XXL Nutrition

Sticky Het grote pics & vids topic

haha dit is de poster van die cup of titans vids, wel sterk maar hij gaat steeds ondieper buigen

Lijkt ook wel of de fysieken toen estetischer waren dan tegenwoordig.

Esthetischer? Het niveau is gewoon totaal onvergelijkbaar met dat van nu. Ik denk dat het grootste deel van de atleten die dit jaar in de finale sterkste man van nl stonden, 10 jaar geleden op hetzelfde niveau in die WSM finale hadden kunnen staan en niet eens voor Jan met de korte lul mee hadden gedaan ook. Yoke van 390 kan je nu toch echt niet meer mee aankomen, of farmers van 125. Onvoorstelbaar hoe hard dat is gegaan eigenlijk. Mannen als Pudzianowski, Savickas, Shaw, etc hebben toch wel voor een totaal andere dimensie gezorgd in de strongman sport.

die wsm o1 vond ik erg mooi maar inderdaad de fyzieken zijn compleet anders dan nu

hehe hier heb ik met vele leden van ons strongman team al vaak discussies over gehad... tijden veranderen, prestaties zijn relatief naar de tijd imo, een 400 dl nu is gewoon minder impressive (nog steeds gruwelijk) als die van badenhorst @ wsm 1999 of whatever, door de tijdsspanne

Esthetischer? Het niveau is gewoon totaal onvergelijkbaar met dat van nu. Ik denk dat het grootste deel van de atleten die dit jaar in de finale sterkste man van nl stonden, 10 jaar geleden op hetzelfde niveau in die WSM finale hadden kunnen staan en niet eens voor Jan met de korte lul mee hadden gedaan ook. Yoke van 390 kan je nu toch echt niet meer mee aankomen, of farmers van 125. Onvoorstelbaar hoe hard dat is gegaan eigenlijk. Mannen als Pudzianowski, Savickas, Shaw, etc hebben toch wel voor een totaal andere dimensie gezorgd in de strongman sport.

Ben ik niet helemaal met je eens. Vergis je niet, het ene 390kg yoke is het andere niet. En in die 2001 SS WSM filmpjes lopen ze met 175kg farmers en frontsquatten ze op reps met 230kg. Dat zijn toch ziekelijke gewichten. Denk dat de meesten in de finale van NL dat niet voor elkaar krijgen. Als je nu terug gaat naar de jaren '90 dan heb je enigszins een punt.

ik denk dat tymboo al zo oud is dat ie denkt dat 10 jaar geleden de jaren 90 waren :P

Sterk menneke, Dariusz. :D

Ben ik niet helemaal met je eens. Vergis je niet, het ene 390kg yoke is het andere niet. En in die 2001 SS WSM filmpjes lopen ze met 175kg farmers en frontsquatten ze op reps met 230kg. Dat zijn toch ziekelijke gewichten. Denk dat de meesten in de finale van NL dat niet voor elkaar krijgen. Als je nu terug gaat naar de jaren '90 dan heb je enigszins een punt.

Mijn reactie was op het filmpje van Mike van de WSM 2001. Als je ziet hoe Karlsen daar wint, en dan kijkt naar hoe hij later totaal onder de voet werd gelopen door Pudzianowski, hoe Pudzian vervolgens weer eigenlijk hetzelfde overkwam met Savickas, en hoe nu mannen als Shaw weer een nieuwe buitencategorie aan het vormen zijn... Het is niet dat Karlsen of Samuelsson of Virtanen, of wie dan ook in die finale, met de jaren slapper werden, maar het niveau is gewoon met het jaar enorm gestegen. Die mannen die in die finale stonden hebben allemaal binnen een paar jaar eigenlijk geen enkele rol meer gespeeld. En als je dan nog verder terug zou gaan naar halverwege de jaren '90, dan is het idd helemaal onvergelijkbaar met nu.
Oke, elk yoke is anders, maar met wat voor yoke je ook loopt, met 390 kilo kom je nu niet eens meer in de buurt van een finale. Log press voor reps op 120 kilo is nu niveau Nederlandse finale, en daar worden nu net zulke prestaties opgeleverd als destijds in die finale. Correct me if I'm wrong.

ik denk dat tymboo al zo oud is dat ie denkt dat 10 jaar geleden de jaren 90 waren :P

Ja, ik ben toch maar liefs één heel jaar ouder dan jij he ;)

oud zijn en oud doen is wat anders... ;) (maar ik denk ook nog regelmatig dat 10 jaar geleden de jaren 90 waren :fuu:)

kun je na gaan als je al 7 hele jaren ouder bent dan jij

mooi prison filmpje!

Ik ben het wel eens met Tymboo. Het niveau stijgt gewoon ongelofelijk hard. Ook hier in Nederland is dat gewoon te merken. Wij liepen in de finale zo'n beetje allemaal harder met de yoke dan Svend in 2000 deed en dat was de beste yoke loper van de wereld toen.

Vergis je niet, ik snap Ruben zijn punt ook wel maar er wordt nu gewoon veel en veel meer specifiek op de onderdelen getraind waardoor we dit gewend zijn. De powerlift totalen van mannen die zelfs 20jaar geleden meededen krijgen de meeste van ons (mss wel niemand) niet voor elkaar! Bill Kazmaier bv was toch ziekelijk of niet. Maar we lopen hem wel voorbij nu op yoke en dat komt niet omdat we ooit sterker zullen zijn dan Bill. We zijn wel veel specifieker getraind.

Dat Zydrunas een 200+log doet en een 600 yoke kan is ook idd totaal niet meer in verhouding met zelfs maar enige jaren terug. Hetzelfde voor bv de framecarry op de Arnold strongman. Shaw is weer de nieuwe generatie en ik verwacht alleen maar gekkere dingen om eerlijk te zijn.

Het eind is "zoek" ;)

Terug
Naar boven