MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Zal de grootte van de grill zoveel uitmaken voor de verkoopcijfers?

Zo ja, waarom niet elk model dan zo'n enorme grill geven?

Het vergroten van de grill is toch niets meer dan het veranderen voor het veranderen? Zodat mensen waarbij hun auto de stabiliteit van hun ego bepaald de wens komt om een nieuwe te kopen omdat je anders in een “oude” rijdt

Bizar hoe veel verschil dit maakt.
Vind het zo eigenlijk best een mooie wagen.
Nog wel wat agressief naar mijn smaak maar niet lelijk.
Ik heb tegenwoordig de M Sport bumper op mijn F20 (pre LCI). Het verschil is bizar. De bumper maakt de wagen. :thinking: (vooral bij BMWs.) Een zwarte grille i.p.v. chroom met zwart is ook al heel iets anders.

Er "verstand" van hebben blijft niets minder dan inschatten wat de consument mooi gaat vinden. Of is BMW dusdanig groot dat het kan stellen, wat de consument mooi "moet" gaan vinden?

Nou als niemand m hier en de reviews op yt en AW etc het niks vinden lijkt het me sterk dat er een gat in de lucht werd gesprongen toen het doek van de nieuwe 4 werd afgehaald en ze de grill konden bekijken.

En zal vast wel een marktonderzoek geweest zijn voor de lancering wat 'wij' er van vinden.

Er is ook zeker onderzoek gedaan en een grote grill is een belangrijke trend en is wat de grootste groep consumenten wilt.

De grootste markt voor BMW is China, daar willen ze enorme grills.

Het vergroten van de grill is toch niets meer dan het veranderen voor het veranderen? Zodat mensen waarbij hun auto de stabiliteit van hun ego bepaald de wens komt om een nieuwe te kopen omdat je anders in een “oude” rijdt

Dat zal ook vast een element zijn en soms moet je als bedrijf ook een gok nemen.

Het enige (vermeende) onderzoek dat BMW ooit zelf naar buiten bracht was dat het leeuwendeel v.d. F20 eigenaren niet wist dat het RWD wagens zijn. Dit deden ze natuurlijk enkel en alleen om hun overstap naar FWD goed te praten. Zonder cijfers van de andere Reeksen is zo'n onderzoek sowieso nutteloos.

Verder geloof ik absoluut niet dat BMW gebruik maakt van focusgroepen of wat dan ook. Sinds het Bangle tijdperk zijn, in hun ogen, baanbrekende designs hun ding. (E65, E60, E71, i3, i8,..)

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.807

• #15.808
zbyTrso.jpg

:roflol:
Nog autobezitters last hier van het roestmonster?

Ja mijn bus toont gelijkenissen. Maar ding rijdt gewoon goed als extra bus 120k erbij geduwd in 5 jaar en destijds voor 3500 gekocht.

• #15.810
Nv200 na 7 jaar begint te roesten bij de dorpel. Net apk en onderhoud gehad. Zal m volgende herfst wel wat bij laten werken. Ford transit begon al na een half jaar te roesten net boven het voorraam :roflol:.

Valt me op dat onze Franse vrienden roest wel goed onder controle hebben. Zie zelden een fransoos met roest rijden (bestelwagens)

Begint wel een beetje voor lul te worden bij bepaalde klanten. Kom soms ook bij wat grote bedrijven of Hilton etc. en dan is het wel wat vervelend. Misschien maar een wrap erover.

Denk niet dat ze wrappen over roest. :thinking:

• #15.815
Mailtje gehad van mn BMW dealer

DE NIEUWE BMW 4 SERIE COUPÉ IN DE SHOWROOM.
BEKIJK NU DE VIDEO MET TOM CORONEL EN COLLEGA JASPER.
Geachte heer ......,
Vanaf aanstaande zaterdag staat de nieuwe, veel besproken BMW 4 Serie Coupé in onze showroom. Omdat deze introductie wat anders loopt dan gebruikelijk, delen wij alvast een video met u waarin Tom Coronel en onze collega Jasper alles vertellen over deze nieuwe 4 Serie Coupé. Start de video daarom nu en laat u verrassen door de prachtige features van deze spiksplinternieuwe Coupé van BMW.
De nieuwe BMW 4 Serie Coupé is veel veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Het maken van een proefrit is daarom zeker de moeite waard! Neem hiervoor contact met ons op en wij zullen ervoor zorgen dat de BMW 4 Serie Coupé gedesinfecteerd op u staat te wachten bij onze vestiging.
Met vriendelijke groet,

Dave da Silva Curiël
Dusseldorp BMW Alkmaar

Echt zo lelijk die grille. Maar sowieso vind ik de auto niet zo mooi. Die mij dan maar de polestar 3

865F3DC7-2738-488D-9B2C-06FB4D6FE29E.jpeg

Waar gaat die 4 serie voor? Eurootje of 60 duizend? Dan heb je toch zo veel te koop wat een stuk leuker is...

• #15.819
Zou misschien toch wat beter opdrogen als ze de nummerplaat a la alfa doen onder de linker koplamp

Terug
Naar boven