MuscleMeat

Het grote Captains of Crush gripper topic

hmm ik heb die magnesium gekocht maar de eerste training ermee werd er niet beter op.. denk dat er teveel op mn vingers zat want die schoven niet goed over de gripper heen toen ik voorbij parallel was.

Ik weet dat deze vraag wsl al honderd keer is voorbij gekomen , maar waar kan je die grippers best kopen ? Kan je die best op sportfood.nl bestellen of zijn er ook bedrijven in België die deze verkopen ?

hmm ik heb die magnesium gekocht maar de eerste training ermee werd er niet beter op.. denk dat er teveel op mn vingers zat want die schoven niet goed over de gripper heen toen ik voorbij parallel was.

Je 'moet' enkel magnesium gebruiken in de palm van je hand; als het goed is zie je ook in het filmpje waar Alex de #2 (of de #2.5) sluit dat hij geen magnesium op z'n vingers heeft.
Magnesium dus alleen in je handpalm, werkt echt heel goed.

Edit: ik zorg ook vaak dat m'n vingers juist bezweet zijn zodat die over de gripper heen glijden, gaat een stuk beter.

Ik ga binnekort ook nr1 en nr2 bestellen, nog nooit grip getraind dus i'll keep you guys posted ;) (maat van me heeft ééntje waar we mee kunne opwarmen)

Hoe staat het ermee mensen? Nog even fanatiek ermee bezig als voorheen?

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet doen ??? Veel halve reps met de 2 of hele met de 1? Dat laatste valt me wel tegen vergeleken met een paar weken geleden. Ben verder nog een beetje aan het aankloten met de expandeer bandjes.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet doen ??? Veel halve reps met de 2 of hele met de 1? Dat laatste valt me wel tegen vergeleken met een paar weken geleden. Ben verder nog een beetje aan het aankloten met de expandeer bandjes.
Choker hold reps etc.. met de #2. Overcrush met #1. Misschien 1.5 kopen?

1.5 vind ik zonde van mijn geld, moet immers nog niet zoveel om hem te sluiten en zoveel verschil zit er niet tussen. Ik ga denk ik gewoon zo hard mogelijk knijpen in de 2, heeft bij de 1 ook gewerkt.

Idd, om de #1.5 te kopen is zonde, ik heb nu wel de #2.5 gekocht; van #2 naar #3 is een grote stap, veel groter dan van #1 naar #2.

Doe de dingen die Tjok zegt en de #2 zal ook dicht gaan.

Idd, om de #1.5 te kopen is zonde, ik heb nu wel de #2.5 gekocht; van #2 naar #3 is een grote stap, veel groter dan van #1 naar #2.

Doe de dingen die Tjok zegt en de #2 zal ook dicht gaan.

In plaats van de 1.5 heb ik de "hand gripper helper" gekocht (rechtstreeks via IronMind), die doe je boven op je gripper wat hem ongeveer 10 kg zwaarder maakt. Daardoor komt een 1 uit op ongeveer een 1.5 en worden de stappen kleiner, kunt bijv. tussen 2 en 2.5 en 2.5 en 3 gebruiken.

ik heb nu ook die expand your hand bands, een gewoon post elestiekje is niet echt genoeg.
Maar als ik met geel bv me hand opend, dan glijd elke keer dat elastiekje naar halverwege me vingers ipv onder de rand van me nagels. Iemand tips dat ding op zijn plaats te houden? Magnesium werkt niet echt op die bandjes..

Ja dat probleem ken ik, goed concentreren dat het niet gebeurt (ik merk dat als ik mijn gedachten er niet bij heb het veel sneller gebeurt) en ik help een klein beetje met mijn andere hand om ze op hun plaats te houden (zonder te helpen met de beweging).
Overigens kun je met de expand-your-hand bands ook goed negatives doen, zo is de gele bijv. te licht maar de blauwe te zwaar voor mij, maar dan doe ik negatives met de blauwe.

In plaats van de 1.5 heb ik de "hand gripper helper" gekocht (rechtstreeks via IronMind), die doe je boven op je gripper wat hem ongeveer 10 kg zwaarder maakt. Daardoor komt een 1 uit op ongeveer een 1.5 en worden de stappen kleiner, kunt bijv. tussen 2 en 2.5 en 2.5 en 3 gebruiken.

Dus zo'n dingetje scheelt dus wel veel? Laatst een bestelling gedaan bij IM, maar die dingen niet gekocht omdat het me niks leek. Stom van me.

Dus zo'n dingetje scheelt dus wel veel? Laatst een bestelling gedaan bij IM, maar die dingen niet gekocht omdat het me niks leek. Stom van me.

Ja scheelt toch wel, had er zelf ook een hard hoofd in maar het maakt toch wel aardig verschil in weerstand als je er 1 bovenop doet. Het nadeel is het comfort, je moet hem er echt "bovenop" leggen en daardoor ligt het geheel wat minder lekker in de hand. Maar ik heb geloof ik 20 euro betaald en er zitten er 2 in, dus vind het nog steeds de moeite waard.

Tipje maak gebruik van de hefboom van je gripper, pak hem zolaag je kan vast(pinky er nog net op)...het maakte bij mij een wereld van verschil!

Ik zie een paar filmpjes met magnesium, helpt het echt of is het gewoon voor de grap?

Hoe werkt dat dan? Want ik merk niet dat hij wegglijdt onder mijn vingers en daar is magnesium toch voor?

Terug
Naar boven