Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Coc is echt de hype nu, maar zijn er mensen die ook nog pinchen, thick bar werk of benden en ander polswerk doen?
Ja hier!
Fatbar deadlifts, 90mm hub lifts, fatbar dumbbells, dikkere (41mm ipv 30mm) optrekstang en farmerwalks maak ik minimaal 1x per week gebruik van.
Met rechts kan ik #1 redelijk makkelijk 8x sluiten, met links hooguit 2x achter elkaar en dan is ie op...
Wil aan het einde van deze maand met links de #1 minimaal 4x achter elkaar kunnen sluiten.

Coc is echt de hype nu, maar zijn er mensen die ook nog pinchen, thick bar werk of benden en ander polswerk doen?

Volgens mij doe ik zo'n beetje alles wat de handen en onderarmen functioneel gezien kunnen doen (behalve bending):
* pols flexie en extensie (wrist curls, plate curls, rollers etc.)
* finger flexie en extensie (finger curls, extensions)
* ulnaire en radiale deviatie (diverse lever bar variaties)
* pols rotatie (thor's hammer)
* pinch (blocks, hubs)
* holds/support (regular bars, thick bar)
* crushing (coc/RB grippers, ivanko supergripper e.d.)

CoC #1: Met rechts 10 volledige tns (table no set, dus vanaf de tafel pakken en met 1 hand sluiten) reps, met links maar 6.
Had mijn grippers natuurlijk net besteld vóór deze actie...
Wat ook leuk is om te doen: coin crush; met een gripper die je kan sluiten, een muntje tussen beide poten doen, dichtknijpen en blijven knijpen zonder dat het muntje ertussen uit valt.
Lukt met rechts voor iets van 8 seconden.![]()
Mijn trainingen kun je ahw. eventueel opdelen in stadia:
Opwarmen, DE werk, ME werk, SE werk, RE werk, prehab oefeningen.
Op UB dagen prop ik voor, tussen en na deze stadia de verschillende "categorieen" grip&forearm work. Een soort staple sets, tussendoortjes zeg maar.
Zoiets bijv.
1. wrist curls 3 x 4
2. thick bar backward wrist roller (arms horizontal) 3 x 8
3. thick bar forward wrist roller 3 x 8
4. standing forward lever bar 3 x 12
5 standing backward lever bar 3 x 12
6. bench press
6x2x60% DE
1x1x70% DE
1x1x80% DE
1x1x85% DE
4x1x>90 % ME
7. twisting lever bar 2 x 12
bench press 3x5 60% 65% 70%
8. regular bent rows 3x5 60% 65% 70%
9. block pinch lifts (3,6 cm) 4x10 seconds
10. close grip bench press off pins (7) 1 x 6 - 8
11. biceps rows 1 x 6 - 8 (RE)
12. head supported incline dumbbell rows 1 x 6 - 8 (RE)
13. regular grip bench shrugs 1 x 8 - 12 (RE)
14. incline dumbbell shrugs 1 x 8 - 12 (RE)
15. standing L-laterals 1 x 10 - 15 (RE)
16. neckword
17. grippers: negatives
18. dumbbell finger curls
Heeft iemand toevallig zo'n ebook over griptraining zoals ze op IronMind aanbieden of the KTA Program? Kon het nergens te downloaden vinden, maar lijkt me wel leuk leesvoer.