AndroidHealthClinic

De Islam & Moslims

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bange bange wezels die schrik hebben van alles wat niet 100 % blank is. Kleingeestige zielige wezentjes.

je maakt jezelf belachelijk. Stop ermee voor het nog erger wordt...
Doe het voor jezelf...
 
dan moet jij me eens zeggen in welke school dat is want ik ken 3 mensen die in Brussel les geven (in verschillende scholen) en alle 3 doen ze hun uiterste best om hun leerlingen iets bij te brengen.
En wat jij aangeeft van turnzalen ed is niets nieuws. Ik ben als kind ook naar 'stinkende' turnzalen gegaan. Onze school had niet eens een turnzaal en wij moesten te voet naar een school op de Antwerpsesteenweg richting Laeken om daar te gaan turnen.
Dat is altijd zo geweest. Een school in de stad heeft nu eenmaal niet dezelfde infrastructuur als op het platteland waar je veel meer groen hebt en open ruimtes.
Maar ik geef je gelijk dat er een groot probleem is in het onderwijs in Brussel (en andere grote steden) waar gebouwen een dringende onderhoudsbeurt nodig hebben.
Daar is nog veel werk aan de winkel en de politiek geeft er veel te weinig aandacht aan

Mijn school had een afdeling die ergens anders lag en waar we soms naartoe moesten voor praktijkles. Daar viel de pleister van de muur. Sanitair van 20 j oud e.d.
 
Maar ik leg jullie de spiegel voor, ligt dat aan het moslim zijn? Of is het logisch dat etnische minderheden die veel problemen ervaren bij integratie (nog geen eens door kwade intenties) terugvallen op de eigen cultuur en in wojkew wonen met betaalbare woningen waardoor die homogeen worden
Ik snap wel wat je bedoelt en natuurlijk zal het van twee kanten komen maar je kan toch niet ontkennen dat er problemen zijn in Brussel (nu het over die stad gaat), vooral met een bepaalde groep jongeren die hun eigen ruiten inslaan. Tuurlijk zijn er fouten in de integratie maar ze moeten ook kansen willen grijpen en zich willen integreren. Ouders moeten hun kinderen opvoeden en willen integreren etc. Het is ook gewoon allemaal te complex om zomaar ffe te bespreken op een forum maar het mes snijdt aan twee kanten. Binnenkort speelt Marokko weer op het WK en bereiden ze zich in Brussel al voor op rellen hoorde ik gisteren op de radio, komaan...

Ik heb trouwens nx tegen islam en deel veel radicale meningen op het forum hier niet om dat ffe duidelijk te zeggen, maar ik probeer het wel realistisch te zien en niet zoals sommigen waarvan ik de naam niet ga noemen :)
 
Ik snap wel wat je bedoelt en natuurlijk zal het van twee kanten komen maar je kan toch niet ontkennen dat er problemen zijn in Brussel (nu het over die stad gaat), vooral met een bepaalde groep jongeren die hun eigen ruiten inslaan. Tuurlijk zijn er fouten in de integratie maar ze moeten ook kansen willen grijpen en zich willen integreren. Ouders moeten hun kinderen opvoeden en willen integreren etc. Het is ook gewoon allemaal te complex om zomaar ffe te bespreken op een forum maar het mes snijdt aan twee kanten. Binnenkort speelt Marokko weer op het WK en bereiden ze zich in Brussel al voor op rellen hoorde ik gisteren op de radio, komaan...

Ik heb trouwens nx tegen islam en deel veel radicale meningen op het forum hier niet om dat ffe duidelijk te zeggen, maar ik probeer het wel realistisch te zien en niet zoals sommigen waarvan ik de naam niet ga noemen :)
Deze post is al veel genuandeerder dan de rest van de rechtse bagger die ik hier lees.
 
Mijn school had een afdeling die ergens anders lag en waar we soms naartoe moesten voor praktijkles. Daar viel de pleister van de muur. Sanitair van 20 j oud e.d.
Inderdaad. In de technische richting in een school aan het Zuid-station hadden ze "draaibanken" van 1960 waar ze op leerden draaien en freezen. Die kerels studeren af en de werkgever kan ze niet aanwerven want zijn toestellen zijn 50 jaar jonger.
 
je maakt jezelf belachelijk. Stop ermee voor het nog erger wordt...
Doe het voor jezelf...
Apen vinden ook dat wetenschappers in hun laboratorium zich belachelijk gedragen. Hangt dus af van het publiek, en niet van de persoon die de actie uitvoert. Stel je eigen acties dus maar beter eens in vraag.
 
Maar ik leg jullie de spiegel voor, ligt dat aan het moslim zijn? Of is het logisch dat etnische minderheden die veel problemen ervaren bij integratie (nog geen eens door kwade intenties) terugvallen op de eigen cultuur en in wojkew wonen met betaalbare woningen waardoor die homogeen worden

Het probeem is dat we het van in het begin heel verkeerd hebben aangepakt. We hebben die mensen naar hier gehaald om de verkeerde redenen en we hebben ze allemaal in dezelfde buurten gestopt. En zo is het geëvolueerd dat we veel te ver van elkaar zijn gegroeid.
Dat is trouwens niet enkel in België maar overal zo.
Kijk naar de banlieus in Frankrijk enz...

We hadden die mensen van in het begin anders moeten begeleiden ipv ze hier het vuile werk te laten doen en hen samen te laten troepen.
 
Ik zal eens kort samenvatten wat ik denk:
Zijn er grotere problemen met jongeren en werkloosheid dan in andere grootsteden? JA
Zijn er meer geweldsdelicten in Brussel? JA
Zijn er meer vermogensdelicten (diefstal van goederen). Ja, vermoedelijk wel, daar wijzen de cijfers toch naar.

Is dit te wijten aan de islam of het feit dat deze jongeren moslim zijn en zich niet willen integreren? Neen. Wat je bij deze jongeren ziet, zie je overal ter wereld in grootsteden met enorme immigratiestromen op korte termijn. Gedurende meer dan 100 jaar werden de Ieren in de VS als zuiplappen, verkrachters en moordenaars bestempeld....
Gent had een gelijkaardige problematiek als Brussel, 30 jaar geleden. Maar Gent is er op de één of andere manier in geslaagd het tij te doen keren. Ik ben geboren en getogen in Gent en zie een toffe evolutie bij de jongeren waarvan de ouders hier geboren zijn en de grootouders geboren zijn in Marokko. Deze jongeren spreken bijna geen Marokkaans meer, ze zien Belgiê als hun land en Marokko als een vakantieland. De meesten willen zelf maar een paar weken op vakantie en niet meer een maand of meer.... Hun schoolresultaten zijn even goed als de Belg wiens overgrootouders reeds in België woonden.... er is nog maar weinig verschil. En de volgende generatie, binnen 10 a 15 jaar zal nog beter zijn.
Men moet maar eens ophouden met het labellen en stigmatiseren van een hele bevolkingsgroep.
Men lijkt niet te beseffen dat er veel meer criminaliteit is bij de "witte boorden" die een veel grotere impact heeft op ons leven. Het doet me denken aan het verhaal van de tien koekjes: er zijn tien koekjes, een arbeider, een bankdirecteur en een immigrant; De arbeider wil een koekje nemen, de bankdirecteur neemt er 8, de immigrant eentje, en de bankdirecteur roept naar de arbeider: pas op, de immigrant steelt je koekjes.
 
Als er een probleem in Brussel is, dan is het wel het gebrek aan investering in scholen en onderwijs in Brussel. Er zijn wijken waar veel allochtonen wonen; De scholen daar zijn zo ondergesubsidieerd dat het een misdaad tegen de mensheid zou kunnen genoemd worden.
Mijn vrouw is lerares in een school in Brussel. 90 procent van de leerlingen heeft ouders van een niet-Belgische origine; De school is niet in slechte staat, maar in een schandalige, erbarmelijke staat. Mijn vrouw doet haar werk met passie, en ze heeft een aantal collega's die er ook voor gaan; Maar heel veel leraars in het middelbaar zijn zo gedemotiveerd geraakt door de arbeidsomstandigheden dat ze gewoon mentaal "uitgecheckt" zijn. En dat zie je in hun lesvoorbereidingen;
De schoolresultaten zijn slecht. Hoe komt dit? Ik sprak met een hele groep jongeren en dit is wat ze zeiden: "ons examen stond vol vragen over zaken die we zelf niet hadden gezien in de klas". Wat blijkt is dat leraren er met hun pet naar gooien, veel hoofdstukken negeren, maar dan komen de examens er aan en staan er vragen in die de leraars niet hebben besproken. Een voorbeeld die ze me gaven: "we moesten de ontwikkeling van het konijn beschrijven (ze bedoelden van conceptie tot geboorte) en wat bleek is dat dit gewoon niet in hun boeken stond, en niet was besproken in de klas. Bij wiskunde moesten ze de stelling van ... bespreken , maar dat was materie van het jaar voorheen. Er zijn klassen waar alle ramen stuk zijn en zijn dichtgedaan met houten planken... de speelplaats is een betonnen vloer met niks van toestellen,... de toiletten zijn bijna allemaal stuk, de deuren zijn vaak niet meer op slot te doen, .... de muren zijn al 40 jaar niet meer geschilderd. De turnzaal heeft matten die 30 jaar oud zijn en langs alle kanten gescheurd; Ze stinken als de pest. Er zijn geen ballen, geen doelen,.... De leraars raken dit moe, de leerlingen voelen de frustratie, de agressie, en infecteert hen. Dit beïnvloedt hun schoolresultaten. Op hun cv staat er dan waar ze zijn afgestudeerd... en de werkgevers werven hen niet aan. Dus,neen, het is niet omdat iemand van Marokkaanse origine is dat de werkgever hem niet wil aanwerven, maar het is wat ik net heb beschreven dat het niveau van de leerling zo sterk negatief beïnvloedt dat de werkgever merkt dat de kandidaat onvoldoende bekwaam is. " Verander dan van school" hoor ik vaak zeggen maar het is in Brussel bijna overal hetzelfde. Er zijn een 5 tal scholen waar het beter is. Probeer je kind er maar eens in te schrijven. We proberen al 6 jaar.

Basis/middelbare school is niet afgestudeerd.
 
Het probeem is dat we het van in het begin heel verkeerd hebben aangepakt. We hebben die mensen naar hier gehaald om de verkeerde redenen en we hebben ze allemaal in dezelfde buurten gestopt. En zo is het geëvolueerd dat we veel te ver van elkaar zijn gegroeid.
Dat is trouwens niet enkel in België maar overal zo.
Kijk naar de banlieus in Frankrijk enz...

We hadden die mensen van in het begin anders moeten begeleiden ipv ze hier het vuile werk te laten doen en hen samen te laten troepen.
Amen! Inderdaad, criminologen vandaag de dag wijzen hun overheden op deze fouten en wijzen er op hoe ze dit kunnen vermijden in de toekomst. Stop geen 100 "lage inkomensgezinnen " in 1 zelfde gebouw of wijk.... Stop geen 100 nieuwkomers die de taal niet kennen in dezelfde buurt want dan gaan ze gewoon hun eigen wijkje scheppen.
 
Maar ik leg jullie de spiegel voor, ligt dat aan het moslim zijn? Of is het logisch dat etnische minderheden die veel problemen ervaren bij integratie (nog geen eens door kwade intenties) terugvallen op de eigen cultuur en in wojkew wonen met betaalbare woningen waardoor die homogeen worden

Een derde generatie die vanaf hun 4e jaar onderwijs volgt hoeft niet te integreren.
 
Je hebt het over werkgevers die mensen niet aannemen omdat ze van de verkeerde middelbare school komen..
Inderdaad, dat maakt deel uit van de sociale handicap. Een bekend fenomeen in de rekruteringssector.
 
Amen! Inderdaad, criminologen vandaag de dag wijzen hun overheden op deze fouten en wijzen er op hoe ze dit kunnen vermijden in de toekomst. Stop geen 100 "lage inkomensgezinnen " in 1 zelfde gebouw of wijk.... Stop geen 100 nieuwkomers die de taal niet kennen in dezelfde buurt want dan gaan ze gewoon hun eigen wijkje scheppen.

Ook zo'n maakbaarheidsonzin. Weet je wat er gebeurd als je gemixte wijken maakt? Huizenprijzen zakke, gezinnen met hoge inkomens trekken weg en een paar decennia later heb je hetzelfde.
 
Inderdaad, dat maakt deel uit van de sociale handicap. Een bekend fenomeen in de rekruteringssector.

Afstuderen is het succesvol afronden van een studie, waarbij een diploma behaald wordt. Na het afstuderen behoort de oud-student tot de alumni van de academie waar de oud-student gestudeerd heeft.


Een studie is wat anders dan een middelbare school. Hebben we het over iets anders? Als werkgever kijk ik niet eens naar een middelbare school als dat al op een CV staat.
 
Ook zo'n maakbaarheidsonzin. Weet je wat er gebeurd als je gemixte wijken maakt? Huizenprijzen zakke, gezinnen met hoge inkomens trekken weg en een paar decennia later heb je hetzelfde.
Neen, opnieuw trek je conclusies op basis van je eigen interpretaties.
ALs je 1 of 2 migrantengezinnen per straat plaatst, dan ga je geen "gemixte straat " krijgen waar na 10 jaar de huisprijzen zakken.
 
Laatst bewerkt:
Afstuderen is het succesvol afronden van een studie, waarbij een diploma behaald wordt. Na het afstuderen behoort de oud-student tot de alumni van de academie waar de oud-student gestudeerd heeft.


Een studie is wat anders dan een middelbare school. Hebben we het over iets anders? Als werkgever kijk ik niet eens naar een middelbare school als dat al op een CV staat.
ALs werkgever kijk je natuurlijk wel naar welke school ze zijn gegaan als het gaat om een job waarvoor je geen hogere studies hebt moeten doen. Elektricien, freezer draaier, lasser, plakker, schilder decorateur. Middelbare school zijn natuurlijk "studies". Anders zou je "hogere studies" gewoon "studies" kunnen noemen.
PS: diploma: https://www.vlaanderen.be/nl/onderw...ma-secundair-onderwijs-behalen-als-volwassene
 
Ik snap wel wat je bedoelt en natuurlijk zal het van twee kanten komen maar je kan toch niet ontkennen dat er problemen zijn in Brussel (nu het over die stad gaat), vooral met een bepaalde groep jongeren die hun eigen ruiten inslaan. Tuurlijk zijn er fouten in de integratie maar ze moeten ook kansen willen grijpen en zich willen integreren. Ouders moeten hun kinderen opvoeden en willen integreren etc. Het is ook gewoon allemaal te complex om zomaar ffe te bespreken op een forum maar het mes snijdt aan twee kanten. Binnenkort speelt Marokko weer op het WK en bereiden ze zich in Brussel al voor op rellen hoorde ik gisteren op de radio, komaan...

Ik heb trouwens nx tegen islam en deel veel radicale meningen op het forum hier niet om dat ffe duidelijk te zeggen, maar ik probeer het wel realistisch te zien en niet zoals sommigen waarvan ik de naam niet ga noemen :)

Mooi gesproken
Wat jij zegt ontken ik ook niet en ben ik het helemaal mee eens, natuurlijk is het niet allemaal mooi en geweldig. Nee er zijn wel degelijk problemen die besproken en aangepakt moeten worden.

Alleen om alleen op de islam te "blamen" vind ik te ver gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven