MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.781
Zijn die nog te koop voor een redelijke prijs in deze contreien?

• #18.782

Niet duur!

Beetje jammer dat het een SUV is maar het merk heeft het wel nodig.

En opzich, als je dan toch een SUV wilt vind ik hem wel mooi.

AR heeft vooral een cursus autobouwen bij Toyota nodig.

Toch zijn de moderne Alfa's betrouwbaarder dan de Duitse drie.

Ik zeg ook nergens dat die 3 betrouwbaar zijn. Van Mercedes weet ik het niet, maar Audi en BMW zijn gewoon zeer slecht te noemen.

Ik zeg ook nergens dat die 3 betrouwbaar zijn. Van Mercedes weet ik het niet, maar Audi en BMW zijn gewoon zeer slecht te noemen.
Ja oke, maar dat is wel een beetje concurrentie, ik denk dat mensen eerder twijfelen tussen een BMW of een Alfa dan een Toyota of een Alfa.

Onderzoeken en eigen ervaring. Bij toerritten waren het steevast de Beemers die motor storingen gaven of waarbij het dak weer is niet goed wilde sluiten. Als je een beetje gaat zoeken zul je zien dat Audi en BMW relatief veel motorstoringen geven. Stonden zo uit mn hooft in 2018 beide in de top 10 met meeste problemen. Is ook wel mijn eigen ervaring met mijn Auwdi.

Edit, al wat gevonden voor je :)

Onderzoeken en eigen ervaring. Bij toerritten waren het steevast de Beemers die motor storingen gaven of waarbij het dak weer is niet goed wilde sluiten. Als je een beetje gaat zoeken zul je zien dat Audi en BMW relatief veel motorstoringen geven. Stonden zo uit mn hooft in 2018 beide in de top 10 met meeste problemen. Is ook wel mijn eigen ervaring met mijn Auwdi.

Edit, al wat gevonden voor je :)

Thanks. Ik ga even lezen.

Mercedes doet het nog niet zo slecht dan.

Bij mercedes is het vaak hoe ouder de auto hoe duurder het onderhoud. Pak je een vrij jong model dan zit je nog wel goed, maar na 10/15 jaar gaan er allerlei sensoren kapot en dan begint de ellende.

Meeste/duurste onderhoud qua autos die ik heb is van de range rover. Echt schandalig als die naar de garage moet kan ik al week vooraf niet meer slapen. Onderdelen zijn allemaal van goud lijkt het en er komt maar geen eind aan, de raarste onderdelen gaan kapot.

Had toevallig vorig jaar zowel bij me mercedes suv en range rover allebei de luchtbalgen kapot en allebei door dezelfde garage laten maken alleen de range rover was 3x zo duur aangezien onderdelen veel duurder zijn en de reparatie langer duurt.

Mensen die een nieuwe auto kopen kijken niet meer naar de betrouwbaarheid.
In de meeste gevallen ook nog eens lease, paar jaartjes rijden en weer de volgende uitkiezen. Dus wat dat betreft is de betrouwbaarheid niet meer zo van belang en stil komen te staan in een nieuwe auto hoe vaak in 3 jaar gebeurt dat nou in de praktijk.
Als je een 15 jaar oude luxe auto gaat kopen is het vragen om ellende. Wel willen maar niet kunnen.

• #18.796
Wat vinden jullie van de Arkana? Zag er net een. Was wel onder de indruk.

• #18.799
Moest denken aan de GLE
20220209_190303.jpg

Laatst bewerkt:
Wel een hoog gehalte plastic zoals we van Renault natuurlijk gewend zijn. Maar met wat grotere velgen zeker niet onaardig om te zien, voor een Renault.

1644482384432.png

Terug
Naar boven