Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #116.821
Ik heb een paper gevonden, gepubliceerd in een wetenschapplijk blad, met een onderzoek uitgevoerd door de US Air Force Engineering departement op één van hun C-130H Hercules vliegtuigen (zelfde model als onze) en uitgevoerd met dezelfde motor (Rolls-Royce T56 Engine). Hierin is voor verschillende power conditions (segmenten van de vlucht) de NOx uitstoot gemeten met betrouwbare apparatuur, uitgedrukt in gram per kg fuel.
N=1

• #116.822
Als iets fucking complex is, is het wel het ontstaan van NOx bij verbranding
Klopt helemaal, maar zo gaat het wel vaker. Linkse hippies maken zich druk (gechargeerd) en als gevolg daarvan roept iemand zonder verstand van zaken dat er vlug iets aan gedaan moet worden. Als er geen onderzoek beschikbaar was, kun je hier prima een MSc-waardig onderzoek aan weiden waar je een jaar zoet mee bent, maar gelukkig is er data voorhanden. Overigens licht dit wel binnen mijn vakgebied gezien m'n afstudeerrichting uit het verleden, vandaar dat ik ook de vraag kreeg. Onze afdeling kreeg de vraag en het was "ow Bert, jij bent wel een beetje thuis in motoren enzo, je hebt 'm, succes :)."

Net als dat we onzelf hebben opgelegd in 2030 49% minder CO2 uit te stoten. Hoe reëel is dat?

• #116.824
Je had het over een paper? Als in 1 toch ? :p

En ook nog eens
één van hun C-130H Hercules vliegtuigen,​

• #116.825

En ook nog eens
één van hun C-130H Hercules vliegtuigen,
Er zijn 6 verschillende probes (verschillende meetapparatuur en technieken) op verschillende motoren van het vliegtuig ge"installeerd (shortcuts werken niet op deze kutcomputer) en gedurende verschillende segmenten testruns van elk 180 scans uitgevoerd waarbij de standaardfout < 5% (1sigma) was. Daarnaast zijn de resultaten vergeleken met eerder uitgevoerd onderzoek uit het verleden waarbij andere meetapparatuur werd gebruikt. De resultaten kwamen goed overeen. Dit op meerdere vliegtuigen uitvoeren heeft niet heel veel meerwaarde; natuurlijk mooi als die data er was. Per engine zou het hooguit iets kunnen verschillen, maar er zitten al meerdere engines op een vliegtuig en die resultaten kwamen goed overeen.

V.w.b. het brandstofverbruik heb ik accurate data over de periode 2004-2018 tot mijn beschikking.

Overigens gaat het erom dat ik een indicatie kan geven, niet dat ik ineens de exacte uitstoot moet weten, want dat hangt van af zoveel parameters (snelheid, hoogte, gewicht, druk, temperatuur, weerstand etc. etc.). Meestal komen wij niet eens aan deze info, omdat het allemaal geclassificeerd is en fabrikanten niets willen prijsgeven.

• #116.826

En ook nog eens
één van hun C-130H Hercules vliegtuigen,
Wat is het verschil tussen het ene en andere vliegtuig? Het gaat om de motor, niet zozeer om het vliegtuig. Parameters per vliegtuig zijn hetzelfde.

• #116.827
Excuses voor de topicvervuiling. Conclusie is: klimaatgekkies overal.
source.gif

• #116.828
De (klimaat)histerie heeft ook Defensie bereikt. Commandant: "Hey Bert, kun je even uitzoeken wat de stikstof (NOx)-uitstoot van onze motoren / vliegtuigen is gedurende de verschillende segementen van de vlucht en verschillende missieprofielen. O ja, voor het einde van de week moet ik het weten."
Op zich best leuk om me in te verdiepen en te berekenen (analyses vind ik altijd wel leuk) en een verslagje schrijven, maar dat 'even' tussen je werkzaamheden door en 'o, ja, voor het einde van de week' met waarschijnlijk als enige doel dat iemand hogerop de bui voelt hangen en voorbereid wil zijn voor het geval er kamervragen komen, waarschijnlijk vanuit links.

Interessant doen op het forum kan je vandaag ook weer afvinken :thumbs:

• #116.830
Hoe Bert er toch altijd in slaat om bullshit interessant te laten klinken.. :roflol:
Hoe was jouw dag?
Die hele klimaathysterie is inderdaad BS, jammer dat ik er noodgewongen in mee ga. Mijn leidinggevende: "wat? Heb je dat als opdracht gekregen? Ik word altijd zo moe van die onzinnige dingen van het management die binnen 2 dagen `a la minute gedaan moeten worden." :roflol: Gelukkig zitten we op één lijn.

• #116.832
Hoe was jouw dag?
Die hele klimaathysterie is inderdaad BS, jammer dat ik er noodgewongen in mee ga. Mijn leidinggevende: "wat? Heb je dat als opdracht gekregen? Ik word altijd zo moe van die onzinnige dingen van het management die binnen 2 dagen `a la minute gedaan moeten worden." :roflol: Gelukkig zitten we op één lijn.
Mwah niet zo super, les was super langdradig en werd 20x hetzelfde herhaaltd omdat mensen niet luisteren.
Toch bedankt om te vragen! Hoe was jouw dag gisteren?

• #116.833
Terug
Naar boven