XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.122
Waar kijken jullie eigenlijk? Google?

Screenshot_20210125-203947_Office.jpg

• #17.123
Een Civic Type R kost nog geen 40k en heb je ook 320pk. Een auto die een stuk praktischer is en is nog een beetje een gevestigde hot hatch van naam. De eerste Type R was nog onder de 30k, kan je nagaan hoe hard het gaat in autoland.

Deze doet mij wat denken aan de Nissan Sunny GTR, was destijds ook een beest met 220pk maar past totaal niet bij die auto destijds. Ook nooit in het echt zien rijden.
Deze ja, de fijnste auto die ik ooit heb gehad.

• Love
Waarderingen: Bubs
Civic Type R is in België ook 10k goedkoper...

Deze ja, de fijnste auto die ik ooit heb gehad.
De mijne heb ik vijf jaar geleden verkocht om de S2000 te kopen. Zeker geen spijt van, want de S2K is echt een super auto qua engineering, rijplezier, schoonheid,... Maar toch, toch komt er ooit weer een EP3 in de garage te staan. Met een Civic Type R EP3, Integra DC2 en S2000 hebben we dan toch een leuke collectie in handen denk ik :D.

Kids willen tegenwoordig fones en geld om uit te gaan, kleren en games. Auto is niet meer de heilige koe. Al die nieuwe autos worden opgekocht door de lease bedrijven. Nu moet je het doen met die mini autootjes. (108, up etc)

Dat zal denk ik wel meevallen. Maar waar vroeger gespaard werd, wordt nu naar de maandelijkse leaseprijs gekeken. Ze rijden liever in een nieuwe UP dan voor een keer 10k in een wat oudere hot hatch. Nieuw is meer status en dat was vroeger nooit echt mogelijk.

Ik rij altijd auto's van minstens een jaar of 5 oud, mensen denken dan echt dat het bijna gedaan is en je 'm alvast beter naar de sloop kan rijden. Ze moesten eens weten.

• #17.129
Voor dat geld heb je ook een 330i met wat leuke opties en sta je niet voor lul in de fileee

De mijne heb ik vijf jaar geleden verkocht om de S2000 te kopen. Zeker geen spijt van, want de S2K is echt een super auto qua engineering, rijplezier, schoonheid,... Maar toch, toch komt er ooit weer een EP3 in de collectie. Met een Civic Type R EP3, Integra DC2 en S2000 hebben we dan toch een leuke collectie staan denk ik :D.
Ook ik heb er afgelopen zomer met een schuin oog naar gekeken, maar met twee kids wilde ik toch toch perse achterdeuren.

• Heart
Waarderingen: Bubs
  • #17.131
Dat zal denk ik wel meevallen. Maar waar vroeger gespaard werd, wordt nu naar de maandelijkse leaseprijs gekeken. Ze rijden liever in een nieuwe UP dan voor een keer 10k in een wat oudere hot hatch. Nieuw is meer status en dat was vroeger nooit echt mogelijk.

Ik rij altijd auto's van minstens een jaar of 5 oud, mensen denken dan echt dat het bijna gedaan is en je 'm alvast beter naar de sloop kan rijden. Ze moesten eens weten.
Zou niet graag in een 5 jaar oude van een lease pik willen rijden

[bDat zal denk ik wel meevallen. Maar waar vroeger gespaard werd, wordt nu naar de maandelijkse leaseprijs gekeken. Ze rijden liever in een nieuwe UP[/B] dan voor een keer 10k in een wat oudere hot hatch. Nieuw is meer status en dat was vroeger nooit echt mogelijk.

Dit was ook precies wat ik als advies van mijn ouders kreeg :roflol: Lease een UP of Fiatje voor €220 per maand.

Opzich best een prima idee, mijn huidige auto kost alleen aan verzekering en belasting al €130 per maand, die andere 90 ben ik aan benzine en onderhoud minimaal 2x kwijt.
En dat is meer een lauwwarme hatch dan een hot hatch.

• #17.134
Ff kijken wie er hapte. Vind m ook niet onaardig.

Wat vinden jullie goede voorbeelden van auto's die slecht oud zijn geworden.

Ik vond de 2007-2011 civic super cool toen hij net uit was. Met de driekhoek uitlaten die weer terugkwamen in de lampen en het 'doorlopende' design. maar zag er gisteren weer een rijden en dit vind ik echt een voorbeeld van een auto die echt slecht oud is geworden.

fcadca4214b04dbc83bc5411f4988924-1.jpg
Een Saab Aero
0C8D52A1-EF4D-4DB3-B33D-34B2E68393ED.jpeg

Ook ik heb er afgelopen zomer met een schuin oog naar gekeken, maar met twee kids wilde ik toch toch perse achterdeuren.
Dat laat het hele hot batch concept wel verloren gaan natuurlijk.
Afschuwelijk vind ik het dat alle auto’s nu met oog op gezinnen gebouwd worden.
Al die deuren zien er niet alleen afgrijselijk uit, het brengt ook nog eens onnodig extra gewicht met zich mee. Maar ja, mensen zonder kinderen tellen niet meer mee blijkbaar :roflol: .

Dit was ook precies wat ik als advies van mijn ouders kreeg :roflol: Lease een UP of Fiatje voor €220 per maand.

Opzich best een prima idee, mijn huidige auto kost alleen aan verzekering en belasting al €130 per maand, die andere 90 ben ik aan benzine en onderhoud minimaal 2x kwijt.
En dat is meer een lauwwarme hatch dan een hot hatch.

In een UP is het echt van A naar B. En dat je maar max 10k per jaar mag rijden zou mij ook niet aan staan.

Maar ideaal als je problemen zou krijgen als er een dure reparatie komt met een oudere auto. Prima alternatief voor mensen die anders in een oud gebakje zouden rondrijden puur voor het werk en boodschappen. Is een andere auto wel de dubbele kosten waard kan je je afvragen. Zo leuk is het op de weg ook niet meer.

Een Civic Type R kost nog geen 40k en heb je ook 320pk. Een auto die een stuk praktischer is en is nog een beetje een gevestigde hot hatch van naam. De eerste Type R was nog onder de 30k, kan je nagaan hoe hard het gaat in autoland.

Deze doet mij wat denken aan de Nissan Sunny GTR, was destijds ook een beest met 220pk maar past totaal niet bij die auto destijds. Ook nooit in het echt zien rijden.
lol 40k voor een kut civic

Terug
Naar boven