XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Waar gaat je voorkeur naar uit, een (super)sport? Dan zal je altijd veel toen moeten draaien, ook op vol vermogen.
Jep supersport, uiteraard jaag je die dingen vaak hoog in de toeren. Maar of je 140kmh op een r1, of een r3 rijdt is wel een wereld van verschil uiteraard.
 
En wat vind je van iets minder “racy” model zolas de er6f?
 
Wat voor bikes zouden jullie aanraden dan, wanneer je daadwerkelijk kilometers wilt maken en niet constant tegen max rpm aan wilt zitten wanneer je een keer wat auto's wilt inhalen? Ik kom er niet zoveel tegen, behalve misschien een belachelijk dure ninja 650 nieuw.
Ik zit niet meer in de motoren, volg het ook niet en heb geen zin om me in te lezen welke motoren <35kw standaard zijn, maar ken je iemand die een motor heeft tussen de 30 en 35kw? Rij daar dan eens een rondje op op een industrieterrein, dan merk je dat er echt wel pit in zit.

Ik reed destijds een Yamaha Thundercat 600, speciaal 25kw setje voor een Thundercat voor gekocht toen, van die ringen in de carburateurs. Op de testbank geweest en geloof dat ik toen 24,1kw had ofzo. Er zullen tegenwoordig voor 35kw motoren ook wel speciale terugvoer setjes zijn denk ik?
 
hoxyz Je kan beter eens een testritje maken. 35KW is meer dan je denkt en met een Honda cbr 500 haal je zo de 180.
 
Damn ben blij dat ik al die bs niet heb hoeven meemaken en vanaf mn 21e gewoon volgas kon gaan.

Inderdaad, ik ben ook blijven wachten tot mn 21ste. Gelijk op mn huidige motor gestapt.
 
Damn ben blij dat ik al die bs niet heb hoeven meemaken en vanaf mn 21e gewoon volgas kon gaan.
Ja heb gehoord dat er ieder jaar veel onzin bij komt.
Ik heb mijn rijbewijs meteen na m'n auto rijbewijs gehaald toen der tijd. Aangezien ik wel voor m'n 21 hem had moest ik op een begrensde motor rijden.
Nooit gedaan want we hadden al een motor bij de deur dus go figure

Volgens mij heb je vandaag de dag zelfs 3 stappen.... Maar goed, misschien is het wel handig dat je niet meteen als geile hyena op een hyabusa stap en hem tegen een boom of auto aan drukt....
 
Bump!

Ik heb altijd al een supersport willen rijden. Nu ik erop gereden heb stap ik hiervan af. Houding is niet fijn, al helemaal niet voor je bijrijder. Vermogen komt pas vrij bij min 10.000 toeren. Dus echt rijplezier heb je pas wanneer je continue zit te jagen. Ik wil mijn motor ook gebruiken voor langere afstanden, waar ik fijn op zit en mijn bijrijder ook. Hij moet ook veel power hebben en fijn in de bochten liggen. Het liefst een twee cilinder. Waarschijnlijk word het de KTM sm(t) 950 of 990. Heb al op de adventure 950 gereden en dat beviel erg goed. Maar dat model is wat te hoog voor mij. Een superduke lijkt mij ook wel leuk, maar daar heb ik nog niet op gereden dus kan daar vooralsnog nog weinig over zeggen.
 
Bump!

Ik heb altijd al een supersport willen rijden. Nu ik erop gereden heb stap ik hiervan af. Houding is niet fijn, al helemaal niet voor je bijrijder. Vermogen komt pas vrij bij min 10.000 toeren. Dus echt rijplezier heb je pas wanneer je continue zit te jagen. Ik wil mijn motor ook gebruiken voor langere afstanden, waar ik fijn op zit en mijn bijrijder ook. Hij moet ook veel power hebben en fijn in de bochten liggen. Het liefst een twee cilinder. Waarschijnlijk word het de KTM sm(t) 950 of 990. Heb al op de adventure 950 gereden en dat beviel erg goed. Maar dat model is wat te hoog voor mij. Een superduke lijkt mij ook wel leuk, maar daar heb ik nog niet op gereden dus kan daar vooralsnog nog weinig over zeggen.

Haha, wat was je in gedachte dan van plan met een supersport :p heb zelf een R6 '08 en zo'n ding is echt heerlijk om even uit te laten, wel erg link voor je rijbewijs, telkens weer betrap ik me er op dat ik 200+ rijd..

De KTM's waar je voor kijkt zijn wel prachtige machines ook! Echter zou ik er niet aan moeten denken om een motor uit te zoeken voor de eventuele bijrijder man.. mocht het je vriendin/vrouw zijn is het toch ook al fijner om beide een motor te rijden?:)
 
Haha, wat was je in gedachte dan van plan met een supersport :p heb zelf een R6 '08 en zo'n ding is echt heerlijk om even uit te laten, wel erg link voor je rijbewijs, telkens weer betrap ik me er op dat ik 200+ rijd..

De KTM's waar je voor kijkt zijn wel prachtige machines ook! Echter zou ik er niet aan moeten denken om een motor uit te zoeken voor de eventuele bijrijder man.. mocht het je vriendin/vrouw zijn is het toch ook al fijner om beide een motor te rijden?:)

Vind de 600 cctjes eerlijk gezegd tegen vallen. De gsxr 600 bijv. Rij je laag in toeren in de drie. Trek je het gas open, geen vermogen. Net een opgevoerde brommer. Dus je moet best wel hard werken op zo’n ding. Leuk voor een keer maar eentonig. Ja wat had ik verwacht..meer rijplezier denk ik. De Suzuki tlr was ook leuk voor een keer. Rijdt lekkerder dan een vier cilinder, geluid is ook beter imo. Maar in de bochten enorm zwaar.. Hoge snelheden zit je natuurlijk zo aan, en dat doe je continue.. daar zijn ze voor gemaakt. Kut voor je papiertje maar er zijn ergere scenario’s. Ook rede voor mij om het niet te doen. Verder vind ik het leuk om mijn vriendin mee te nemen, maar zelf rijden is niets voor haar.
 
Oja, wat ik op de adventure dan wel weer miste was het hoog in toeren draaien :p Een aantal keer op de snelweg te laat geschakeld, het gevoel gehad dat ik hem nog niet op zijn max had zitten. Dat had ik bij de racers niet zo snel, dan was het eerder dat ik er nog aardig wat overhield... dus mijn opmerking over opgevoerde brommer en tegenvaller gaat over zijn vermogen onderin en het comfort. Ze doen gewoon heel goed waar zo voor gemaakt zijn :) Ook veel last van wind op snelwegen met de adventure... maar een hoger scherm doet wonderen heb ik mij laten vertellen.
 
Hehe, in jou geval zou ik gewoon het eea per dag gaan huren, het liefst ook gelijk met bijrijder dan.

Zou denk ik ook meer neigen naar een laagtoerige machine, is voor het langere toeren en de bijrijder gewoon echt veel fijner. Je kunt dan overigens voor je gevoel niet echt doorrijden (gebaseerd op toeren) maar in werkelijkheid rijd je dan ook al stevig door :p

Nadeel met van een zware ktm beginnen is wel dat de mogelijkheden voor een trapje hoger/upgrade in de toekomst wel kleiner zijn :o Ben bewust op een 600 begonnen omdat die in de meeste opzichten nog wat makkelijker te controleren is/ik het gevoel heb dat deze mij beter leert rijden..
 
Klopt. Het eerste wat ik dacht op de KTM was ‘ dit rijd wel fijn, maar de TL is toch wel een stukkie sneller’. Na een dag was dit er eigenlijk wel van af. Het is geen motor voor 200+ snelheden, maar alles wat daaronder ligt daar zit hij ook zo op. Wat ik ook heel fijn vond aan een 600 is de wendbaarheid. Lag heerlijk in de bochten. Momenteel ben ik wat aan het proefrijden bij de plaatselijke motorzaak. Maar ze maken het mij daar erg moeilijk.
 
Jij begrijpt het, de KTM 990 SD is de fijnste motor die ik ooit gehad heb, misschien wel waar ik op gereden heb. Je zou ook naar een SMT kunnen kijken, die heeft wat meer windbescherming.

Ik weet niet waar je woont, maar een paar jaar geleden kon je als je serieuze interesse had en vooraf contact opnam bij goedhartmotoren in Bodegraven vrij eenvoudig op meerdere motoren proefrijden.
 
50183078_1993490934100511_5385511964069855232_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-ams3-1.jpg


superkanon Z900!!
 
Nee, zo’n motorpak alsof je in een harnas loopt en dan zo’n broek je loopt erin of je hem net volgescheten hebt.:)
 
Back
Naar boven