AndroidHealthClinic

Het grote Captains of Crush gripper topic

Coc is echt de hype nu, maar zijn er mensen die ook nog pinchen, thick bar werk of benden en ander polswerk doen?

Nog een lange weg te gaan... maar ik heb ook nog nooit eerder specifiek mijn grip getraind.

Na zaterdagmiddag de CoC Sport te hebben ontvangen, heb ik zondag de volgende training gedaan:

Warming up : 2 sets van 10x rechts en links -> CoC Sport.

Set 1 : 5x rechts, 5x links -> CoC Trainer
Set 2 : 5x rechts, 5x links -> CoC Trainer
Set 3 : 5x rechts, 5x links -> CoC Trainer
Set 4 : Geprobeerd CoC #1 te closen, maar no way nog :(

ik neem ff een paar dagen rust, ik heb een beetje last van m'n onderarm.. Nog niet echt goed mee getraind, eerder teveel mee gespeeld :P #2 krijg ik net niet dicht..

Het valt me wel op dat het de ene keer echt makkelijker gaat dan een andere keer..

anabolic tis ook een max effort poging...kortom 1 rm en die lukt de ene keer wel en de andere keer niet...tis een oprechte training..!

Coc is echt de hype nu, maar zijn er mensen die ook nog pinchen, thick bar werk of benden en ander polswerk doen?

Ja hier!

Fatbar deadlifts, 90mm hub lifts, fatbar dumbbells, dikkere (41mm ipv 30mm) optrekstang en farmerwalks maak ik minimaal 1x per week gebruik van.

Met rechts kan ik #1 redelijk makkelijk 8x sluiten, met links hooguit 2x achter elkaar en dan is ie op...

Wil aan het einde van deze maand met links de #1 minimaal 4x achter elkaar kunnen sluiten.

edit: ohja, ik doe ook nog af en toe vertical bar lifts (41mm, glad) en BB holds op tijd (30mm,grip)

Laatst bewerkt:
En de rest? Wat doe je op farmers en fatbar?

Ja hier!

Fatbar deadlifts, 90mm hub lifts, fatbar dumbbells, dikkere (41mm ipv 30mm) optrekstang en farmerwalks maak ik minimaal 1x per week gebruik van.

Met rechts kan ik #1 redelijk makkelijk 8x sluiten, met links hooguit 2x achter elkaar en dan is ie op...

Wil aan het einde van deze maand met links de #1 minimaal 4x achter elkaar kunnen sluiten.

:cool:

Want het lijkt hier wel alsof iedereen alleen coc's voor grip traint. Kan je een beetje vergelijken met alleen bench trainen voor het volledige lichaam

ben ik de enige die al enkele blaren heeft of andere ook :p?

ik ga er nog wel een beetje bij pinchen en farmerwalks, maar de nadruk ga ik wel echt op crushen leggen :). maar voor het evenwicht is het belangrijker dat de extensors gelijk getraind worden lijkt me

Laatst bewerkt:

Naast CoC doe ik ook werk voor mijn polsen en strekkers van de hand. Ik gebruik mijn olympische dumbbell als verzwaarde hamer, die ik dan naar links, rechts, voren en achter laat kantelen. Ik doe pich grip training met mijn olympische EZ-stang en halterschijven. Ik gebruik Expand-your-hands-bands om de strekkers van mijn handen te trainen.:D

Ik gebruik ook Dexterity balls trouwens.;)

Laatst bewerkt:
Volgens mij doe ik zo'n beetje alles wat de handen en onderarmen functioneel gezien kunnen doen (behalve bending):

* pols flexie en extensie (wrist curls, plate curls, rollers etc.)
* finger flexie en extensie (finger curls, extensions)
* ulnaire en radiale deviatie (diverse lever bar variaties)
* pols rotatie (thor's hammer)
* pinch (blocks, hubs)
* holds/support (regular bars, thick bar)
* crushing (coc/RB grippers, ivanko supergripper e.d.)

Hoe pas jij alles in één schema?

Vanmorgen de CoC's opgehaald van het postkantoor..

vanavond maar eens spelen met de No1. heb alleen vanavond rugtraining dus hoop dat ik nog power overheb qua grip.

CoC #1: Met rechts 10 volledige tns (table no set, dus vanaf de tafel pakken en met 1 hand sluiten) reps, met links maar 6.
Had mijn grippers natuurlijk net besteld vóór deze actie... :(

Wat ook leuk is om te doen: coin crush; met een gripper die je kan sluiten, een muntje tussen beide poten doen, dichtknijpen en blijven knijpen zonder dat het muntje ertussen uit valt.
Lukt met rechts voor iets van 8 seconden. :p

CoC #1: Met rechts 10 volledige tns (table no set, dus vanaf de tafel pakken en met 1 hand sluiten) reps, met links maar 6.
Had mijn grippers natuurlijk net besteld vóór deze actie... :(

Wat ook leuk is om te doen: coin crush; met een gripper die je kan sluiten, een muntje tussen beide poten doen, dichtknijpen en blijven knijpen zonder dat het muntje ertussen uit valt.
Lukt met rechts voor iets van 8 seconden. :p

Coole oefening !

Mijn trainingen kun je ahw. eventueel opdelen in stadia:

Opwarmen, DE werk, ME werk, SE werk, RE werk, prehab oefeningen.

Op UB dagen prop ik voor, tussen en na deze stadia de verschillende "categorieen" grip&forearm work. Een soort staple sets, tussendoortjes zeg maar.

Zoiets bijv.
1. wrist curls 3 x 4
2. thick bar backward wrist roller (arms horizontal) 3 x 8
3. thick bar forward wrist roller 3 x 8
4. standing forward lever bar 3 x 12
5 standing backward lever bar 3 x 12
6. bench press
6x2x60% DE
1x1x70% DE
1x1x80% DE
1x1x85% DE
4x1x>90 % ME

7. twisting lever bar 2 x 12
bench press 3x5 60% 65% 70%
8. regular bent rows 3x5 60% 65% 70%
9. block pinch lifts (3,6 cm) 4x10 seconds
10. close grip bench press off pins (7) 1 x 6 - 8
11. biceps rows 1 x 6 - 8 (RE)
12. head supported incline dumbbell rows 1 x 6 - 8 (RE)
13. regular grip bench shrugs 1 x 8 - 12 (RE)
14. incline dumbbell shrugs 1 x 8 - 12 (RE)
15. standing L-laterals 1 x 10 - 15 (RE)
16. neckword
17. grippers: negatives
18. dumbbell finger curls

Interessant. Misschien wel een goed idee om tijdens de weinige UB oefeningen die ik nog doe op dit moment stagered wat grip te doen.

Mijn probleem bij rollers, en levers met db was dat ik het weinig uitdagend vond. Leveren met een hamer en benden lijkt me zoveel leuker maar daar kom ik op deze moment niet echt aan. Zijn plannen voor in de toekomst.

Heeft iemand toevallig zo'n ebook over griptraining zoals ze op IronMind aanbieden of the KTA Program? Kon het nergens te downloaden vinden, maar lijkt me wel leuk leesvoer.

Ik heb die wel staan. Zit hier op kot wel op beperkt internet, wil em wel uploaden dit weekend als je hem nog niet hebt tegen dan.

Je moet volgens mij wel al serieus gevorderd zijn voordat je zo'n schema aankan.

Zou relax zijn :thumbup:

Ben ook niet van plan gelijk een zwaar schema te volgen oid, maar er staan ook dingen in over oa techniek etc ben ik wel benieuwd naar

Heeft iemand toevallig zo'n ebook over griptraining zoals ze op IronMind aanbieden of the KTA Program? Kon het nergens te downloaden vinden, maar lijkt me wel leuk leesvoer.

Al die info en nog veel meer is ook te vinden op gripboard.com, neem daar eens een kijkje ;)

Terug
Naar boven