AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Iemand advies wat te kopen? Ik rijd al bijna 9 jaar in mijn Polootje 1.2 TDI slowmotion. Wel gechipt naar 105 pk dus op zich prima wagen want ik geef verder geen f**k om auto's maar nu ik een kleine heb zou wat extra ruimte wel lekker zijn :p
Heb een budget van +-30k (iets extra kan altijd, minder is nooit erg). Maar met dat budget valt EV eigenlijk gelijk af want ga geen Zoe of iets rijden en net wat groter formaat is al gauw 40-50k+ nieuw en kijk ik meer in de richting van hybride occasions in verband met verbruik, maar als de accu van een hybride ermee uitscheid is je auto ook gauw economisch total loss, gelijk aan EVs. Wat is wijsheid?
Misschien handig om te weten dat vanaf 2035 er geen diesel en benzine auto's meer verkocht mogen worden. Duurt nog een tijd, maar toch.

Qua prijs: Dacia, Skoda (veel ruimte) en Kia (7 jaar garantie) hebben volgens mij een ev binnen dat buget. Zeker als je opzoek gaat naar bv een demo auto

Dat vind ik nu nog een beetje vroeg om rekening mee te houden al geeft dat wel aan dat de transitie niet meer te stoppen is.

Wat kan betekenen dat een nieuwe auto dan echt een luxe artikel gaat worden want grondstoffen voor EV’s zijn betrekkelijk schaars.

Dat vind ik nu nog een beetje vroeg om rekening mee te houden al geeft dat wel aan dat de transitie niet meer te stoppen is.

Wat kan betekenen dat een nieuwe auto dan echt een luxe artikel gaat worden want grondstoffen voor EV’s zijn betrekkelijk schaars.
Njah, elektrisch of waterstof wordt er toch wel doorgedrukt. Zonde om nu een auto te kopen die alleen op benzine rijdt

Njah, elektrisch of waterstof wordt er toch wel doorgedrukt. Zonde om nu een auto te kopen die alleen op benzine rijdt
Je hebt 't over 13 jaar vanaf nu. Geniet nog even lekker van normaal kunnen rijden voor je zo'n veel te dure batterij op wielen moet aanschaffen. Ik weet iig dat ik volgend jaar naar een Audi S5 coupe ga kijken. Of een 4 serie. Nog niet over uit.

Als je zoals velen op dit moment nog geen laadpaal voor je deur hebt zou ik gewoon nog een benzine auto kopen.

Ik ben me wel aan het oriënteren op een PHEV, maar dat is in mijn geval door meerdere redenen. Zowel mijn vrouw als krijgen binnenkort waarschijnlijk oplaadpunten op het werk, binnen 100m van mijn voordeur heb ik meerdere laadpalen, ik heb waarschijnlijk overcapaciteit vanuit mijn zonnepanelen en we hebben nu een “dure” dieselauto. Maar zelfs alles bij elkaar opgeteld sta ik nog niet te springen om over te gaan op een (PH)EV. Er is nog tijd zat om nu nog gewoon voor een benzine uitvoering te kiezen, ik twijfel ook of dat financieel gezien niet nog steeds de beste optie is.

Ja grote onzin om nu rekening mee te gaan houden. Koop nu een occasion en je hebt 'm over 5 jaar alweer afgereden.

Iemand advies wat te kopen? Ik rijd al bijna 9 jaar in mijn Polootje 1.2 TDI slowmotion. Wel gechipt naar 105 pk dus op zich prima wagen want ik geef verder geen f**k om auto's maar nu ik een kleine heb zou wat extra ruimte wel lekker zijn :p
Heb een budget van +-30k (iets extra kan altijd, minder is nooit erg). Maar met dat budget valt EV eigenlijk gelijk af want ga geen Zoe of iets rijden en net wat groter formaat is al gauw 40-50k+ nieuw en kijk ik meer in de richting van hybride occasions in verband met verbruik, maar als de accu van een hybride ermee uitscheid is je auto ook gauw economisch total loss, gelijk aan EVs. Wat is wijsheid?

Wijsheid betreft financiën en toch wat op de oprit te hebben staan is om zonnepanelen te leggen en een ev te leasen. De eventuele accu problemen geen omkijken naar en je houdt na die panelen nog heel wat over van die 30k.
Of dat leuk is, nee.

Ik ben lichtelijk geïnteresseerd in een grote PHEV, zeg Volvo V60 of Mazda CX60. Geen volledig elektrische auto.
Vind die V60 wel strak. V90 is mooier maar ook meteen ff een andere prijsklasse. Wel met 't sportpakket, R-design heet 't geloof ik bij Volvo? Anders is ie wel beduidend minder wat mij betreft.

De Passat GTE die je eerder noemde is ook leuk. M'n oude buurman had er 1. Rijdt wel lekker. Maar, heb met geen van allen een flauw benul van de kwaliteit van de batterij.

heb respect voor mannen die een vrouw hun auto laat rijden. mij niet gezien

Zou zelf voor een a4 2016-2019 model gaan, redelijk betaalbaar ook. Importeren uit Duitsland scheelt je ook weer paar k.

originele oettinger spoilertje laten zetten
76ECA662-5EF9-4D89-BADF-BD0155783A68.jpeg
Leuke auto man. Ik zat zelf te twijfelen tussen een R en r-line. Uit eindelijk gekozen voor een r-line met volle opties.
Inmiddels wel geswitcht naar audi, en geen andere hatchback rijdt zo lekker
2F2E85B1-41D8-4464-987F-E3C6DE18970F.jpeg

Ik ben lichtelijk geïnteresseerd in een grote PHEV, zeg Volvo V60 of Mazda CX60. Geen volledig elektrische auto.
Ik zou diesel hybride even links laten liggen. Volvo v60 is wel leuk trouwens. Echt groot is die niet, maar rijdt wel lekker.

Terug
Naar boven