- Waardering
- 563
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben zelf kok en ik moet zeggen dat ik veel moeite heb met het maken van vegetarische gerechten omdat ik ooit nooit grijp naar vleesvervangers omdat ze gewoonweg niet lekker zijn en dus geen toegevoegde waarde zijn . Zo kom ik altijd uit bij kaas of noten vanwege de eiwitten . Maar kaas en noten zijn vet . Ricotta is een mooie vetarme oplossing wel .
Verder maak ik veel gebruik van bonen , linzen en erwten .
thanks voor het openen van dit topic, ik zal snel ook eens een lekker recept plaatsen, ben nog niet zo goed in de voedingswaarden uitrekenen![]()
Tof topic! Kga ut volgen shake lijkt me lekker btw!![]()
Ben zelf ook geen fan van vega 'vlees', maar soms neem ik het wel omdat ik graag op een bepaalde verhouding e/k/v uit wil komen per maaltijd. Maar verder trekken ze mij ook niet echt, en ik gebruik ze al helemaal niet omdat ik graag mijn 'traditionele' stukje vlees in een maaltijd wil vervangen o.i.d..
Als ik al van iets van dergelijke producten eet, dan eet ik ook maar een heel beperkt deel van het gehele assortiment wat overal verkrijgbaar is, omdat ik vind dat er ook in veel van die vega producten te veel carbs, teveel vet en te weinig eiwit zit.
Gedaan moet zeggen was niet echt superlekker maar kan er zeker wel bij als tussendoortje! Dankjewel Cynthia!

Kikkererwtenburgers voor 4 personen :
-2 grote vastkokende aardappels
-100 g kikkererwten
-200 g tofu
-5 tl bloem (evt kikkererwtenbloem)
-citroensap+ citroenzeste,2 el olijfolie
-kruiden : peper , zout , chili , sjalot , 2 augurken , koriander en munt
Aardappels koken , fijnprakken en de fijngesneden rest erbij voegen . Bijbinden met bloem en burgers van maken . Bakken in olijfolie .

Binnenkort weer eens halen.O ja, die sojabrokken ken ik ook. Was ze alweer vergeten, bedankt voor de reminderBinnenkort weer eens halen.
Heb je niet toevallig ook een recept met seitan, Phenochef? Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar het lukt me niet om het zo lekker te krijgen als dat het in sommige van die prefab/voorverpakte producten is, zoals bijvoorbeeld seitan 'saucijzen' broodjes.
Ik denk persoonlijk dat je die in een gezoute groentenbouillon best kan maken om zijn eigenlijke smaak te verdoezelen hehe . Maak anders eens een curry met echt hopen citroengras , limoenblad , limoensap , rietsuiker en chili . Op het eind een hoop koriander erbij . Serveren met rijst .