MuscleMeat

Sticky Het Honden Topic

Nvm.

Laatst bewerkt:
Ruimen jullie ook netjes die hondenpoep op als je beest ergens gekakt heeft?

Nvm.

Laatst bewerkt:
Dit is de hont van mijn buurvrouw
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Leuke foto's. Die Boerboel is gaaf, loopt er eentje hier in de buurt. Stond ervan te kijken hoe snel die nog kunnen gezien het massieve voorkomen. Qua bouw e.d enigszins vergelijkbaar met een Akita, maar is aanzienlijk minder snel dan de Boerboel. Prachtige honden en heel stabiel, mits in handen van een consequente eigenaar die weet wat die voor hond in huis haalt (maar ja dat is met elke hond in principe zo). Zelf heb ik een (verwaarloosde) Spaanse ecto middels adoptie hier mee naartoe genomen:
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb ook een herplaatsspanjaard in huis gehad. Prachtig om zo'n beestje nog een mooi leven te kunnen geven.

Poep ruim ik op in een zakje, alleen in het bos niet :) maar dan zitten mijn reu standaard in de bosjes.

via rescuedogs europe?

Nvm.

Laatst bewerkt:
Waarom niet die? Zelf ervaringen mee?
Jup en niet s'werelds beste zeg maar.

Als het hondje iets mankeert, geven ze niet thuis, ben jij de eigenaar en zijn ze 'maar' een stichting. (stel je voor dat je voor de kosten op moet draaien) maar als je hem dan in hebt moeten laten slapen omdat het beest geen leven meer had van de pijn (foto's laten maken) en je bent nog zo netjes om heel het verhaal nog maar eens op de mail te zetten naar ze: geen medeleven maar gewoon snoeihard zijn en zeggen dat ik HUN toestemming nodig had om dat te laten doen. Ik kreeg echt een hele preek ipv medeleven, het was tegen de regels, blablabla. Alsof mijn DA Geen verstand van zaken zou hebben en 'zomaar' een hond laat inslapen.

My ****ing ass.

Dan ben ik dus ook de eigenaar en dan ben ik dus ook degene die die beslissing maakt.

Echt heel bizar.

Communicatie verloopt ook heel slecht, je krijgt meerdere aanspreekpunten maar die weten van zichzelf niet meer met wie ze aan het communcieren zijn.

Toen mijn hond al eventjes was overleden werd ik ook nog gebeld voor een controle bezoek aan huis... :mad:
Toen ben ik even uit mijn vel gesprongen.

Ruimen jullie ook netjes die hondenpoep op als je beest ergens gekakt heeft?

Als het voor iemands deur is of of waar kinderen spelen etc hoort dat wel.
Verder mogen de gemeentes ook wel wat doen, de meeste krijgen er hondenbelasting voor.
Heb het zelf nog nooit opgeruimd en de keren dat ik het een ander zag doen is ook op 1 hand te tellen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

baasje op de duinen
15 maanden

Franse-Bulldog-Tygo_065_stamboom.jpg

Franse Bulldog 25kg 6% vet

Jup en niet s'werelds beste zeg maar.

Als het hondje iets mankeert, geven ze niet thuis, ben jij de eigenaar en zijn ze 'maar' een stichting. (stel je voor dat je voor de kosten op moet draaien) maar als je hem dan in hebt moeten laten slapen omdat het beest geen leven meer had van de pijn (foto's laten maken) en je bent nog zo netjes om heel het verhaal nog maar eens op de mail te zetten naar ze: geen medeleven maar gewoon snoeihard zijn en zeggen dat ik HUN toestemming nodig had om dat te laten doen. Ik kreeg echt een hele preek ipv medeleven, het was tegen de regels, blablabla. Alsof mijn DA Geen verstand van zaken zou hebben en 'zomaar' een hond laat inslapen.

My ****ing ass.

Dan ben ik dus ook de eigenaar en dan ben ik dus ook degene die die beslissing maakt.

Echt heel bizar.

Communicatie verloopt ook heel slecht, je krijgt meerdere aanspreekpunten maar die weten van zichzelf niet meer met wie ze aan het communcieren zijn.

Toen mijn hond al eventjes was overleden werd ik ook nog gebeld voor een controle bezoek aan huis... :mad:
Toen ben ik even uit mijn vel gesprongen.

Heb op een forum wel slechte dingen gehoord over ze maar ik heb inmiddels mijn 2e hond via hun in huis. En de contactpersoon van ons is tot nu toe wel redelijk.
Als iets niet goed gaat gewoon aan de bel trekken en je kan de hond weer terug brengen. Zo is het bij ons met de 1e gegaan.
Wat ik wel slecht vind is dat de honden meteen het ja-stempel krijgen dat ze goed met andere honden kunnen, we kregen er een die met geen enkele hond overweg kon.Deze hebben we dan ook meteen terug gebracht.
Als zo'n beestje ziek wordt laat ik het aan hun over en mogen ze zelf met het dier naar een arts. Daar pas ik dan voor. Zeker nu na jou ervaring te hebben gelezen.

Ik kan dat niet.. een hond terug brengen. ;)
Anders had ik dat met Sam ook wel gedaan.

Ze hadden ook gezegd dat hij 2 jaar was. Ik had hem zelf al (vanuit mijn ervaring) ouder geschat, de dierenarts gaf aan dat hij minimaal 6 was ;)

Liegen om je honden 'kwijt' te raken. Haal ze dan gewoon niet naar NL.

---------- Post toegevoegd Tue 1 May 2012 om 14:25 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=har099JVF_A

Vandaag op visite geweest: Bayron. Reu van 3, goedzak 1e klas, wel een echte CC dus een waker in hard en nieren.
Mijn BC vond hem doodeng, wat een beetje snepgedrag gaf.
We gaan het van de week nog eens proberen.

Whaha, Funny face!

Terug
Naar boven