XXL Nutrition

Sticky Het grote pics & vids topic

  • Topic starter Eznir
  • Startdatum
  • Reacties 13K
  • Weergaven 1M
  • Volgers 299

Bezoekers in dit topic




fucked up dat instagram filmpjes niet meer embedded kunnen
 
Een prachtig EK gewichtheffen weer! Hier een aantal hoogte punten voor de liefhebbers!


Nieuw all-time WR total en Snatch op een officiële internationale wedstrijd! Te absurd voor woorden weer! Heerlijk om te kijken weer!


Gor minasyan ook een absurde 216kg (power) snatch, legendarisch hoog, maar helaas erg overschaduwd door Lasha


In de 81kg klasse een opkomend talent. 16 jaar oud met een 206kg clean&jerk, 1kg onder het huidige wereld record!

Een diepte punt wel was dat Simon Martirosyan gebombt is op de Clean&jerk, na een clutch 190kg snatch die hij pas op de 3de keer voor elkaar kreeg. Er gaan geruchten rond dat die vorig jaar meegevochten heeft in een oorlog in zijn land, maar wat daarvan waar is durf ik niet te zeggen.
 
In de 81kg klasse een opkomend talent. 16 jaar oud met een 206kg clean&jerk, 1kg onder het huidige wereld record!

Hier zag ik al verschillende filmpjes over voorbij komen, natuurlijk de terugkerende vraag over doping. Wel bizar, op 16 jaar bijna een wereldrecord. Dat belooft nog veel voor de komende jaren.
 
Hier zag ik al verschillende filmpjes over voorbij komen, natuurlijk de terugkerende vraag over doping. Wel bizar, op 16 jaar bijna een wereldrecord. Dat belooft nog veel voor de komende jaren.
Triest om te zeggen eigenlijk, maar ik heb er weinig twijfels over dat hij vol aan de doping zit. In minder welvarende landen is medailles pakken een goeie manier om geld te kunnen verdienen om te kunnen overleven, dus dan zetten ze gauw alles op alles om dat te laten gebeuren. Recent is Egypte banned omdat ze een trainingskamp hadden met een aantal positives, waaronder 2 meisjes van 14. Onze grote favorieten hierboven, Lasha en Gor zijn beide ook positief geweest in 2013, beide ~20 jaar oud.

Wat het nog erger maakt is dat het huidige IWF executive board compleet corrupt is en de IWF van de IOC al meerdere waarschuwingen heeft gehad hierover. Er zijn zeker pogingen gedaan door verschillende grote landen om het huidige board uit hun functie te halen, helaas tot nu toe zonder succes. Ik ben bang dat gewichtheffen de Olympische spelen van 2024 niet gaat halen als dit zo door gaat.
 
Het is een gotspe als gewichtheffen verbannen zou worden van de OS want imo is gewichtheffen één van de absolute staples van de OS. De oude Grieken deden het al. Al die onzinsporten die er bij komen. Ga lekker breakdancen in je eigen tijd joh

Maar de IWF gooit al decennialang haar eigen glazen in. Als je bijna een halve eeuw dezelfde leider hebt gehad (Ajan) dan snapt toch iedereen dat het niet oke is. De mate waarin er gesjoemeld wordt met geld, bestuurlijke posities en dopingcontroles is echt bizar. Komende OS moeten we het met de helft minder gewichtheffers doen. Het is het begin van het einde. Gewichtheffen gaat er op deze manier uit inderdaad.
 
Voor diegene die het nog niet gezien zouden hebben, de Duitse docu die veel heeft teweeg gebracht over die corruptie binnen de IWF.
 
Wat is dat voor pak :o hulp nodig om z'n handen op hun plek te zetten, de bar omlaag moeten trekken. Volgende keer ook maar z'n vingers dicht tapen voor betere grip.
 
Wat is dat :o hulp nodig om z'n handen naar hun plek te trekken, de bar komt ondersteund niet eens door de zwaartekracht omlaag. Volgende keer ook maar z'n vingers dichttapen voor betere grip.
Ze spannen een soort katapult.
 


225/270

Zwaarste ooit? Of ten minste vastgelegd op video?
 


225/270

Zwaarste ooit? Of ten minste vastgelegd op video?
Poah, wilde ze net zelf hier neerzetten! Maar zeker zwaarste snatch op film ooit, waarschijnlijk zwaarste ooit gedaan. Van clean&jerk meen ik me te herinneren dat Andrei Chemerkin claimde 275kg gelift te hebben in training. Of was dat Rezazadeh? Geen idee. Stefan Botev claimt eenh 275kg clean gedaan te hebben zonder jerk.
 
Die snatch ziet er nog uit alsof er meer in zit :roflol:
 
Ben benieuwd. 500 totaal op OS?
 
Hahaha vind dit soort videos altijd wel een mooi contrast met de 40ers die het in mijn sportschool erover hebben dat ze geen progressie meer kunnen maken door hun leeftijd :roflol:
 
Is dat Glenn Ross, die kale?

Ik heb ook altijd het idee dat Felix echt een super aardige gast is. Misschien is het z'n uitstraling, maar je gunt hem alles.
 

Deze man verdient echt een podium op dit forum hoor, ik vind dit zo bizar bruut.

19 jaar, de eerste gouden medaille in gewichtheffen ooit voor NL en de eerste Nederlander sinds 1968 (Piet van der Kruk) die gaat gewichtheffen op de Olympische Spelen, als die door gaan dit jaar.
 

Deze man verdient echt een podium op dit forum hoor, ik vind dit zo bizar bruut.

19 jaar, de eerste gouden medaille in gewichtheffen ooit voor NL en de eerste Nederlander sinds 1968 (Piet van der Kruk) die gaat gewichtheffen op de Olympische Spelen, als die door gaan dit jaar.
Poaahhh, moet vandaag ook zwaar op de SN/CJ en dit is wel leipe motivatie! Wat een absoluut beest is het! Ik weet nog dat ik 2-3 jaar geleden onder dezelfde coach trainde, toen hij in een training voor het eerst 300kg squatte en omhoog kwam alsof het 80% van z'n max was, 17 jaar oud toen. Bizar talent, mooi om te zien!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven