ThaWasteland
Enormous Athlete
- Lid sinds
- 28 mei 2014
- Berichten
- 44.373
- Waardering
- 71.914
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Oké dat is wel raar. Gekke Belgen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij is het iets uit Nederland

Ik ontken alles.
Ik wil best aanwezig zijn om het op de lichtgevoelige plaat vast te leggen.Ik wil het best samen met @Robin_ doen, maar uit N=1 kan ik geen conclusies trekken, dus jij zal ook van de partij moeten zijn.
Kom je ook naar de meet trouwens?Ik wil best aanwezig zijn om het op de lichtgevoelige plaat vast te leggen.
Je heb vandaag nog niets gezegd over kutjes en neuken, dus jij hebt nog wat af te vinken.
Ik wil het best samen met @Robin_ doen, maar uit N=1 kan ik geen conclusies trekken, dus jij zal ook van de partij moeten zijn.
ja ik loop achter, hier wordt gewerkt ja!Dat wordt E-F16De (klimaat)histerie heeft ook Defensie bereikt. Commandant: "Hey Bert, kun je even uitzoeken wat de stikstof (NOx)-uitstoot van onze motoren / vliegtuigen is gedurende de verschillende segementen van de vlucht en verschillende missieprofielen. O ja, voor het einde van de week moet ik het weten."
Op zich best leuk om me in te verdiepen en te berekenen (analyses vind ik altijd wel leuk) en een verslagje schrijven, maar dat 'even' tussen je werkzaamheden door en 'o, ja, voor het einde van de week' met waarschijnlijk als enige doel dat iemand hogerop de bui voelt hangen en voorbereid wil zijn voor het geval er kamervragen komen, waarschijnlijk vanuit links.
Ik werk voor de C-130.
Als iets fucking complex is, is het wel het ontstaan van NOx bij verbranding
dit inderdaad, maar ik vind dat ze bij defensie wel verplicht waterinjectie in hun straalmotoren moeten doen om hun uitstoot tegen te gaan.
iedereen moet natuurlijk bijdragen tegen deze crisis.

Is al 9 jaar geleden (rechts op de foto ben ik). Was mijn afstudeeronderzoek voor m'n bachelor.dit inderdaad, maar ik vind dat ze bij defensie wel verplicht waterinjectie in hun straalmotoren moeten doen om hun uitstoot tegen te gaan.
iedereen moet natuurlijk bijdragen tegen deze crisis.
Hoe weet jij daar vanaf? Ik heb ooit onderzoek gedaan naar geluidsreductie bij de een F-16 (alleen bij proefdraaien) d.m.v. waterinjectie.
Ik snap echter zozeer hoe waterinjectie zou bijdragen aan een verminderde uitstoot, kun je dit uitleggen?
Ik zijn wel modificaties in ontwikkeling om brandstofverbruik te reduceren; primaire redenen zijn overigens niet het milieu/klimaat/uitstoot, maar het is een mooie bijkomstigheid en PR-dingetje voor in de media.
Ik herken je aan je booty.Is al 9 jaar geleden (rechts op de foto ben ik). Was mijn afstudeeronderzoek voor m'n bachelor.
![]()
Waterinjectie maakt F-16 op de grond stiller
Water muffles F-16 noise Door water in de pluim achter de motor van een F-16 te spuiten, neemt het grondgebonden geluid hoorbaar af. Dit blijkt uit tweewww.nlr.nl
Nice. Op de grond zou het toepasbaar zijn, zoals je in het linkje hierboven ziet. Echter niet zo rendabel, duizenden liters water benodigd. Bij vliegtuigmotoren wordt het volgens mij in testbanken wel gebruikt.wordt in de industrie veel toegepast bij gasturbines etc.
van straalmotoren weet ik niets vanaf (of nou alleen de basis een beetje) maar natuurkunde blijft hetzelfde.
water kost veel energie om te verdampen.
NOx ontstaat bij hele hoge temperataren waarbij zuurstof met stikstof gaat reageren. door dan water in te spuiten verlaag je de temperatuur in de ontbrandingskamer en stoot je minder NOx uit.
Nice. Op de grond zou het toepasbaar zijn, zoals je in het linkje hierboven ziet. Echter niet zo rendabel, duizenden liters water benodigd. Bij vliegtuigmotoren wordt het volgens mij in testbanken wel gebruikt.
Voor de burgerluchtvaart is denk ik minder vliegen de enige oplossing. Althans, er is eigenlijk helemaal geen probleem, dat hebben we zelf gecreëerd. Voor de militaire luchtvaart zou ik me hier niet eens druk om maken (geluid is een groter issue).
Zie hier ook Café Weltschmerz en de posts eronder.
![]()
Klimaat(verdragen) Topic
"Geen stikstofcrisis, maar bureaucratische crisis: column Arno Wellens"forum.bodybuilding.nl

Ik vraag me af of dat zo is.de kilometers en uitstoot die defensie heeft met de vliegtuigen is ook zo minimaal dat het nauwelijks bijdraagt
theconversation.com
Lekker belangrijk ook weerDe (klimaat)histerie heeft ook Defensie bereikt. Commandant: "Hey Bert, kun je even uitzoeken wat de stikstof (NOx)-uitstoot van onze motoren / vliegtuigen is gedurende de verschillende segementen van de vlucht en verschillende missieprofielen. O ja, voor het einde van de week moet ik het weten."
Op zich best leuk om me in te verdiepen en te berekenen (analyses vind ik altijd wel leuk) en een verslagje schrijven, maar dat 'even' tussen je werkzaamheden door en 'o, ja, voor het einde van de week' met waarschijnlijk als enige doel dat iemand hogerop de bui voelt hangen en voorbereid wil zijn voor het geval er kamervragen komen, waarschijnlijk vanuit links.

