- Waardering
- 14.814
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Vrees dat zijn denkraam lang niet toereikend is.Ik denk dat alleen de Dutch Giant groot genoeg is om dit geloofwaardig in te vullen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vrees dat zijn denkraam lang niet toereikend is.Ik denk dat alleen de Dutch Giant groot genoeg is om dit geloofwaardig in te vullen.
Had gehoopt onderzoek te doen bij dit soort vlinders, nadat ik had gezworen nooit meer iets te maken willen hebben met fruitvliegjes of labratten:
Dat doen dieren niet als ze weten dat ze het niet winnenBen je ooit wel eens bijna aangevallen door een dier in Afrika?
voortdurend!Ben je ooit wel eens bijna aangevallen door een dier in Afrika?
heb je een voorbeeld?
Zat. In Kasanka hadden we de grootste (8 ton) en meest agressieve olifanten van Afrika. Het humeur was meestal slecht, mede door de verwondingen toegebracht door speren en kogels van de dorpelingen net buiten het park. Toen mijn vriendin en ik een keer aan het joggen waren, volgens mij op mijn eerste dag in het park, werden we aangevallen door een groot mannetje. Ik wist even niet wat wat de beste line of action was (ben niet gelovig dus wist niet hoe te bidden), maar mijn vriendin (<1m60) rende tegen een termietenheuvel op en joeg vandaar de olifant weg.
Dat zijn nog eens poenige vlindersHad gehoopt onderzoek te doen bij dit soort vlinders, nadat ik had gezworen nooit meer iets te maken willen hebben met fruitvliegjes of labratten:
![]()
Heb er ooit 1 kunnen vangen in mijn tuin, door mijn overhemd erover heen te gooien.
Interessant.....of kwam hij op de dung beetles af die op je poep afkwamen?![]()
Black mongoose, groot beest dat op mijn poep afkwam...
Dit soort harige mormels komen ook voor. in de bossen ten Oosten van Amsterdam bij de Gaasperplas waar mijn vriendin woont en tevens in de bomen voor mijn nieuwe huis in Bennebroek voor: boommarters met de omvang van een hele grote kat en een staart zowat zo lang als het lichaam!Dat zijn nog eens poenige vlinders
Interessant.....of kwam hij op de dung beetles af die op je poep afkwamen?
Mijn Engelse collega parkmanager Edmond droeg op patrouille altijd een gordel met een revolver en was meestal ook nog vergezeld van boswachters met AK47s. Die lachte me uit toen ik vertelde dat ik moest vluchten op mijn mountainbike toen ik door een hele groep bavianen werd aangevallen.Dat doen dieren niet als ze weten dat ze het niet winnen
Edmond en zijn boswachters niet of de bavianen?Ik had nog wel staring down geprobeerd maar daar trapten ze niet in.
Edmund en ik is een heel apart hoofdstuk.
Dus de twee gevaarlijkste beesten van Afrika waren niet de dieren?Edmund en ik is een heel apart hoofdstuk.
Ik leidde die mannen door voorbeeld, hij door intimidatie en de reputatie dat hij letterlijk over lijken ging.
Hij wilde mij een paar keer vermoorden maar durfde dat steeds net niet want ik was bijna net zo sterk als hij (sterkste handen die ik ooit meegemaakt heb) -maar ik was wel ongeveer half zo zwaar zodat ik bij een confrontatie meedogenloos en snel zou moeten zijn.
Hij was een moordenaar en was daar al een paar keer mee weggekomen. Ik kon toen goed vechten en had dus al een plan voor het geval hij me wilde overweldigen met zijn massa (hoge kopschop, sprong met knie in zijn gezicht en dan paar directe bottenbrekende stoten op zijn gezicht).
Dat zag hij in mijn ogen die keren dat hij me kwam opzoeken met bad intentions en dan trok zich dan steeds weer mokkend terug.
De directeur van de Kasanka stichting in Lusaka, zelf een fysieke man met losse handjes, vond het achteraf een wonder dat Edmund zijn vuurwapen niet tegen mij had gebruikt en dat we het allebei hadden overleefd.

Zijn British upperclass vrienden noemden hem the hippo, naar het gevaarlijkste Afrikaanse monster.Dus de twee gevaarlijkste beesten van Afrika waren niet de dieren?
![]()
"Between a Nazgul and his prey" is veilig in vergelijking tot tussen een nijlpaard en het water staan.Zijn British upperclass vrienden noemden hem the hippo, naar het gevaarlijkste Afrikaanse monster.
Rare ouders heb je dat ze jou hippo hebben genoemd.mafketels.Zijn British upperclass vrienden noemden hem the hippo, naar het gevaarlijkste Afrikaanse monster.