Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Je moet er ook niet mee lopen, maar mee motorrijden.

Ik vind een goed pak lekkerder zitten dan zomaar wat kleding. Ik heb (of had) ook zo'n kevlar jeans, die droeg ik wel eens als ik snel de stad in moest oid, maar ook dat zat op de motor niet super.

Wat is trouwens de leukste meert enerverende motor die jullie gehad hebben en/of bereden?

Die ik gehad heb de KTM 690 Duke III
f658eacbd28aa1625a97f2fdb3ee31ef.jpg

Die ik bereden heb de Ducati Hypermotard 1100
ducati-hypermotard-ducati-hypermotard-1100s-2007-a-vendre_88206280.jpg

Alleen het exemplaar waar ik een proefrit had gemaakt was in bedenkelijke staat en kort daarna is het motorrijden in het slop geraakt bij mij, dus de Hypermotard aanschaffen is er nooit van gekomen.

Heb geen noemenswaardige ritten (verder dan een blokje om) behalve op mijn lesmotor en vervolgens eigen aangeschafte motor. :p

IMG_20181023_102026_625.jpg

Edit: Zo'n Hypermotard lijkt me wel erg gaaf om een keer te rijden inderdaad! Wheeliemachine :p

Jij begrijpt het, de KTM 990 SD is de fijnste motor die ik ooit gehad heb, misschien wel waar ik op gereden heb. Je zou ook naar een SMT kunnen kijken, die heeft wat meer windbescherming.

Ik weet niet waar je woont, maar een paar jaar geleden kon je als je serieuze interesse had en vooraf contact opnam bij goedhartmotoren in Bodegraven vrij eenvoudig op meerdere motoren proefrijden.

Heb je op de sd geen last van de tank? Best breed.. smt staat ook op het verlanglijstje. Volgens mij zijn er ook windschermpjes te krijgen voor de sm.

Nee, zo’n motorpak alsof je in een harnas loopt en dan zo’n broek je loopt erin of je hem net volgescheten hebt.:)

Dat hoeft toch ook niet meer. Een kevlar jeans met bescherming, leren jas met bescherming, schoenen waaraan je niet kunt zien dat het motorschoenen zijn.. kevlar hoody’s.

Wat is trouwens de leukste meert enerverende motor die jullie gehad hebben en/of bereden?

Die ik gehad heb de KTM 690 Duke III
f658eacbd28aa1625a97f2fdb3ee31ef.jpg

Die ik bereden heb de Ducati Hypermotard 1100
ducati-hypermotard-ducati-hypermotard-1100s-2007-a-vendre_88206280.jpg

Alleen het exemplaar waar ik een proefrit had gemaakt was in bedenkelijke staat en kort daarna is het motorrijden in het slop geraakt bij mij, dus de Hypermotard aanschaffen is er nooit van gekomen.

Hypermotard is ook een stoer ding. Hoe beviel de 690 kwa vermogen?

Maar hoe ga je dan knee downs doen?

Op het motor-forum.nl bied ik tegen geringe vergoeding (kratje bier) mijn diensten aan voor andere motorrijders die KD en ED willen leren. (Al mijn leerlingen leven nog.)

Op het motor-forum.nl bied ik tegen geringe vergoeding (kratje bier) mijn diensten aan voor andere motorrijders die KD en ED willen leren. (Al mijn leerlingen leven nog.)

Is dit serieus? :o Wat is je 'cursus'locatie dan? :emo:

Jij blinkt ook overal wel in uit met wat je doet he..

Is dit serieus? :o Wat is je 'cursus'locatie dan? :emo:

Jij blinkt ook overal wel in uit met wat je doet he..

Doodserieus. Locatie is bij mij in de regio, op de op- en afritten van de N206 in de Bollenstreek - of in de buurt van de cursist, als die mooie bochten voor zijn deur heeft. Je kan aan de geslaagde cursisten, RR. of mikeVTR, op het motor-forum vragen hoe het beviel (RR. remde zich onderuit en daarna reed ik over hem heen, maar zoals gezegd leeft hij nog en doet hij overal KD).

En bedankt voor het compliment.

Laatst bewerkt:
Doodserieus. Locatie is bij mij in de regio, op de op- en afritten van de N206 in de Bollenstreek - of in de buurt van de cursist, als die mooie bochten voor zijn deur heeft. Je kan aan de geslaagde cursisten, RR. of mikeVTR, op het motor-forum vragen hoe het beviel (RR. remde zich onderuit en daarna reed ik over hem heen, maar zoals gezegd leeft hij nog en doet hij overal KD).

En bedankt voor het compliment.

Ah oke, op/afritten /klaverblad is nog wel enigzins veilig ja..

Hier in de buurt oefenen ze ook wel eens maar daar is het ook al een aantal keer flink fout gegaan, bochten zelf zijn erg goed maar geen overzicht voor wat na de bocht komt..

Maar heb je circuitervaring oid dat je het andere mensen wil leren? En dan rijd je er achter en geef je tips oid?

Nee, ik heb nog nooit op een circuit gereden, maar doe al KD sinds 1980 of zo, toen nog op een Honda CB750. Ik rij er inderdaad achter (eerst ervoor ter demonstratie) en geef dan tips als we af en toe even stoppen. RR. en mikeVTR reden al hard door bochten en moesten eigenlijk alleen nog de juiste houding leren aannemen. Vroeger waren de banden beroerd en viel ik erg vaak. Tegenwoordig gebruik ik Pirelli Diablo Rosso III of Pirelli Supercorsa SP en is vallen haast onmogelijk geworden.

Heb je op de sd geen last van de tank? Best breed.. smt staat ook op het verlanglijstje. Volgens mij zijn er ook windschermpjes te krijgen voor de sm.

Hij is juist smal in verhouding tot 4 (in lijn) cilinder motoren.

Voor de SD is een hoger ruitje te koop, maar 170 km/u is voor langere tijd goed te doen zonder. Een SM zou ik niet nemen.

Als je voor de SD gaat, kies dan wel het facelift model, dus niet met de “rechte” koplamp behuizing.

Hypermotard is ook een stoer ding. Hoe beviel de 690 kwa vermogen?

Meer dan genoeg vermogen voor normaal gebruik. Rond de 150km/u neemt de acceleratie wel af, maar 180 haalt ie met gemak, alleen rijd dat niet heel fijn.
In de stad, op dijkjes, op rotondes van 80km wegen is het echt een feest met zo’n machine.

Verder raad ik niet veel motoren af voor een beginner, zelfs een 990 SD kan prima als je in het begin je verstand gebruikt, maar een 690 duke III (of zo’n Hypermotard 1100) zou ik niet doen.

Heb geen noemenswaardige ritten (verder dan een blokje om) behalve op mijn lesmotor en vervolgens eigen aangeschafte motor. :p

IMG_20181023_102026_625.jpg

Edit: Zo'n Hypermotard lijkt me wel erg gaaf om een keer te rijden inderdaad! Wheeliemachine :p

Op dat type Hypermotard zit je zo goed als op je voorwiel, wat wheelies maken toch heel anders doet aanvoelen, dus dat heb ik niet bewust gedaan. Even het voorwiel een stukje omhoog gaat wel met speelgemak. Maar vooral korte bochten zijn geweldig instinctief steek je je voet de bocht de in.

Terug
Naar boven