Fitness Seller

Het Grote Vegetarische Maaltijden Topic

En die 100 g is gedroogd, dus uiteindelijk wordt het meer he. Voor het geval dat je denkt '5 euro voor 100 g is juist vet duur' :)

Dat valt nog reuze mee inderdaad, Als je naar de macro's kijkt:
100g:
337kcal 50/32/1
Met wat noten of iets dergelijks is er een prima maaltijd mee te maken:)

• Topic Starter Topic Starter
30 g whey, 1 kleine appel, 1 kleine banaan, 250 g spinazie, water.
Voedingswaarde: 30 g P, ~35 g C, 2 g F, 312 Kcal, 10 g vezel.

33nyy6g.jpg

9fpsw5.jpg

Jee, wat groen. :p Ziet er erg gezond uit maar de spinaziesmaak lijkt me erg overheersend? Maar ja, als je van spinazie houdt is dat niet erg natuurlijk.

Jee, wat groen. :p Ziet er erg gezond uit maar de spinaziesmaak lijkt me erg overheersend? Maar ja, als je van spinazie houdt is dat niet erg natuurlijk.

Dat denkt iedereen idd, maar die spinazie proef je dus echt zo goed als helemaal niet. De shake heeft in ieder geval absoluut geen groente-smaak, komt doordat spinazie niet zo'n sterke smaak heeft en door de zoetheid van het fruit + de whey.
Zodra je begint met dingen als boerenkool, andijvie, sla- en koolsoorten etc. zit er absoluut een acquired taste aan, maar spinazie is echt de green-smoothie-voor-beginners-groente :)

Ken ik niet, zal vast een bepaald soort programma/voedingsschema zijn of zo?

edit: net 'Lean Body Lifestyle' gegoogled, en de eerste hit geeft meteen een pagina waarop een spinach protein shake recept te zien is :D

Laatst bewerkt:
Selder en wortelen zijn ook wel te pruimen. Maak elke dag sapjes van allerhande fruit en groentes . Als er maar appel en/of peer bij zit .

2 Volkoren wraps met ei uit de oven, met een saus/salsa van fijngesneden verse tomaten + zongedroogde tomaten, ui, verse knoflook, 1 theelepel olijfolie, oregano, peterselie, bieslook, rode + zwarte peper, basilicum.

:lick:

25gtc29.jpg

mkuolc.jpg

Snij de wrap doormidden, vouw het stuk wrap in een muffin vormpje of ander klein bakje dat in de oven kan. Onderkant van het bakje moet je licht invetten, anders blijft de wrap eraan vastplakken. Doe wat saus in elke stukje wrap en breek er daarna 1 ei boven stuk. Doe het in de oven. Temp en tijd hangt van je type oven en hoe ver je het ei gegaard wilt hebben, ik had ze volgens mij iets van 25-30 minuten op 200 graden gedaan.

I.p.v. volkoren wrap kan je ook pita brood, naan brood, Turks brood of zelfs een pannenkoek gebruiken. Smaakt ook lekker met hummus of een andere soort bonendip. Als je geen zin/tijd hebt om een eigengemaakte saus te maken, kan je natuurlijk ook een saus uit fles/pot gebruiken, zoals chips salsa dip, guacamole, of gewoon bbq saus o.i.d.

Niets ten nadelen van vegetariërs, maar als je geen vlees eet weet je imo gewoon niet wat lekker eten is :p

Weet heel goed hoe lekker vlees is :D

Die wraps zien er awesome uit:D Ga het ook proberen :)

Terug
Naar boven