Fitness Seller

Het drama gaat verder! - Schutter van mus met de dood bedreigd

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
De man die een mus doodschoot nadat het vogeltje 23.000 dominostenen had omgegooid, is met de dood bedreigd.

Luchtbuks
De medewerker van een ongediertebestrijdingsbedrijf schoot het dier met een luchtbuks dood. De mus zorgde gisteren voor paniek in het Frisian Expo Centre in Friesland, waar medewerkers van het SBS-programma Domino Day meer dan vier miljoen dominosteentjes hebben neergezet voor een wereldrecordpoging.

Idioot
Het ongediertebestrijdingsbedrijf doet geen aangifte van de bedreiging. "Dat heeft toch geen zin. Maar als zo'n idioot hier bij ons komt willen we een directe lijn met de politie zodat er snel hulp kan komen", zegt de directeur.

Dierenbescherming
De Dierenbescherming stelt dat de mus een beschermde diersoort is. Ook zet de organisatie vraagtekens bij de morele verantwoording. "Wij vinden het doel, een spelletje, niet voldoende om dieren dood te maken. Het gaat namelijk niet om landbouwgewassen of bijvoorbeeld de volksgezondheid. Een medewerker van Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet meteen doodgeschoten?", aldus een woordvoerder.

Beloning
Endemol, dat de televisie-uitzending van Domino Day voor SBS6 produceert, heeft rond het Frisian Expo Centre extra veiligheidsmaatregelen genomen. Onder meer omdat radio-dj Ruud de Wild een beloning van 3000 euro heeft uitgeloofd voor degene die de steentjes voor de recordpoging omgooit.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...15/binnenland/1115_1630_schutter_dode_mus.xml

Inmiddels is er dus ook een process verbaal opgemaakt, en zal de zaak voor de rechter komen, want men bleek een vergunning van de gemeente te moeten hebben voor het afknallen van de mus, en die hadden ze niet.

Wat een gezeik voor een musje. Ik begrijp wel dat het niet juist is om dat beestje dood te maken voor een spelletje maar men hoeft hier geen zo'n issue van te maken. Van een mus een olifant maken noem ik zoiets.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, en blij zijn met een dooie mus was voor hen wel héél letterlijk he? ;)

Zag het net op tv. 1 of andere knuffel-organisatie stelde voor dat ze het beestje hadden kunnen verdoven met een pijltje. Daarna kwam er een expert aan het woord die verklaart dat zo'n pijltje het beestje net zo goed finaal af had gemaakt.

Wat een gezeik om niks. Nederland op zijn smalst.

'T is maar een mus hoor...:rolleyes:

Keihard aanpakken

We tolleren alles behalve het doden van een musje :D

Het enige strakke aan dit hele verhaal vind ik dat er nu een paar mafkezen die duizend euro willen verdienen er naar toe gaan met een heipaal machine om de grond te laten trillen daar in Fryslan :D

Ik hoop dat al die k*t stenen om vallen voor die k*t show begint.

Wat een loosers. GET A ****ING LIFE. Elke dag sterven er 100.000 n*gers aan de hongersnood en hier maakt men zich druk om een mus, een ****ing mus.

3000 euri he?:rolleyes: ik was vroeger altijd meesterlijk met me katapult dingen omver schieten...een van de 145654276256356525 steentjes moet dan en peuleschil wezen:D

3000 euri..daar ken je veel mee doen...kuurtjes, wokken, chrystal meth, enz:D

Echt zeeeeer lachwekkend en belachelijk:rolleyes:.
En als die lui muizen of ander ongedierte in huis hebben weten ze niet hoe snel ze de pot met gif moeten pakken:rolleyes:

Brutez zei:
Wat een loosers. GET A ****ING LIFE. Elke dag sterven er 100.000 n*gers aan de hongersnood en hier maakt men zich druk om een mus, een ****ing mus.

Super hypocriet inderdaad, maar toch vind ik het leuk dat die Josti's eens worden aangepakt met hun k*t-dominostenen.

WHAHAh wat een dom gedoe om een k*tmus ey....

Je moet is kijken hoeveel vogels er dood gaan bij schiphol ;) Daar praten die knuffelactievoerders niet over!!

Een heleboel negatieve aandacht voor domino-day. Dit kan nog een goede commerciële strop voor ze zijn. Wat één misstap van een ongediertebestrijder wel niet voor gevolgen kan hebben.... Het is maar niet hoever de tegenstanders gaan, mensen als ruud de wild hebben nog al wat invloed op de mensen. Ik vraag me af of dit muisje nog een staartje krijgt en ben nieuwschierig naar de commerciele voortgang van dday voor volgend jaar. De contracten van dit jaar zijn uiteraard al rond, maar wil jij investeren in een domino-organisatie waar iedereen een hekel aan heeft?

D.+ zei:
Een heleboel negatieve aandacht voor domino-day. Dit kan nog een goede commerciële strop voor ze zijn. Wat één misstap van een ongediertebestrijder wel niet voor gevolgen kan hebben.... Het is maar niet hoever de tegenstanders gaan, mensen als ruud de wild hebben nog al wat invloed op de mensen. Ik vraag me af of dit muisje nog een staartje krijgt en ben nieuwschierig naar de commerciele voortgang van dday voor volgend jaar. De contracten van dit jaar zijn uiteraard al rond, maar wil jij investeren in een domino-organisatie waar iedereen een hekel aan heeft?

:rolleyes: nieuwsgierig

domino-day mag van mij opzouten, commercieel "veeg jij je kont af na het schijten" programma.

Laatst bewerkt:
Wanneer je naar die domino zooi kijkt dan behoor je wel tot het allerlaagste sociale niveau dat we hebben in Nederland. Dan is die mus toch meer waard.

spiertje16 zei:
mooi zo aanpakken die dierenbeul
Die vent kan er toch ook niks aan doen hij doet gewoon zijn werk, ik hoop wel dat iemand die stenen van te voren om kan gooien want ik heb een hekel aan domino day en sbs6.

Als de uitzending is en live op televisie moet er plots een musje het gebouw binnen vliegen en live op tv alle stenen doen omvallen!
dat zou een grap zijn!

Als je iemand met de dood bedreigd om zoiets lulligs als een huismus, dan ben je als mens wel een beetje mislukt.

Terug
Naar boven