vanaf 2500KG en 350PK.

Beetje raar dat je anders met een onervaren B rijbewijs wel zo'n grote bus mag besturen maar geen coupe met wat meer vermogen.

Voor onderhoudt hebben we toch de APK?
Die zou je anders nog strenger kunnen maken voor krachtige en of zware auto's.

Voor onderhoudt hebben we toch de APK?
Ja maar dat is alleen als het echt niet door de beugel kan en slechts een momentopname. Joep van Autoweek komt alsnog geregeld zaken tegen waarbij hij dan zegt dat hij het eigenlijk afkeur zou vinden. Dat zijn dan doorgaans auto's met minder dan 200pk, als je dan iemand hebt die met 300+ pk rondrijdt weet ik niet of dat altijd even veilig is.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #13.738

Zo'n bijna classic sleeper vind ik mooi. Relatief praktisch, snel en zonder al te veel frutsels dat kapot gaat.

Laatst bewerkt:
Ik zag eergisteren een prachtige Jaguar. Toch wel een klasse apart vind ik.

Terug
Naar boven