MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Hoezo heb je geen Motorwarmte bij elektrische voertuigen?
Elektrische motor produceert niet genoeg warmte ,althans dat is wat kennis centrum ev zegt.ik Wacht nog een paar jaartjes met een ev ,gekeken naar een Tesla voor de vrouw en uiteindelijk een Volvo diesel voor gekocht .

@Steks veel hybride voertuigen gaan bij 70-90km/u over op verbrandingsmotor.

Iets voor jou, @Aniello Dellacroce?

1752ed7989843e61506a27de4d3256f2 (1).jpg
2e97b2f11d3291afaf34b62b4aef5536.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #19.606
Liefst wel met de update clignoteurs

• Topic Starter Topic Starter
  • #19.608

Haven 4 connaisseurs

Elektrische motor produceert niet genoeg warmte ,althans dat is wat kennis centrum ev zegt.ik Wacht nog een paar jaartjes met een ev ,gekeken naar een Tesla voor de vrouw en uiteindelijk een Volvo diesel voor gekocht .
De motor en batterijen worden ook goed warm hoor.

Dan boeit de range is ons geval ook niet.
Het enige wat boeit is totale hoeveelheid verbruik. En of het lekker rijdt. Op zich hebben die auto’s een slim gekozen elektrische range en sta je een stuk minder vaak aan de pomp.

Afhankelijk van auto, motor etc. Kiest de auto de beste manier om met brandstof om te gaan. Uiteindelijk wordt dat per update van de software ook nog wel beter.

Het enige wat boeit is totale hoeveelheid verbruik. En of het lekker rijdt. Op zich hebben die auto’s een slim gekozen elektrische range en sta je een stuk minder vaak aan de pomp.

Afhankelijk van auto, motor etc. Kiest de auto de beste manier om met brandstof om te gaan. Uiteindelijk wordt dat per update van de software ook nog wel beter.
Ja en nee, als ik weet dat ik 90% van de ritjes verder dan school of lokale winkel toch niet elektrisch kan afleggen zou ik hem nooit aan de stekker hangen, ik heb namelijk geen eigen parkeerplaats.

Ikzelf heb nu een ruime auto, zowel qua kofferbak en ruimte voor mijzelf. Stoelverwarming, heerlijke zetels, cruisecontrol alle ramen electrisch etc + 250pk onder mn kont. Meer dan tevreden, in een Saab 9-5 Aero.

Waarom heeft een tesla dan vloeistofkoeling?
Niet in de zin van een verbrandingsmotor waar de warmte voor verwarming wordt gebruikt. de koeling is meer voor efficiëntie om meer reikwijdte te halen. anders had Tesla daar zelf wel gebruik van gemaakt om de auto verwarming aan te sturen. Nu gaan dat via climate control, die net als de ruitverwarming en stoelverwarming verbruik van de hoogspanningsaccu pakt.

Niet in de zin van een verbrandingsmotor waar de warmte voor verwarming wordt gebruikt. de koeling is meer voor efficiëntie om meer reikwijdte te halen. anders had Tesla daar zelf wel gebruik van gemaakt om de auto verwarming aan te sturen. Nu gaan dat via climate control, die net als de ruitverwarming en stoelverwarming verbruik van de hoogspanningsaccu pakt.
Zonder de koeling zou de elektromotor heel snel verbranden.

Terug
Naar boven