XXL Nutrition

Sticky Het grote pics & vids topic

wietse van vroeguh! :D

maar gvd wat een deadlift, wel apart dat hij zulke "kleine traps" heeft

Ik weet nou niet of ik het heel gaaf of spuuglelijk moet vinden.. Die lats.. wtf! traps zijn wel klein ja.. maar wat een rug he!

haha ****ing vet fysiek! alleen de borst mag wel beetje bijgetrokken worden! traps zitten er wel maar komen niet naar voren met deze pose

Damn wat een wedstrijd daar bij die Russen, sterke shit

Is het 4de deel van de strength feat reeks hier trouwens al gepost? Volg dit topic en heb het nog nooit gezien, dus ik zou er al over moeten gelezen hebben....

http://www.youtube.com/watch?v=ISOhGcVPcLw

Super vette compilation weer!

Wat toch wel opvalt hier imo is de relatief smalle stance van die gasten bij squats.

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Damn wat een wedstrijd daar bij die Russen, sterke shit

Is het 4de deel van de strength feat reeks hier trouwens al gepost? Volg dit topic en heb het nog nooit gezien, dus ik zou er al over moeten gelezen hebben....

http://www.youtube.com/watch?v=ISOhGcVPcLw

:heart:

Die ga ik zo relaxt in mn pauze kijken... die verdient al mn aandacht.

edit: Waar komen die beelden vandaan van die chinese gewichtheffers.. lijkt een beetje op die footage van die bulgaarse trainingstape van ironmind.. was er ook een Chinese versie?

Heel tof die compilation wat mij opvalt bij die gasten is dat ze met squatten hun knieen naar binnen duwen als ze omhoog komen.

Heel tof die compilation wat mij opvalt bij die gasten is dat ze met squatten hun knieen naar binnen duwen als ze omhoog komen.

dat doen ze niet bewust ouwe, door de gewichtheffers manier van squatten komt er zoveel kracht op de quads en knieën te staan dat die naar binnen geduwd worden.
bij PL squat buigen ze veel meer vanuit de hamstrings en glutes, staan de tenen meer naar buiten en staat men wijder. vaak worden er ook nog kniebandages gebruikt om te voorkomen of te beschermen tegen het naar binnen duwen.

Super vette compilation weer!

Hell yeah. Best niet op rustdagen kijken of je komt gek. Best vlak voor training :D

Wat toch wel opvalt hier imo is de relatief smalle stance van die gasten bij squats.

Inderdaad. Kan je jezelf ook afvragen of de manier waarop de oefeningkeuzes bij WSB vaak gekopieerd wordt door raw squatters wel ideaal is. Principes van DE/RE/ME heeft daar uiteraard niets mee te maken en blijft interessant.

edit: Waar komen die beelden vandaan van die chinese gewichtheffers.. lijkt een beetje op die footage van die bulgaarse trainingstape van ironmind.. was er ook een Chinese versie?

Geen idee. Welke tapes heb jij op pc staan? Ik heb enkel die trainingsvideo met oa Dimas.

Leuk, maar wat heeft het met pl te maken?

dat doen ze niet bewust ouwe, door de gewichtheffers manier van squatten komt er zoveel kracht op de quads en knieën te staan dat die naar binnen geduwd worden.
bij PL squat buigen ze veel meer vanuit de hamstrings en glutes, staan de tenen meer naar buiten en staat men wijder. vaak worden er ook nog kniebandages gebruikt om te voorkomen of te beschermen tegen het naar binnen duwen.

Heel veel doen het wel expres. Weet niet meer precies waarom, maar heb het een keertje gelezen.

Misschien omdat sommige gewichtheffers het bij hun cleans ook doen? Squats zijn altijd ondersteuning daarvoor bij bij gewichtheffers dus ze best zo goed mogelijk laten lijken op hun cleansquats kwa vorm.

Heel veel doen het wel expres. Weet niet meer precies waarom, maar heb het een keertje gelezen.

ik heb eens een paar filmpjes gezien waarbij een ouwe gewichthef coach een jongen traint. daar had hij het ook over het naar binnen klappen van de knieën. Hij zei dat dit juist niet de bedoeling was en dat het meestal een zwakte van de quads is. In dit geval dus niet echt een zwakte, afgaande op de filmpjes, maar door het belachelijk hoge gewicht.

ik heb eens een paar filmpjes gezien waarbij een ouwe gewichthef coach een jongen traint. daar had hij het ook over het naar binnen klappen van de knieën. Hij zei dat dit juist niet de bedoeling was en dat het meestal een zwakte van de quads is. In dit geval dus niet echt een zwakte, afgaande op de filmpjes, maar door het belachelijk hoge gewicht.

Daarom zei ik niet "alle" maar "heel veel".

dat betekent gewoon dat de quads de klap (en het gewicht) moeilijk kunnen verdragen. niks anders

Terug
Naar boven