MuscleMeat

Sticky Het grote pics & vids topic

Zou je gaan denken dat Amerikanen graag overdrijven? :)

Poundstone die een machtige strongman was, 5-7k kcal gezien het doel, 15-20k is dikke bullshit :)

Uit het forum interview met Alex Moonen, ook geen kleine jongen:

Kun je eens beschrijven hoe een gemiddelde dag voeding er bij jou uitziet?

* Ontbijt: kom muesli met halve liter melk

* Eerste pauze: blik tonijn en twee dubbele boterhammen met vleesbeleg.

* Grote pauze: 0,5ltr kwark en twee dubbele boterhammen met vleesbeleg.

* Kleine pauze: proteïne of energy bar…afhankelijk van welke training

* Avondeten: een goed bord met vlees, koolhydraten en groenten

* Voor het slapen gaan: whey shake

Doorgaans drink ik ieder dag 1 ltr melk, 1 ltr koffie en 3 liter water en een glas vruchtensap
Geloof t best alleen wel een beetje wazig dit natuurlijk zonder meer exacte informatie. Kan overal tussen de plusminus 3000 en 5000 kcal zitten afhankelijk van de hoeveelheden en exacte voedingskeuzes.

Laatst bewerkt:
Uit het forum interview met Alex Moonen, ook geen kleine jongen:

Kun je eens beschrijven hoe een gemiddelde dag voeding er bij jou uitziet?

* Ontbijt: kom muesli met halve liter melk

* Eerste pauze: blik tonijn en twee dubbele boterhammen met vleesbeleg.

* Grote pauze: 0,5ltr kwark en twee dubbele boterhammen met vleesbeleg.

* Kleine pauze: proteïne of energy bar…afhankelijk van welke training

* Avondeten: een goed bord met vlees, koolhydraten en groenten

* Voor het slapen gaan: whey shake

Doorgaans drink ik ieder dag 1 ltr melk, 1 ltr koffie en 3 liter water en een glas vruchtensap

Dit is wel erg weinig. Hij zal er vast wel een beetje bij snaaien 's avonds op de bank.

Lasha Talakhadze. Wie anders.

Met 225 kilogram is dit de zwaarste snatch ooit gefilmd (wereldrecord staat op 223kg, ook van Lasha trouwens :roflol:).

Super.
Toch wel einde van een tijdperk ook. Big Z heeft t wereldrecord 16 jaar in handen gehad

IPF worlds is weer in the books. Een vreemd WK, met de schorsing van de USAPL en de daaropvolgende 'surge' van de Virgin Islands, een Amerikaanse eilandengroep met een status aparte en een eigen IPF-affiliate, waardoor behoorlijk wat Amerikaanse atleten op het laatste moment tóch nog mee konden doen aan worlds. Maar er waren alsnog veel Amerikanen afwezig, waaronder Ray Williams, Sean Noriega, Bryce Lewis, Danielle Melo, Tyler Atwood, Ashton Rouska.

Een aantal hoogtepunten:

Ray Williams kan z'n borst nat gaan maken, de nieuwe 120+ open champ is Jesus Olivares, die overigens nog junior is :eek:

Amanda Lawrence (-84) is de overall champ bij de dames, imo nauwelijks te bevatten hoeveel zij lift. Zijn weinig (geen?) mannen hier die op dat bw 636,5 totaal kunnen draaien

Russel Orhii is nu back to back -83 champ met een nieuw squat en totaal WR

Novopismenyii is zo'n bizarre lifter in de -105. Elke zwaardere beurt lijkt makkelijker te gaan dan de voorgaande

Frankrijk lijkt ineens een echt powerliftland te zijn geworden, met goud voor Pana in de -66 heren maar ook bij de dames voor Lya Bavoil in de -63

Jonathan Cayco in de -93 met oa een 238 kg bench (!)

Ook wat dieptepunten. Kimberly Walford is voor het eerst sinds 100 jaar ofzo geen wereldkampioen en haalt alleen haar openers. Dieptepunt was vooral het spotten op haar tweede beurt squat imo, holy f**k wat ging dat toch weer mis

En deze natuurlijk, de Fransman die besloot een squat pak onder zijn singlet te dragen en ook een slingshot tijdens het benchen.

Niet meee normaal wat er gelift word tegenwoordig!! 427.5kg squat door een 23jarige.... orhii heeft ook weer super gelift en al de rest ook tevens. Maar degene die ik echt gemisr heb is Taylor Atwood! Toch echt wel de goat! Vorig wk. 0.5 onder Russel zijn total en 1 gemiste lift, anders ging die er gewoon over..... das echt unreal voor een -74. Zeker als je weet dat Russel de -83 gewoon domineerd.

Groot gemis bij het WK idd de Amerikanen zoals Ashton Rouska, Taylor Atwood en Bonica Lough, maar voor de rest zeer goed in beeld gebracht met goed commentaar, heb zelfs een paar keer met niet powerlifters een hele wedstrijd kunnen kijken daardoor.

No excuses! :eek: :eek: :eek:

Het is een gotspe als gewichtheffen verbannen zou worden van de OS want imo is gewichtheffen één van de absolute staples van de OS. De oude Grieken deden het al. Al die onzinsporten die er bij komen. Ga lekker breakdancen in je eigen tijd joh

Maar de IWF gooit al decennialang haar eigen glazen in. Als je bijna een halve eeuw dezelfde leider hebt gehad (Ajan) dan snapt toch iedereen dat het niet oke is. De mate waarin er gesjoemeld wordt met geld, bestuurlijke posities en dopingcontroles is echt bizar. Komende OS moeten we het met de helft minder gewichtheffers doen. Het is het begin van het einde. Gewichtheffen gaat er op deze manier uit inderdaad.
Nou, het is zo ver.

Gewichtheffen uit LA2028. Is nog 'eligible for inclusion' als ze in 2023 voldoen aan de volgende voorwaarden:

The IWF and its future leadership must demonstrate its transition towards compliance and an effective change of culture. Furthermore, they must successfully address the historical incidence of doping in the sport and ensure the integrity, robustness and full independence of its anti-doping programme.

Chris Hickson is overleden. De meest explosieve deadlifter aller tijden denk ik.
Ik vond dit altijd een mooi filmpje, samen met Rubish en de Lilliebridges.

Chris Hickson is overleden. De meest explosieve deadlifter aller tijden denk ik.
Ik vond dit altijd een mooi filmpje, samen met Rubish en de Lilliebridges.

kerel ging al even downhill, opgesloten gezeten etc, blijkbaar overleden aan een beroerte? zonde

kerel ging al even downhill, opgesloten gezeten etc, blijkbaar overleden aan een beroerte? zonde
Klopt, hij heeft twee jaar gezeten omdat ie op een gegeven moment z'n eigen drugslab had op gezet, beetje breaking bad style. Wat ik van hem zag en hoorde leek het me ook een bijzonder onplezierige kerel verder.
Sowieso zijn er best veel lifters uit die tijd die een beetje de larry wheels van het moment waren qua populariteit (vooral op youtube, dit was nog pre instagram) en gewoon van de radar zijn verdwenen of echt aan lager wal zijn geraakt.
Je hoort niet veel meer van lifters als Eric Lilliebridge, Derek Kendall, Pete Rubish, George Leeman, Brandon Lilly, Eric Spoto, Jeremy Hamilton. Op het vlak van powerlifting althans. Sommigen zijn verstandig geworden en gestopt met die shitloads aan gear en gewoon andere leuke dingen gaan doen met hun leven. Anderen zijn er ook echt aan onderdoor gegaan.

Klopt, hij heeft twee jaar gezeten omdat ie op een gegeven moment z'n eigen drugslab had op gezet, beetje breaking bad style. Wat ik van hem zag en hoorde leek het me ook een bijzonder onplezierige kerel verder.
Sowieso zijn er best veel lifters uit die tijd die een beetje de larry wheels van het moment waren qua populariteit (vooral op youtube, dit was nog pre instagram) en gewoon van de radar zijn verdwenen of echt aan lager wal zijn geraakt.
Je hoort niet veel meer van lifters als Eric Lilliebridge, Derek Kendall, Pete Rubish, George Leeman, Brandon Lilly, Eric Spoto, Jeremy Hamilton. Op het vlak van powerlifting althans. Sommigen zijn verstandig geworden en gestopt met die shitloads aan gear en gewoon andere leuke dingen gaan doen met hun leven. Anderen zijn er ook echt aan onderdoor gegaan.
Pete Rubish is off gegaan, verstand komt met de Jaren. George Leeman woont al enkele jaren in Azië en is bezig met vastgoed en zuipen / dik worden en dan weer cutten, geen extreme lifts meer. Spoto is aan het armworstelen.

Pete Rubish is off gegaan, verstand komt met de Jaren. George Leeman woont al enkele jaren in Azië en is bezig met vastgoed en zuipen / dik worden en dan weer cutten, geen extreme lifts meer. Spoto is aan het armworstelen.
Leeman was gewoon gevlucht volgens mij, die sloeg z'n vriendin. Dude was/is compleet fucked up

Impressive!

Terug
Naar boven