XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Pedaalrubbers lijken aan vervanging toe.

:trollfacex:

Op de Belgische site van BMW staan de kilogrammen er in ieder geval niet bij. :roflol: Wat een zwendelaars.
Doe me nog denken aan iets anders. Jaren geleden stuurde ik moeders naar de garage om m'n ruitenwissers (vooraan) te vervangen. De kostprijs was iets van 50 euro. :eek:

Ik keek later op de internetz, en een degelijke set van bv. Bosch heb je al voor 20-25 euro. Sindsdien kan dat OEM gedoe mij gestolen worden.

Jaren geleden stuurde ik moeders naar de garage om m'n ruitenwissers (vooraan) te vervangen. De kostprijs was iets van 50 euro. :eek:

Ik keek later op de internetz, en een degelijke set van Bosch heb je al voor 20-25 euro. Sindsdien kan dat OEM gedoe mij gestolen worden.
Wie zegt dat je moeder 5 tientjes moest aftikken voor enkel ruitenwissers. Wellicht eens wat anders dan een nat washandje?
Ook had mijn vrouw ja gezegd op de vraag of de “versleten“ ruitenwissers voor vervangen moesten worden, hier vragen ze €77 voor, een setje van Bosch voor die auto kosten nog geen €18.
Pé rijdt niet op water eh.

Doe me nog denken aan iets anders. Jaren geleden stuurde ik moeders naar de garage om m'n ruitenwissers (vooraan) te vervangen. De kostprijs was iets van 50 euro. :eek:

Ik keek later op de internetz, en een degelijke set van bv. Bosch heb je al voor 20-25 euro. Sindsdien kan dat OEM gedoe mij gestolen worden.
Bosch is vaak nog OEM ook :roflol:

Ze hebben gewoon hoge markups bij de dealer, 5 liter 10W60 olie bij de dealer moest ik €120ex btw voor aftikken.

Sneu om onwetende klanten op die manier geld af te troggelen.

Naja kan moeilijk bij hun aankomen met 5 liter olie of ze die bij de beurt er even in willen gooien :roflol:
Wel het nadeel van een auto waar het boekje vol zit met dealer stempels, als het door wilt zetten kost het soms een vermogen.

maar toch, minimaal 100% markup is wel extreem, denk ook dat ze niet retail betalen...

Naja kan moeilijk bij hun aankomen met 5 liter olie of ze die bij de beurt er even in willen gooien :roflol:
Wel het nadeel van een auto waar het boekje vol zit met dealer stempels, als het door wilt zetten kost het soms een vermogen.
Maar ze gooien er ook nog eens minimaal €20 ex Btw aan arbeidskosten bovenop en de automonteur ziet daar maar weinig van terug.

Maar ze gooien er ook nog eens minimaal €20 ex Btw aan arbeidskosten bovenop en de automonteur ziet daar maar weinig van terug.

Als die werkplaats jongens daadwerkelijk die €100 per uur krijgen die ze rekenen zouden er geen advocaten meer zijn :roflol:

maar toch, minimaal 100% markup is wel extreem, denk ook dat ze niet retail betalen...

Waarom niet? Wij laten het onderhoud van de S2k en Integra ook in de Honda garage doen, maar brengen zelf de olie mee. Zo zijn we zeker van het merk en de dikte. Ze maken daar helemaal geen probleem van :).

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.333
Ga ik ook weer doen als er onderhoud nodig is. Vergeet het weleens maar scheelt een hoop geld op jaarbasis.

Waarom niet? Wij laten het onderhoud van de S2k en Integra ook in de Honda garage doen, maar brengen zelf de olie mee. Zo zijn we zeker van het merk en de dikte. Ze maken daar helemaal geen probleem van :).
Ga ik ook weer doen als er onderhoud nodig is. Vergeet het weleens maar scheelt een hoop geld op jaarbasis.
Mag toch hopen dat een Honda garage we de goede olie in je S2000 stopt :emo:. Wel goed om te weten dat ze daar dus niet moeilijk over doen.
Maar moet ook zeggen dat als ik voor de winter nog weer olie ververs dat ik het zelf ga doen, is nou niet echt een mega ingewikkelde klus.

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.336
Klopt moet je er ook altijd bij zeggen. Ze zullen wat binnenmonds grommen of ff een paar seconden extra stil zijn op je vraag maar doen het gedwee. Bestel zelf bij eurol altijd die flessen. Heb je ook een olieadviseur. Tik je je kenteken in en weet je welke olie je moet hebben.

Vind het sowieso schimmig dat gefocus op olieverversen. Ik doe het altijd wel voor de securiteit maar

Ik heb er laatst vijf liter ingegoten omdat het peil zo laag was. 'k Heb zelfs niet stilgestaan bij het verversen gebeuren. Dat artikel komt dus mooi uit. :fluit: Wat valt er nog te verversen als het toch al laag is? :dunno:

Ik heb er laatst vijf liter ingegoten omdat het peil zo laag was. 'k Heb zelfs niet stilgestaan bij het verversen gebeuren. Dat artikel komt dus mooi uit. :fluit: Wat valt er nog te verversen als het toch al laag is? :dunno:

Ergste is is dat dit dus echt gebeurt :roflol:

Mijn auto ververst zelf elke 3000KM een litertje, super handig.

Waar heen voer je het af dan?
Zijn toch wel plekken waar je dat kwijt kan?

Klopt moet je er ook altijd bij zeggen. Ze zullen wat binnenmonds grommen of ff een paar seconden extra stil zijn op je vraag maar doen het gedwee. Bestel zelf bij eurol altijd die flessen. Heb je ook een olieadviseur. Tik je je kenteken in en weet je welke olie je moet hebben.

Vind het sowieso schimmig dat gefocus op olieverversen. Ik doe het altijd wel voor de securiteit maar

Zal ook van je wagen en rijstijl afhangen... Ik hou me strikt aan 5000km/1 jaar. Na de Euromeet vorig jaar ook onmiddellijk olie wissel gedaan. Als je 6 dagen aan een stuk vol gas geeft en meer in dan buiten VTEC rijdt, dan wil je niet het risico nemen om met mogelijks verbrande olie rond te rijden.

Bij een gewone auto en rustige rijstijl lijkt het minder van belang. Toch zal het op tijd en stond vervangen wel beter zijn voor de levensduur van de motor.

Mag toch hopen dat een Honda garage we de goede olie in je S2000 stopt :emo:. Wel goed om te weten dat ze daar dus niet moeilijk over doen.
Maar moet ook zeggen dat als ik voor de winter nog weer olie ververs dat ik het zelf ga doen, is nou niet echt een mega ingewikkelde klus.

Ja, tuurlijk. Maar als je occasioneel ook thuis eens wisselt... Dan heb ik liever exact dezelfde olie erin. Dus zelf meenemen :). Sommige onderdelen kopen we ook OEM online en laten die dan door de garage vervangen, scheelt vaak best wat euro's. En wat ik zelf kan, zoals remschijven en -blokken vervangen bvb., doe ik ook gewoon zelf :). Onderhoud laat ik 1x/jaar bij Honda doen voor de goedkope Honda assistance die je er dan bij krijgt :P.

Terug
Naar boven