Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doe me nog denken aan iets anders. Jaren geleden stuurde ik moeders naar de garage om m'n ruitenwissers (vooraan) te vervangen. De kostprijs was iets van 50 euro.Op de Belgische site van BMW staan de kilogrammen er in ieder geval niet bij.Wat een zwendelaars.

Ook had mijn vrouw ja gezegd op de vraag of de “versleten“ ruitenwissers voor vervangen moesten worden, hier vragen ze €77 voor, een setje van Bosch voor die auto kosten nog geen €18.
Wie zegt dat je moeder 5 tientjes moest aftikken voor enkel ruitenwissers. Wellicht eens wat anders dan een nat washandje?Jaren geleden stuurde ik moeders naar de garage om m'n ruitenwissers (vooraan) te vervangen. De kostprijs was iets van 50 euro.
Ik keek later op de internetz, en een degelijke set van Bosch heb je al voor 20-25 euro. Sindsdien kan dat OEM gedoe mij gestolen worden.
Pé rijdt niet op water eh.Ook had mijn vrouw ja gezegd op de vraag of de “versleten“ ruitenwissers voor vervangen moesten worden, hier vragen ze €77 voor, een setje van Bosch voor die auto kosten nog geen €18.
Tja, als een goede vrouw deed ze wat ik haar had opgedragen. Ik had het ook niet verwacht. Maar goed, zo word ik nu en dan iets snuggerder.Wie zegt dat je moeder 5 tientjes moest aftikken voor enkel ruitenwissers.
De goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien waren van Ridex. (5-6 euro per blad)

Bosch is vaak nog OEM ookDoe me nog denken aan iets anders. Jaren geleden stuurde ik moeders naar de garage om m'n ruitenwissers (vooraan) te vervangen. De kostprijs was iets van 50 euro.
Ik keek later op de internetz, en een degelijke set van bv. Bosch heb je al voor 20-25 euro. Sindsdien kan dat OEM gedoe mij gestolen worden.

Sneu om onwetende klanten op die manier geld af te troggelen.Ze hebben gewoon hoge markups bij de dealer, 5 liter 10W60 olie bij de dealer moest ik €120ex btw voor aftikken.
Sneu om onwetende klanten op die manier geld af te troggelen.

Maar ze gooien er ook nog eens minimaal €20 ex Btw aan arbeidskosten bovenop en de automonteur ziet daar maar weinig van terug.Naja kan moeilijk bij hun aankomen met 5 liter olie of ze die bij de beurt er even in willen gooien
Wel het nadeel van een auto waar het boekje vol zit met dealer stempels, als het door wilt zetten kost het soms een vermogen.
Maar ze gooien er ook nog eens minimaal €20 ex Btw aan arbeidskosten bovenop en de automonteur ziet daar maar weinig van terug.

Waarom niet? Wij laten het onderhoud van de S2k en Integra ook in de Honda garage doen, maar brengen zelf de olie mee. Zo zijn we zeker van het merk en de dikte. Ze maken daar helemaal geen probleem vanNaja kan moeilijk bij hun aankomen met 5 liter olie of ze die bij de beurt er even in willen gooien
Wel het nadeel van een auto waar het boekje vol zit met dealer stempels, als het door wilt zetten kost het soms een vermogen.
maar toch, minimaal 100% markup is wel extreem, denk ook dat ze niet retail betalen...
.Waarom niet? Wij laten het onderhoud van de S2k en Integra ook in de Honda garage doen, maar brengen zelf de olie mee. Zo zijn we zeker van het merk en de dikte. Ze maken daar helemaal geen probleem van.
Mag toch hopen dat een Honda garage we de goede olie in je S2000 stoptGa ik ook weer doen als er onderhoud nodig is. Vergeet het weleens maar scheelt een hoop geld op jaarbasis.
. Wel goed om te weten dat ze daar dus niet moeilijk over doen.Ik weet niet of ze dat bij jou ook zullen proberen, maar bij mij vulden ze telkens de ruitenwisservloeistof bij. Zo konden ze een paar euro extra op de factuur zetten.Ga ik ook weer doen als er onderhoud nodig is. Vergeet het weleens maar scheelt een hoop geld op jaarbasis.

Waar heen voer je het af dan?Maar moet ook zeggen dat als ik voor de winter nog weer olie ververs dat ik het zelf ga doen, is nou niet echt een mega ingewikkelde klus.
Ik heb er laatst vijf liter ingegoten omdat het peil zo laag was. 'k Heb zelfs niet stilgestaan bij het verversen gebeuren. Dat artikel komt dus mooi uit.Olie verversen is onnodig, zegt ex-Castrol-baas | Automotive Online
Motorolie verversen is helemaal niet nodig. Dat stelt Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland. Hij voert een kruistocht tegen wat hij noemt de ‘olieverversmaffia’. De man die rijk werd van Castrol en directeur is van ARCA Research/Niveauplus rijdt al 350 duizend kilometer op dezelfde...www.automobielmanagement.nl
Wat valt er nog te verversen als het toch al laag is? 
Ik heb er laatst vijf liter ingegoten omdat het peil zo laag was. 'k Heb zelfs niet stilgestaan bij het verversen gebeuren. Dat artikel komt dus mooi uit.Wat valt er nog te verversen als het toch al laag is?
![]()

Zijn toch wel plekken waar je dat kwijt kan?
Klopt moet je er ook altijd bij zeggen. Ze zullen wat binnenmonds grommen of ff een paar seconden extra stil zijn op je vraag maar doen het gedwee. Bestel zelf bij eurol altijd die flessen. Heb je ook een olieadviseur. Tik je je kenteken in en weet je welke olie je moet hebben.
Vind het sowieso schimmig dat gefocus op olieverversen. Ik doe het altijd wel voor de securiteit maar
Olie verversen is onnodig, zegt ex-Castrol-baas | Automotive Online
Motorolie verversen is helemaal niet nodig. Dat stelt Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland. Hij voert een kruistocht tegen wat hij noemt de ‘olieverversmaffia’. De man die rijk werd van Castrol en directeur is van ARCA Research/Niveauplus rijdt al 350 duizend kilometer op dezelfde...www.automobielmanagement.nl
Mag toch hopen dat een Honda garage we de goede olie in je S2000 stopt. Wel goed om te weten dat ze daar dus niet moeilijk over doen.
Maar moet ook zeggen dat als ik voor de winter nog weer olie ververs dat ik het zelf ga doen, is nou niet echt een mega ingewikkelde klus.
. Sommige onderdelen kopen we ook OEM online en laten die dan door de garage vervangen, scheelt vaak best wat euro's. En wat ik zelf kan, zoals remschijven en -blokken vervangen bvb., doe ik ook gewoon zelf
. Onderhoud laat ik 1x/jaar bij Honda doen voor de goedkope Honda assistance die je er dan bij krijgt
.