Fitness Seller

De Islam & Moslims

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indrukwekkend (of hoe je het ook wil noemen) verhaal. Bedankt voor het delen.
 
Muslims Laughing At Those Calling Islam The Religion Of Peace


 
De twee Scandinavische toeristes die in het Atlasgebergte in Marokko dood zijn aangetroffen, zijn het slachtoffer geworden van een terreuraanslag. Dat zeggen de Marokkaanse veiligheidsautoriteiten. Vier verdachten werden opgepakt. Intussen is er ook een filmpje opgedoken waarin het kwartet trouw zwoer aan Abu Bakr Al-Baghdadi, de leider van de Islamitische Staat.

De moord op één van de vrouwen werd gefilmd, een dader spreekt daarbij herhaaldelijk de woorden ‘vijanden van Allah’ uit. Hij heeft het daarnaast ook over wraak voor onze broeders in (de Syrische stad; nvdr) Hajine. Onderzoek wees uit dat de beelden authentiek zijn. Eén van de verdachten werd dinsdag opgepakt in Marrakesh. Na een klopjacht konden de drie anderen vanochtend gearresteerd worden aan een bushalte.

De lichamen van de 24-jarige Louisa Vesterager Jespersen uit Denemarken en de 28-jarige Maren Ueland uit Noorwegen werden gevonden door een Frans koppel. Ze bevonden zich op tien kilometer van Imlil, een klein dorpje in de Hoge Atlas aan de voet van de 4.167 meter hoge berg Toubkal.

“Mijn partner en ik zijn hier op vakantie”, aldus de Française. “We deden een kleine wandeltocht en stootten op een open tent. Toen zagen we die meisjes, een vreselijk aanzicht. We zullen dit de rest van ons leven meedragen. De daders hebben we niet meer gezien. Daar mogen we ons gelukkig om prijzen.”

Volgens de Marokkaanse autoriteiten hadden de twee “sporen van geweld door messen” aan hun hals. Volgens een bron dicht bij het onderzoek zou de keel van de Deense vrouw zijn doorgesneden en zou de Noorse zijn onthoofd.

De lichamen van de jonge vrouwen zijn donderdagavond naar de luchthaven van Casablanca overgebracht, van waaruit ze naar hun thuisland zullen worden gevlogen.

“Wij kennen de omstandigheden niet. Maar veel wijst erop dat de brutale moord een terreurdaad was”, zei de Deense premier Lars Lokke Rasmussen. “En er is ook een video op sociale media.” De Noorse premier Erna Solberg sprak van een “brutale en zinloze aanval die wij veroordelen”.

De daders zouden in hetzelfde gebied verbleven hebben als de vrouwen en zouden hen mogelijk al eerder op de dag gestalkt hebben, voor ze de vrouwen in hun slaap verrasten en vermoordden. De Marokkaanse politie gaf foto’s van de verdachten vrij.

De meisjes brachten één nacht door in Faouzi, een hotel in Marrakesh dat geliefd is bij rugzaktoeristen. “Ze zijn op maandag 10 december ingecheckt en zijn één nacht gebleven”, aldus een werknemer. “In het begin waren ze met vijf. Drie van hen gingen surfen, Maren en Louisa zijn de stad ingetrokken.”

“Om 17 uur keerden ze terug om hun bagage op te halen. Ze trokken kleren aan om de bergen in te trekken. Ze amuseerden zich duidelijk.”

“Intussen stonden er buiten drie kerels hen op te wachten. Die Marokkanen zagen er jong uit, zeker geen criminelen. Volgens mij hebben ze de meisjes toen voor het eerst aangesproken. Ze zijn samen vertrokken en sindsdien heb ik hen niet meer gezien. Drie dagen geleden ving ik op dat ze vermoord waren.”

Het duo studeerde samen aan de universiteit en was op 9 december vertrokken voor een reis die een maand lang zou duren. “Veiligheid stond voorop bij mijn dochter”, treurt de moeder van Ueland. “Die meisjes hadden alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen om zo’n trip te ondernemen.”

“Ik was er kapot van”, reageerde de moeder van Jespersen. “Toen ik die twee agenten aan de deur zag wist ik meteen hoe laat het was.”

De baas van een restaurant had de vrouwen nog bediend enkele dagen vooraleer ze vermoord zouden worden. “Ze hadden het naar hun zin. Ze zeiden dat ze de Toubkal wilden beklimmen, de hoogste berg van het Atlasgebergte. Ik raadde hen aan om een lokale gids mee te nemen, maar die hadden ze naar eigen zeggen niet nodig. De politie heeft onze camerabeelden opgevraagd. We snappen niet hoe iemand tot zoiets in staat kan zijn, zoiets vreselijks is hier nooit eerder gebeurd.”

De streek behoort tot de toeristische trekpleisters van Marokko. Het land is diep geschokt door de moorden. Het aantal toeristen groeit al jaren, vorig jaar bezochten meer dan 11 miljoen toeristen het Noord-Afrikaanse land.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké dit hoef je niet te delen met ons. Dit voegt niks toe aan de ernst van deze zaak en zou inderdaad niet op internet moeten staan. Je kan je toch ook bedenken dat je hier als ouder of vriend niet mee geconfronteerd wil worden? Of ben je harteloos?

Wat voegt dit toe? Ja ze zijn afschuwelijk vermoord maar waarom moet je dit in godsnaam delen. Dit duidt imo van niet in staat mee te leven met anderen.

Sanca Saxon hoe denk jij hierover (in de link zie je een keel door wordt doorgesneden, nog sure of het ook echt de toeristen zijn)
 
filmpje is overal al verwijderd zodat het publiek de waarheid niet mag zien

Het is verwijderd omdat dit filmpje niet online moet staan, zou jij willen hebben dat er op het internet een filmpje staat van hoe je geliefden (als iemand al van jou kan houden) gruwelijk wordt vermoord.

Dit heeft niks te maken met de waarheid, het is bekend dat ze door terroristen zijn vermoord, dit voegt hier niks aan toe
 
Triestig dat dit gebeurd maar zulke filmpjes horen hier niet thuis.
 
:iagree:

Het is niet aan mij om te oordelen, maar ik denk dat het tijd word om iemand op de vingers te tikken.
 
Triestig dat dit gebeurd maar zulke filmpjes horen hier niet thuis.

Dit filmpje voegt niks toe aan hoe ernstig het is dat twee onschuldige toeristen worden vermoord door terroristen uit naam van een geloof. Die zaak is zeer ernstig en dramatisch voor de nabestaanden maar dit filmpje maakt het alleen maar erger en voegt niks toe aan de discussie die nannan probeert te voeren.

Sorry maar ik kan hier echt pissed om worden, dat je je als een idit wil gedragen op internet prima maar men heeft toch wel fatsoen
 
ga je ook eens iets doen aan die roeifanaat met zijn persoonlijke beschuldigingen?is ook niet nodig. Dank bij voorbaat...

Schij toch uit, je hebt me voor toch ook voor van alles uitgemaakt. (Antifa, linkse rat etc.)
 
ouders van 1 van de slachtoffers hebben al opgeroepen om het te laten zien maar mag niet van de regering dus hou je grote mond maar eens roeifanaatje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven