AndroidHealthClinic

Sticky Het grote pics & vids topic

Ik ben het zeker eens met hem. Vooral als het gaat over het feit dat er geen 1 juiste manier bestaat om te trainen. En dat je constant aan je training en kennis moet sleutelen.
Bij mij komt er ook meer raw werk in en veel hogere %BB gewicht en lagere %weerstand.

Zijn verhaal is soms wat los aan elkaar genaaid, maar het is maar een stuk van een complete seminar.
Waarom denk je dat ik het niet eens met hem zou zijn?

Nu ja, ik koekeloer af en toe ook wel eens in jouw log, en zie daar ook nogal eens wat exotisch samengestelde oefeningen langs komen om het zo maar te zeggen, met bands en chains en briefs en boards en allerlei ingewikkelde set ups en niet bijzonder veel basic RAW werk, ik dacht dat jij niet echt van het "back to basics" idee was eerlijk gezegd. Misschien heb ik het mis ;)

Nu ja, ik koekeloer af en toe ook wel eens in jouw log, en zie daar ook nogal eens wat exotisch samengestelde oefeningen langs komen om het zo maar te zeggen, met bands en chains en briefs en boards en allerlei ingewikkelde set ups en niet bijzonder veel basic RAW werk, ik dacht dat jij niet echt van het "back to basics" idee was eerlijk gezegd. Misschien heb ik het mis ;)

Sinds Juli heb ik me vooral toegelegd op die interpretatie van WSB met de bedoeling van naar een geared squat toe te werken. Bench focus ik me op raw en de catapult/ slingshot heeft me daar goed mee geholpen. Op bench train ik wel vrij basic, limited met bands en chains en boards heb ik sinds september maar 2 keer gebruikt omdat ze niets doen voor me. Floorpress wel daarintegen.
K heb er veel van bijgeleerd en gegained op mn squat, dus k ben er tevreden van. Maar nu voel ik dat het tijd is om te wisselen van focus omdat de rek er wat uit is. Dus ga ik meer in de raw WSB stijl gaan trainen, wat overeenkomt met Cube. Hogere% BB gewicht en lagere % weerstand (nu zit ik altijd rond de 20a30%).

Chains en bands vind ik zeer fijn en productief om mee te werken en ik blijf er ook mee werken. Maar om raw beter te worden op freesquat moet ik niet meer zo vaak boxsquatten en meer freesquatten. En meer op reps gaan werken. Kracht is daarop neit zo zeer het probleem maar de raw techniek wel, die is heel anders als bij geared (weet jij ook wsl als je naar je benches kijkt raw vs geared).

Je mag altijd commenten in mn log hoor ;)

Beetje wazige gast. Daarna zeggen als je powerlift style squats doet gebruik geen heeled shoe bla bla.

Als je high bar squat en smal staat, kan je gewoon niet naar achter zitten. De bar moet boven het midden van je voet blijven, dus logischerwijs als die hoog ligt en je gaat naar achter zitten zal je moeten ronden met je rug om diepte te halen.
Dus dan zal je automatisch meer knee travel moeten hebben om de bar boven het midden van je voet te houden.

Ik ben meer van mening dat je gewoon perfecte controle over je rug en core moet krijgen. Eventueel met een riem waar je de hele beweging door even hard je buik tegenaan drukt. Als je die positie van je rug kan houden en gewoon straight down en heel rechtop zakt met jouw persoonlijke voetenstand, kom je vanzelf in je sterkste houding uit.

Het gaat meer over het feit dat sommige coaches zeggen je kont direct naar achter te steken en je schenen verticaal te houden. Hierdoor komen veel mensen k*t uit en gaan winken.

Je laatste allinea zonder meer.

Schenen verticaal houden als je niet ultra wijd staat en als je diep moet squatten is natuurlijk sowieso onzinnig

[Link niet meer beschikbaar]

Damn, niks ernstigs met die opa?

Gaaf, zo`n log moet ik ook eens maken.

stoer dat overextenden om vervolgens de bar neer te smijten

Terug
Naar boven