- Waardering
- 34.692
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je nog gewaarschuwdLees dat stuk maar in die link van je. Het zijn honden die doen wat ze willen, ze zijn intelligent en verdomd nieuwschierig. Alle commando's kennen ze, opvolgen doen ze alleen wanneer ze er het nut van inzien (beloning) Heel veel energie, continue rennen, springen, stuiteren. Op de eettafel bijv. daar springen ze zonder moeite bovenop. Het zijn gravers, slopers, ze krijgen deuren open, vinden alles wat eetbaar is en doen er alles voor om het te pakken. Hiernaast zijn het ook hele lieve honden en kan je er erg om lachen. Maar je moet er echt tegen kunnen, dag in dag uit. Ik hoor hem nu weer een doos uit elkaar scheuren in de tuin![]()
![]()
Het zijn clowns maar ze kunnen je tot het uiterste drijven. En zeker als ze ineens een middag pleite zijn. Ze willen vaak wel luisteren maar op eigen tempo. Zelfs hoe ze liggen te slapen kan je een glimlach op het gezicht toveren, dat dan weer wel. Familie heeft er een paar gehad en zijn echt anders qua karakter dan andere (half)windhonden, komt ook omdat hij heel anders jaagt (niet alleen of vnl op zicht).Dat klopt. Ze zijn ook niet achterlijk, hebben meestal aan een half woord genoeg om te begrijpen wat je wil. Of ze er zelf dan ook zo over denken moet je dan maar even afwachten. Liep voorheen vaak langs het spoor en aan de andere kant van dat hek lagen vaak zakken met brood enzovoorts. Gegooid vanuit de trein denk ik. Op een gegeven moment, na enkele dagen langs een lekkere zak met krentenbollen gelopen te hebben, was ik de hond kwijt. Had die hond razendsnel een kuil gegraven zodat ze onder het hek kon om die zak krentenbollen te pakken. Was toen met stomheid geslagen.vinden alles wat eetbaar is en doen er alles voor om het te pakken.
Dan moet je er ook nog snel bij zijn want andere honden konden echt niks krijgen van haar, en wil dat gedonder niet. Ze heeft in andere situaties herders aangepakt, zelfs een stafford van bovenop op haar buik gedrukt met die pootjes als een soort handen onder de borst van de stafford. Ook toen was ik met stomheid geslagen. Overigens kon ik haar wel vertrouwen in de zin dat ze fair was, als ze een hond aanpakte kon ik er bijna blind vanuit gaan dat er iets niet klopte met de andere hond.Er zijn iets van 13 soorten windhonden, enkele daarvan staan erom bekend dat ze eigenzinnig zijn en dat "the will to please" knop niet altijd aanstaat. Saluki, Afghanen bijvoorbeeld. Die doen wel alles voor je als je een heel sterke band met ze hebt, heb je er minder feeling mee of kijk op dan gaan ze het zelf uitzoeken. De Poolse, Hongaarse, Spaanse, Afrikaanse, Schotse hebben meestal daarentegen een behoorlijke will to please, doen alles voor je als je maar met je ogen knippert. Tenzij een haas o.i.d. Dan moet je er op tijd bij zijn.Hele mooie honden, maar dat niet luisteren, trek ik niet.

Die beestjes moeten een eigen wil hebben, dat maakt ze grappig en interessant. Zolang ze maar niet agressief en lief zijnHele mooie honden, maar dat niet luisteren, trek ik niet.
Die zijn wel heel mooi, hoe oud?
Heb je ook dat kinderen roepen he mam een kangoeroe (of hert, tijger, you name it)@De Gezonde Roker: Wij waren niet bekend met het ras, voorheen wel een bullterrier gehad die de eerste drie jaar ook al je aandacht vroeg maar de Podenco is net wat erger. Achja, ik kan niet meer zonder hem.
Hij is nu net 1 jaar, ik heb nog hoop dat hij wat rustiger wordt. Maar veel verwacht ik er niet meer van![]()

Heb je ook dat kinderen roepen he mam een kangoeroe (of hert, tijger, you name it)
Ze zullen nooit slaafs worden, het blijven apen. Ze beschikken over zelfstandigheid en intelligentie. Zijn ontzettend nieuwsgierig en energiek, als je dit weet te begeleiden kan er wel meer een samenwerking ontstaan. Dan nog zal je soms je ogen in je achterhoofd moeten hebben. Volgens mij heb ik al eerder eens verteld dat ik ooit uren op het strand kon wachten totdat er eentje terugkwam (waren met zijn drietjes). Die had geluisterd, alleen een uur of drie te laat. Vond de hond zelf niet overigens. Zo ken ik ook verhalen van mensen die hun podenco uit het oog waren verloren tijdens wandelen in de duinen en deze bleek dan te kunnen worden opgehaald 20-40km verder. In Duitsland zijn windhonden best populair, keer gehoord van een Duits koppel dat ze hun podenco kwijt waren geraakt. Zijn maanden bezig geweest om 'm te vinden, elk weekend op en neer van NL naar DLD. Ik geef het je te doen. Deze mensen hadden 'm niet vanaf pup, dat kan wel schelen.

Yep en sprongkracht is ook bizar. 2 meter hoge schuttingen lukt ze. Dat afleiden zijn ze goed in, vooral in het begin overkwam het mij weleens dat ze mij erin lieten lopen. Dan moet je ook wel glimlachen (in jezelf).Ik krijg wel geregeld opmerkingen. Kinderen zeggen kijk dat hondje heeft lange poten! Volwassenen vinden hem altijd een lief koppie hebben, ze moesten eens weten
Ik durf hem zelf niet los te laten, juist omdat ik weet dat hij er vandoor gaat. Ja het is echt opletten met hem, deuren moeten goed vergrendeld zijn want voor je het weet staat hij buiten. Overal zijn snuit in duwen, staat meteen bij je als je iets hebt. Hij verrast mij ook, hij is zo slim om een beker op de tafel om te gooien zodat mijn aandacht daarop is gericht en hij ongestoord in de keuken kan snacken. Onvoorstelbaar.
Zeker weten. Schoothondjes. Liggen te slapen alsof ze een klein mensje zijn, helemaal tegen je aan/ op je/ in je. Met die poten als kleine handjes, zijn ook andere poten dan meeste honden hebben. Kunnen ze echt mee in het zand grijpen, of muisjes enz. Ik vind het ook wel mooi dat ze zelf kiezen door wie ze willen worden aangehaald, sommige mensen lopen ze straal voorbij, bij anderen staan ze op gepaste afstand en bij weer anderen gaan ze "leunen".Maar het zijn ook echt lieve beesten, lekker op je schoot liggen, enthousiast worden als ze je zien (zodra ze je vertrouwen) en beschermend. Dat maakt een hoop goed![]()