Fitness Seller

Het grote Afrika topic

waarom zou je man? Wees blij met je leven hier en dat je hier geboren bent
Maar alleen ik bepaal of het wel of niet "fucking racistisch" is.

Dit is mijn uitspraak... etc.

Over spelling valt niet te onderhandelen.
En, was ik het?

waarom zou je man? Wees blij met je leven hier en dat je hier geboren bent
Kwas liever ergens anders geboren.

Het was een licht schurend grapje waarin je de grootte van een continent in verband bracht met de legale en illegale arbeidsmigratie die dramatische gevolgen heeft voor de huizenmarkt, loonontwikkeling, druk op de zorg en verzorgingsstaat in Nederland.

Een veel gemaakte fout, let ff op @Seth_Fit, is dat het juist mensen zijn uit de minder arme gebieden, dus eerder kansrijken, die deze kant op kunnen komen. Zij kunnen de mensensmokkel betalen.

Nee, het was niet racistisch.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Toe ik in een afgelegen dorp in Afrika woonde, werd ik voortdurend lastig gevallen door kleine kinderen (de volwassenen waren trouwens ook klein en lastig) die de hele tijd "Mzungu!" tegen me riepen. Toen ik het helemaal zat was vroeg ik aan mijn goede vriend en buurman Foster Malinda hoe ik daar het best op kon reageren. Hij leerde mij het woord "Wokuda!", zwarte, terug te roepen. Die kinderen renden meteen jankend weg!

De rijkste man ter wereld is een Afrikaan.
Wie is dat? Alleen de minister van sport van Zambia heeft ooit een biertje voor mij betaald.

Laatst bewerkt:
Elon Musk is geboren en getogen in Zuid-Afrika.

En als je Elon Musk géén Afrikaan vindt omdat hij de verkeerde huidskleur heeft, dan is dat racistisch.
Ik beschouwde mezelf ook als een soort Afrikaan, liep meestal op blote voeten en mijn vrienden waren voornamelijk autochtonen. Mijn goede vrienden van het Ministerie van Bosbouw van Zambia hadden het over "wij" als ze hen en mij bedoelden, vaak vs de onwetende dorpelingen die de bossen aan de oorsprong van de rivieren de Zambezi en de Kongo aan het ruineren waren. Die dorpelingen schoren ons ook over 1 kam trouwens.

Ik beschouwde mezelf ook als een soort Afrikaan, liep meestal op blote voeten en mijn vrienden waren voornamelijk autochtonen. Mijn goede vrienden van het Ministerie van Bosbouw van Zambia hadden het over "wij" als ze hen en mij bedoelden, vaak vs de onwetende dorpelingen die de bossen aan de oorsprong van de rivieren de Zambezi en de Kongo aan het ruineren waren. Die dorpelingen schoren ons ook over 1 kam trouwens.
Kan jij niet aan het werk als Minister van Integratie?

Marokko, Tunesië en Egypte liggen ook in Afrika.

Noorden van Afrika was vroeger ook grootmacht.
Dat is wel een beetje een dingetje, want Noord-Afrika wordt meestal meer gezien als onderdeel van het Midden-Oosten, in het Engels is dat "MENA".

Carthago zelf is, zoals aan het begin van je filmpje begonnen als een kolonie van Phoeniciërs. Dat is een Semitisch volk, net als de Joden en Arabieren. In ieder geval hadden ze, toen ze daar begonnen, met Afrika weinig te maken, er was, denk ik, meer aansluiting bij de Mediterrane wereld.

Mijn overbuurman, zijn huis en tuin (hij had er 20 in totaal) waren nog groter dan die van mij.

Hij (Kamuzu Haistings Banda) kon ook goed tegen kritiek, voor criticasters had hij een speciale verzameling krokodillen.

Verder is pas op zijn 60ste dictator geworden, daarvoor was hij gewoon huisarts in de UK. Het kan dus nog! Misschien kies ik voor komodovaranen.
IMG20250120111047.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe gevaarlijk is Zuid-Afrika tegenwoordig voor toeristen?

Terug
Naar boven