XXL Nutrition

Sticky Het grote pics & vids topic

Raar argument. Soloviova is gewoon van buitenaardse klasse.

En Tymen, ik denk als jij 30kg aankomt je ook Kendall verhoudingen krijgt qua lifts, niet heel raar voor een shw met korte armen en immense poten.

Begrijp dat wilks argument ook totaal niet, dit is echt een insane prestatie en prima vergelijkbaar met een man van 100 kilo die 1130 zou doen imo.

Als ik nog dertig kilo aan kom kan ik in de eerste plaats niet meer normaal functioneren in het dagelijkse leven geloof ik lol, voel me nu bij vlagen al bijzonder ongemakkelijk. Maar klopt wel idd, alhoewel een verschil van een kilo of zeventig wel bijzonder veel is.

Geen raar argument als je je bedenkt dat de wilks formule gewoon geplot is door een grote sample van totals een tijd terug en powerlifting in het algemeen maar zeker voor vrouwen steeds populairder wordt de laatste tijd.

Vraag me sowieso af of je wilks scores tussen mannen en vrouwen nu wel zonodig zou moeten vergelijken, en daarnaast, als je de coefficienten nu zou veranderen zou je over een x aantal jaar zeer waarschijnlijk weer hetzelfde "probleem" hebben

Wilks van haar is vergelijkbaar met die van Ivan Freydun of Belyaev volgens mij. Zie niet echt in waarom dat niet kan kloppen.

Ik snap je punt overigens wel. Je bedoelt dat de Wilks formule gedateerd is doordat die op basis is van oude totalen die vanzelfsprekend lager waren? Weet niet of dat zo is, maar dan zou wel elke kg hoger totaal de wilks exponentieel laten stijgen.

Laatst bewerkt:
Wilks van haar is vergelijkbaar met die van Ivan Freydun of Belyaev volgens mij. Zie niet echt in waarom dat niet kan kloppen.

Ik snap je punt overigens wel. Je bedoelt dat de Wilks formule gedateerd is doordat die op basis is van oude totalen die vanzelfsprekend lager waren?

Ja precies dat is het idee zo'n beetje. Je kan natuurlijk sowieso niet op basis van 1 geval die hele formule verwerpen maar veel mensen vinden het blijkbaar opvallend.
Weet niet of dat zo is, maar dan zou wel elke kg hoger totaal de wilks exponentieel laten stijgen.

Dit dacht ik eerst ook, maar toen ik het nog eens goed bekeek is je wilks score gewoon recht evenredig met je getilde gewicht (bij costant bw). Je geslacht + gewicht bepalen je wilks coefficient en je wilks score is je getilde gewicht * je coefficient. Als 2 mensen met dezelfde wilks coefficient qua totaal een factor X verschillen dan verschilt hun wilks score ook een factor x.

Dit is bijvoorbeeld het verloop van je wilks (op de y-as) als functie van je total (op de x-as) voor een man van 100kg (wilks coefficient 0.6086)
Oh8xMiu.png

Of bedoel je dat niet? Hopelijk wel want anders heb ik dat grafiekje helemaal voor niets gemaakt :(.

Vraag me sowieso af of je wilks scores tussen mannen en vrouwen nu wel zonodig zou moeten vergelijken, en daarnaast, als je de coefficienten nu zou veranderen zou je over een x aantal jaar zeer waarschijnlijk weer hetzelfde "probleem" hebben

zo zie ik het ook wel een beetje ja

Oja tuurlijk je krijgt gewoon coefficient die je met totaal vermenigvuldigt. Dan vind ik alsnog het argument niet raar, maar wel zwak. Soloviova is misschien geen YouTube heldin of internet beroemdheid, maar volgens mij heeft ze alle wereldrecords in de -63 wat echt bizar is en dus ook wel de hoogste Wilks verklaart. CYC heeft bijv alleen squat en totaal en daarmee ook 669 wilks, stel je voor als die ook bench en dl heeft (totaal +30kg)

Zou heel goed kunnen inderdaad dat het feit dat ze niet echt internet famous is zoals ed coan of the lilliebridges onder de meeste mensen ook meespeelt.

Raar argument. Soloviova is gewoon van buitenaardse klasse.
.

Buitenaardse klasse, er waren twee dames wel redelijk bij haar gebleven op wilks. Wel ongelofelijk sterk natuurlijk

je ziet bij de vrouwen gewoon dat er een paar uitschieters zijn qua wilks, maar veel komen niet boven de 600 uit, waar bij de mannen dit wel is.

Buitenaardse klasse, er waren twee dames wel redelijk bij haar gebleven op wilks. Wel ongelofelijk sterk natuurlijk

je ziet bij de vrouwen gewoon dat er een paar uitschieters zijn qua wilks, maar veel komen niet boven de 600 uit, waar bij de mannen dit wel is.

Ja dat lijkt me logisch he als je meer dan 2x zoveel mannelijke lifters hebt.
Maar volgens mij was het verschil met salnikova, filiminova en Chen nog best groot terwijl zij net als soloviova ook lifters zijn die al jaren wereldrecords verbeteren.

Heeft Wilks ook niet de neiging om relatief wat gunstiger uit te pakken voor lagere BW's?

Wilks is er juist om geen verschil te hebben tussen BW

Uiteraard, maar het is ook een poging om prestaties uit de echte wereld in een grote range bodyweights in een formule te vangen. Dat hoeft niet perfect te zijn. Weet er iemand of er toevallig in de top tien beste wilks ooit behaald relatief veel lagere BW's zitten?

Gesproken van elite atleten, Ilya Ilin is in mijn ogen de beste gewichtheffer allertijden!

http://www.youtube.com/watch?v=HqvK99N9Kpc

1. 4x wereldkampioen in 3 gewichtklasses!
2. 2x Olympisch kampioen
3. Nooit verslagen in een wedstrijd
4. 3 Wereldrecords (C&J -94kg en -105kg en total -94kg)
5. Bij zijn eerste wedstrijd bij -105kg moest hij 4kg over het oude C&J records liften voor wereldkampioen te worden, wat hij ook deed.

Ongelofelijk!

Hij is wel weleens verslagen :p kan me niet meer herinneren wanneer, maar was toen die nog junior was

Wel een ontzettende baas.

Terug
Naar boven