MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Raad nodig. Motor van de Kia Sorento is kapot. De wagen wordt voor export verkocht.
Op zoek naar een andere wagen.
Ik rijd meestal alleen, en maar 6000 km per jaar. Het is dus niet de bedoeling dat ik veel geld ga spenderen aan een auto.

Max. 22000 voor een nieuwe
Of max 12000 voor een auto van max 8 jaar.
Moet een automaat zijn.

Iemand tips? Of wat af te raden is?
polo

Amateurmonteur geweest vandaag, ruitenwisservloeistofsproeimotor vervangen en beurtje gedaan.

Toch wel weer leuk om zoiets zelf te doen, buiten het feit dat het zeker €200 scheelt.

20221111_115553.jpg

20221111_134629.jpg

Niet de allermooiste wagens maar wel makkelijk met kids achterin en goed betaalbaar.
Ben altijd gek geweest van monovolumes. Sinds ik klein was en reclame zag van de chrysler voyager met feel good music.

Ik ben trouwens een zeer rustige chauffeur.

Eigenlijk is de Fiesta niet slecht maar de koffer is te klein
. Zonet even binnengesprongen bij de peugeot / citroen dealer. Daar stond een c3 aircross die ik verrassend mooi en interessant vond. Maar jammer genoeg geen automaat.

Dus een c3 aircross.of mss een c4 cactus...ik ben de eeuwige twijfelaar.

@Fallingout Milieudelict :D
Leuk dat je het zelf doet.

Wil mijn auto handmatig wassen. Maar na paar dagen regent het weer. Heeft het dan nog zin?

Neehoor, heb de oude olie netjes in de fles van de nieuwe olie gedaan en gaat naar de milieustraat.

Klein beetje morsen kan niet anders, maar dit is minder dan de gemiddelde jaren 90 BMW in een week lekt.
Verbruik is wat anders dan lekken, maar was ook geintje.
Heb je de koperen ring ook vervangen op de olieplug ?

Dat geloof ik wel. Maar mijn auto staat altijd onder de bomen geparkeerd dus dan plakt die viezigheid er gewoon weer op

Helaas bij mij de zelfde ellende. Ik probeer hem daarom 1x per maand netjes met de hand in de wax te zetten om de lak te beschermen.
Verbruik is wat anders dan lekken, maar was ook geintje.
Heb je de koperen ring ook vervangen op de olieplug ?
Ja heb een hele nieuwe carterplug met washer gebruikt, en nieuwe oliefilter.

Ik reed dus 130 in het donker en zag in het verte de koplampen van een audi a6.. :roflol: ik begon dus gas te geven om dichterbijer te komen maar ik begon te twijfelen… ineens zag ik op die ruit “politie” “stop”teken houden voor een golfje achter hun maar daarna vloog die a6 weer door. Wat een mazzel had diegene.

Ik reed dus 130 in het donker en zag in het verte de koplampen van een audi a6.. :roflol: ik begon dus gas te geven om dichterbijer te komen maar ik begon te twijfelen… ineens zag ik op die ruit “politie” “stop”teken houden voor een golfje achter hun maar daarna vloog die a6 weer door. Wat een mazzel had diegene.
held

Ik word een beetje moet van alle VAGs in dit toekomst. Sowieso als geheel de meest overroepen designs.

200w.gif

Nee, ik neem het niet terug!

En jij rijd zeker in een volvo of een ford!

Terug
Naar boven