XXL Nutrition

Het grote "ik minder met alcohol" topic

  • Topic starter Loo
  • Startdatum
  • Reacties 589
  • Weergaven 24K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Whehehe, ja ik ken het. Ik heb er zelf ook een handje van.

Bij mij is het altijd dat ik eigenlijk rustig wil drinken. Maar zodra ik zeg maar 4 a 5 flesjes bier op heb dan begin ik hem een beetje te voelen hangen, en dan wil ik KNALLEN! Dan gaat het meestal een versnelling omhoog en dan wordt er flink gezopen. Nou ben ik meestal wel redelijk bij kennis en weet ik goed wat ik doe, maar zo af en toe komt de sterke drank tevoorschijn. En dan gebeuren er gekke dingen waar ik de volgende dag niets meer van weet. Dan heb je een dubbele kater, en je voelt je lichamelijk helemaal kapot, én je hebt een dikke schuldgevoel kater. Pffff, dat zuigt.
 
Ik heb altijd bepaalde fases in m'n weg naar totale zatheid.

fase 1;
Ik drink m'n baco's in rustig tempo, niet de bedoeling om dronken te worden. Ik ben normaal, just minding my one buissines.

fase 2;
Ik begin heel licht dronken te worden. Ik krijg meer aandacht voor mijn omgeving. Ik begin baldadig te worden. Bierfiltjes op mensen gooien. Vrienden in de zeik nemen. Andermans drinken opdrinken. Irritant doen. Het drink-tempo neemt in deze fase drastisch toe.

fase 3;
Ik begin nu dronken te worden. Ik kan geen serieus gesprek meer voeren. Ik kan nog wel normaal praten en ben nog redelijk helder, maar ik heb geen zin om serieuze antwoorden te geven. In deze fase ben ik eigenlijk het vrolijkst. Ik heb geen zin meer in baldadig gedrag, wel om anderen in de zeik te nemen, maar dan verbaal.
Ik moet met grote regelmaat naar de wc.

fase 4;
Ik ben goed dronken. Ik kan niet meer staan, ik MOET op een barkruk zitten. Ik MOET ook een meisje om me heen hebben om aan te zitten, om een beetje geil mee te doen.
Mijn communicatieve vaardigheden zijn sterk gedaald, ik doe nog mijn best om serieuze gesprekken te voeren, maar ik ben vaak halverwege de zin mijn verhaal kwijt.
Het drank-tempo is al aan het minderen, ik kan niet meer. Ik merk dat aan de temperatuur van m'n baco'tjes, het glas is te lang in m'n hand waardoor de temperatuur van de laatste slokken te hoog is.Maar ik blijf proberen.
Ik moet nog steeds met grote regelmaat pissen, het is iedere keer een drama om naar de wc te lopen.

fase 5;
Ik ben totally wasted. Geen zin meer om te drinken, alleen nog maar om dom voor me uit te kijken. Met m'n mond half open.
Vrouwen interesseren me niet meer, ze kunnen wat mij betreft allemaal de tering krijgen.
Soms heb ik de behoefte om het meisje waarmee ik net nog geil mee liep te doen, te vertellen dat ze een vieze slet is.
Ik probeer naar huis te gaan voordat de kroeg sluit en het licht aan gaat. Ik haat licht.
Maar ik ben altijd te laat. Buiten is het nog een tijd buiten rondhangen, met andere halzen die net zo dronken zijn. En dan hopen dat m'n mp3 speler in m'n zak zit, zodat ik muziek heb om naar te luisteren tijdens het naar huis lopen. Ik kan wel een lift krijgen, maar ik ga liever lopen.

En de volgende dag je in en in verrot voelen.

Ergens tussen fase 1 en fase 3 gaat het fout.
fase 4 is op zich een goede fase om te zitten met oogpunt op meisjes, maar in fase 4 is rationeel denken allang verdwenen, je komt dus onherroepelijk in fase 5, en dat is foute boel.
 
Ik heb altijd bepaalde fases in m'n weg naar totale zatheid.

fase 1;
Ik drink m'n baco's in rustig tempo, niet de bedoeling om dronken te worden. Ik ben normaal, just minding my one buissines.

fase 2;
Ik begin heel licht dronken te worden. Ik krijg meer aandacht voor mijn omgeving. Ik begin baldadig te worden. Bierfiltjes op mensen gooien. Vrienden in de zeik nemen. Andermans drinken opdrinken. Irritant doen. Het drink-tempo neemt in deze fase drastisch toe.

fase 3;
Ik begin nu dronken te worden. Ik kan geen serieus gesprek meer voeren. Ik kan nog wel normaal praten en ben nog redelijk helder, maar ik heb geen zin om serieuze antwoorden te geven. In deze fase ben ik eigenlijk het vrolijkst. Ik heb geen zin meer in baldadig gedrag, wel om anderen in de zeik te nemen, maar dan verbaal.
Ik moet met grote regelmaat naar de wc.

fase 4;
Ik ben goed dronken. Ik kan niet meer staan, ik MOET op een barkruk zitten. Ik MOET ook een meisje om me heen hebben om aan te zitten, om een beetje geil mee te doen.
Mijn communicatieve vaardigheden zijn sterk gedaald, ik doe nog mijn best om serieuze gesprekken te voeren, maar ik ben vaak halverwege de zin mijn verhaal kwijt.
Het drank-tempo is al aan het minderen, ik kan niet meer. Ik merk dat aan de temperatuur van m'n baco'tjes, het glas is te lang in m'n hand waardoor de temperatuur van de laatste slokken te hoog is.Maar ik blijf proberen.
Ik moet nog steeds met grote regelmaat pissen, het is iedere keer een drama om naar de wc te lopen.

fase 5;
Ik ben totally wasted. Geen zin meer om te drinken, alleen nog maar om dom voor me uit te kijken. Met m'n mond half open.
Vrouwen interesseren me niet meer, ze kunnen wat mij betreft allemaal de tering krijgen.
Soms heb ik de behoefte om het meisje waarmee ik net nog geil mee liep te doen, te vertellen dat ze een vieze slet is.
Ik probeer naar huis te gaan voordat de kroeg sluit en het licht aan gaat. Ik haat licht.
Maar ik ben altijd te laat. Buiten is het nog een tijd buiten rondhangen, met andere halzen die net zo dronken zijn. En dan hopen dat m'n mp3 speler in m'n zak zit, zodat ik muziek heb om naar te luisteren tijdens het naar huis lopen. Ik kan wel een lift krijgen, maar ik ga liever lopen.

En de volgende dag je in en in verrot voelen.

Ergens tussen fase 1 en fase 3 gaat het fout.
fase 4 is op zich een goede fase om te zitten met oogpunt op meisjes, maar in fase 4 is rationeel denken allang verdwenen, je komt dus onherroepelijk in fase 5, en dat is foute boel.

Ik herken het wel. Fase 5 bereik ik zelden en dat is voor mij midden in de kroeg slapen. Verder blijf ik vrolijk en mijn gesprekken gaan nergens over. Dag erna kom je de meest gare foto's tegen en stond je ontiegelijk voor lul.
 
De mijne zijn soortgelijk, met kleine verschillen:

Fase 1:
Gewoon lekker een biertje, beetje kletsen, chill.

Fase 2:
Het gevoel komt op, ik wordt beetje energiek, krijg zin om dingen te ondernemen en wordt wat luidruchtiger.

Fase 3:
Aangeschoten tot goed aangeschoten. Wil graag dansen, begin wat met mijn vrienden te ****en, begin ook wat baldadig te worden. Hier ga ik meestal hard zuipen, eventueel met starke drank er er bij.

Fase 4:
Goed aangeschoten tot goed dronken. Communicatie wordt slechter. Krijg zin om te klooien. Luidruchtiger. In deze fase begin ik meestal heel veel mensen aan te spreken, meestal op een relaxe manier nog wel, ben gewoon vriendelijk maar voer niet echt lange gesprekken. Snel door naar een ander. Extra bier.
In deze fase worden flessen drank achter de bar vandaan gejat en worden er lompe geintjes uit gehaald.

Fase 5:
Dronken. Luidruchtig. Wildplassen. Op dingen klimmen. Dingen slopen. Veel ouwehoeren.
Diep in deze fase crash ik en weet er de volgende dag meestal niet meer veel van.


Fase 3 haal ik elke week zeker 1 a 2 keer, en 4 ook regelmatig. 5 met minder regelmaat, maar toch wel elke maand een keer.
 
Ik krijg zin om te zuipen als ik al die fases lees :o

Wat goed bij me helpt, is gewoon bepaalde data afspreken met jezelff wanneer je gaat zuipen, dat je iets hebt om naar uit te zien....



Soms heb ik de behoefte om het meisje waarmee ik net nog geil mee liep te doen, te vertellen dat ze een vieze slet is.
:roflol: :roflol: :roflol:
 
mijn weekendverslag zou erg saai zijn, ik gebruik al jaren geen druppel alcohol meer.........
;)
 
Maar waarom geen G alleen dan, Loo?

Ik heb er ondanks ik het te zwaar misbruikt hebt geen spiercel door verloren terwijl ik nachten had waar ik niet te verzadigen was.

En ik weet tenminste ook nog precies wat ik gedaan heb.

En uit ervaring kan ik zeggen dat de lichamelijke verslaving echt niet zo maar 123 optreed. Zeker niet bij weekendgebruik.
 
Ik ben juist weer begonnen met alcohol sinds jaren, heerlijk.

Ik ook:D

Zuip me zeker niet lam, maar laat het ook niet meer per se staan. Ik snap alleen niet waarom mensen geen maat kunnen houden. Vooral vrouwen moeten zich in de hand weten te houden. Een keertje jezelf helemaal laten gaan is echt geen probleem, maar iedere week???
 
Herkenbaar die verhalen hier .
Ik drink elk weekend wel . Meestal bedwing ik mezelf en hou ik het bij een paar biertjes en dat bevalt me prima .
Maar af en toe heb ik een k*tdag gehad en heb ik geen zin om me serieus te gedragen en wil ik alle verantwoordelijkheid uit de weg gaan . Dan weet ik op voorhand dat ht uit de hand gaat lopen . Ik drink in een redelijk snel tempo . Ik ben dorstig , ik ben praatziek en kijk de hele tijd nerveus rond me heen . Aan tafel ben ik diegene die het gesprek aan de gang houd . Ik snij elk onderwerp aan , ik ga geen enkel taboe uit de weg en het liefst van al confronteer ik mensen met hun problemen . Kortom , ik word stilaan een klootzak . En het wordt er niet beter op ... Soms besef ik op dit punt dat ik beter naar huis kan . Andere keren denk ik **** it , **** de wereld , **** morgen ... Ik zuip er nog wat .
Nu ben ik echt stomdronken , spreek ik iedereen aan en lach me krom om mijn eigen moppen . Heb nu ook heel lange tenen . Bewust . Ik zoek ruzie nu . Iedereen die naar me kijkt , bekijk ik van "Moet je wat ?". Gelukkig genoeg zijn er meestal vrienden in de buurt die me kalmeren of de tegenpartij kunnen overtuigen van de onzinnigheid van mijn gebral . Een thuisgekomen vreet ik alles wat er in de koelkast ligt . Vaak kots ik hierna .
De dag erna haat ik de wereld en zet ik mijn gsm af en beslis ik nooit meer te drinken .
 
xHardcore man!x
 
Bij mij blijft het leuk als het gewoon bij bier houdt. En het gaat ALTIJD mis als ik aan de sterke drank of zwaardere bieren ga. Dan kom ik ineens op het idee om shotjes te laten mixen. Tequilla, strohrum en wodka. Of allemaal van die andere gore troep. En uiteindelijk kan ik dan nog net lopen, stop ik me vol met kip en tonijn broodjes aan het einde van de avond en slaap ik tijdens de terugreis naar huis.

Als ik gewoon bier blijf drinken komt het allemaal wel goed. Dan raak ik leuk dronken en ben ik echt gezellig. Maar zodra de sterke drank erbij komt raak ik op een gegeven moment zo dronken. Want ik kan dan ook niet meer stoppen. Dan hebben ik één shotje gedaan en dan ga je die shit zo snel achter elkaar drinken, je merkt er immers toch niks van. En het is lachen om met je kapotgaande kop aan die bar te hangen. Dan slaat die shit ineens in als een bom en is het lights out game over. Het is dan ook gewoon niet leuk meer. Omdat ik alleen maar moe ben, loop te zwalken, honger heb en naar huis wil.

Een jaar of twee geleden stond ik minimaal tweemaal per week zo ****ed up in een discotheek. Gelukkig ben ik nu wat volwassener en houd ik het bij bier. Al glijd ik de laatste tijd weer wat af richting mijn hardcore zuipgedrag. Maar dat komt omdat ik veel zwaardere bieren drink, die zo lekker zijn, maar met 12% alcohol veel sneller dronken maken dan het normale biertje.
 
Idd Tractor, ken het. Na een avondje politiebureau (wildplassen en openbare dronkenschap als gevolg van een jägermeister OD) heb ik de sterke drank tijdens het stappen ook afgezworen. 2 weken geleden weer eens een fles gin gekocht, en weer 2 avonden helemaal lens achter elkaar, allebei de avond ben ik helemaal de laatste uren kwijt. Die shit is niet goed voor je.
 
Gin en Jagermeister ken ik ook goed ja. Jagermeister drinkt wel lekker weg (ijskoud uiteraard), maar gin, **** wat is die shit smerig. Maar ik heb er ook al de nodige flessen van op. En niet eens mixen ofzo natuurlijk. Nee gewoon puur, want dat is "lachen". En uiteindelijk weer strontlazerus rondjes lopen door de toko.

Ik heb wel het geluk dat veel van m'n vrienden echte softies zijn geworden. Waar zij vroeger voorop liepen met het sterke drank drinken (longdrink glazen vol met wodka atten - **** ass), mixen ze nu al die shit met 7up en cola. Ik met m'n grote bek loop natuurlijk altijd te roepen dat dat voor mietjes is en dat je alles puur moet drinken. En dan moet ik het nog bewijzen ook, haha.
 
Gaat er nog geknald worden of wat? Ik heb weer de hele week niet kunnen trainen, omdat m'n hele pols naar de tyfus is. Tijd om in ieder geval ERGENS in uit te blinken.
 
Ik ben 2 maanden geleden eens wakker geworden zonder schoenen en ik wist niet eens waar ik was....

Nu heb ik een ander apperitiefje gedronken... alcohol is voor binnen 3 weken... en heb al een maand niets gedronken. :dunno:
 
Damn, heb zelf vanaf oudjaar bijna geen druppel alcohol gehad en had met mezelf afgesproken er totaal mee te stoppen. Ging goed maar de laatste tijd toch vaak weer de verleiding tijdens het op stap gaan etc. Gisteravond ook weer, shit! Denk dat ik toch weer een paar biertjes ga nuttigen tijdens het op stap gaan.. Dat een paar biertjes je hele trainingsarbeid van de week om zeep helpen lijkt me toch ook sterk..
Ben wel benieuwd hoe goed ik er nog tegen kan na een half jaar niks meer gezopen te hebben, volgens mij ben ik nu na 5 biertjes al goed aangeschoten hehe.
 
Ik heb vandaag besloten dat ik een alcohol stop ga invoeren. Ik wil gewoon even een maand niets drinken. Ik was weer helemaal naar de tyfus. Met me dronken kop weer chicks uit bed gebeld om te "knuffelen". En die muts kwam nog naar buiten ook :roflol:

Net even een half uurtje sprintjes getrokken en verschillende krachtoefeningen met lichaamsgewicht (sportschool is dicht). Dus heb het er nu een beetje uitgezweet, maar al dat water na afloop was niet zo´n goed idee. Ik ben weer helemaal misselijk.
 
Ik heb vandaag besloten dat ik een alcohol stop ga invoeren. Ik wil gewoon even een maand niets drinken. Ik was weer helemaal naar de tyfus. Met me dronken kop weer chicks uit bed gebeld om te "knuffelen". En die muts kwam nog naar buiten ook :roflol:

:haha:
 
Back
Naar boven