MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Holy shit wayyy better dan ik had verwacht met die kit :cool:

• Like
Waarderingen: Bubs
20200103_101449.jpg

Ik heb deze eind van het jaar spuitklaar gemaakt :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.124
Vernaggelt heel zo een auto.

Ben je ook een sjappie als je er in rijdt.

Ja, who gives a f**k.

Details

benieuwd of een tuner die achterkant kan opknappen, vind dit in vergelijking met het c7 model maar niks :(

Free advertisements

• Love
Waarderingen: Vonk
In Murica kan en mag toch alles?

Behalve als t met seks of schelden te maken heeft. Dan gaat alles te ver. Preuts kutland.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.133
Ik weet dat je bij de dealer duurder uit bent dan bij een universele garage, zeker als je een ”wat luxer merk” hebt. Deze week heeft onze Landrover een grote beurt gehad en dat mag heus wel wat kosten, maar om €23,95 excl BTW per liter olie te rekenen is wel achterlijk, dat komt voor 6,5 liter uit op €189 als ik 4x5l exact dezelfde olie online koop hou ik nog €43 in mijn zak. Ook had mijn vrouw ja gezegd op de vraag of de “versleten“ ruitenwissers voor vervangen moesten worden, hier vragen ze €77 voor, een setje van Bosch voor die auto kosten nog geen €18.

Het is dat dit de laatste beurt binnen de fabrieksgarantie was en de dealer op loopafstand is, maar de volgende keer gaan we ergens anders heen. Ik wil niet weten wat ik had moeten betalen als we de achterbanden bij hun hadden laten vervangen, waar overigens nog iets van 3-4mm profiel opzit.

Oplichterij eerste klas :eek:

Land Rover ligt dan ook bij uitstek in het segment waarbij de eigenaar nieteens naar de factuur kijkt.
Maarja, boeven zijn het allemaal.

Ook binnen de garantieperiode zou je het onderhoud al ergens anders kunnen doen, maar in de praktijk kat dan nog best wel wat gezeur opleveren als je iets wilt claimen dus zou ik dat niet zo snel doen. Nu maar op zoek naar een andere garage. Ik was nu trouwens aanzienlijk meer kwijt dan voor de grote beurt van mijn Mini eind vorige jaar en daar zijn toen nieuw schokbrekers onder gezet die ca €500 hebben gekost.

Ik vraag me trouwens af wat voor onderhoud private lease auto‘s krijgen, dat kan nooit hetzelfde zijn voor de maandelijkse kosten.

Ook binnen de garantieperiode zou je het onderhoud al ergens anders kunnen doen, maar in de praktijk kat dan nog best wel wat gezeur opleveren als je iets wilt claimen dus zou ik dat niet zo snel doen. Nu maar op zoek naar een andere garage. Ik was nu trouwens aanzienlijk meer kwijt dan voor de grote beurt van mijn Mini eind vorige jaar en daar zijn toen nieuw schokbrekers onder gezet die ca €500 hebben gekost.

Ik vraag me trouwens af wat voor onderhoud private lease auto‘s krijgen, dat kan nooit hetzelfde zijn voor de maandelijkse kosten.

Alleen het noodzakelijke net zoals bij operational lease zakelijk. Vaak is private lease juist zo aantrekkelijk om weg te zetten in de markt, omdat de techniek niet meer te wensen over laat en het veelal 3 of 4 jarige contracten zijn met in totaal < 50K km op de teller aan het einde van de rit. Hoeveel onderhoud denk je dat zo'n auto behoeft? Vaak maar heel erg weinig volgens mij.

Klopt, maar waarom ben je als particuliere eigenaar de eerste jaren wel veel kwijt aan onderhoud?

Terug
Naar boven