MuscleMeat

Het ideale post-workout en weight-gain supplement!!

Hey Davy,

Jij berekent de percentages van de calorieën. Ik pak daarentegen de percentages in grammen. Post-workout inname van koolhydraten en eiwitten wordt vrijwel altijd in grammen aangegeven.

Of 'hap' ik nu teveel ??? :D

Kris

Nee hoor Kris :D

Zo bereken ik het altijd eigelijk, ik kan het ook fout hebben :) Hoe je het ook berekend, het ziet er toppie uit dit produkt. Ik ben zelf niet geinteresseerd om het te gebruiken als "gainer" maar als Post-workout product lijkt het me :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
ziet er goed uit, dit ga ik zeker bestellen.

Lijkt me ook een goeie shake om de dag mee te beginnen, net voor je ontbijt.

Geen slecht idee Chunky. :thumbup:

Ik zou dan willen voorstellen dat je slechts 25 gram vóór je ontbijt neemt, en 25 gram erna.

Een ideale combinatie vooraf aan je ontbijt lijkt mij:
25 gram gainer (1 schep)
Een stuk fruit
15 gram whey isolaat (halve schep).

Mensen die makkelijk aankomen in (vet)gewicht kunnen de gainer 's ochtends beter laten vallen en hem alleen post-workout gebruiken.

Kris :)

dus je zou de hoeveelheid dan toch verminderen? en waarom splits je die shake in ervoor en erna? Het tijdsverschil is gezien je ontbijt toch niet langer als een half uur ofzo.
En waarom zou je in jou ideale combinatie voorafgaande aan het ontbijt liever kiezen voor extra isolaat, ipv dat je die eiwitbehoefte gewoon omhoog schroeft door meer gainer? (ben je bang dat je dan 'teveel' gaint)

dus je zou de hoeveelheid dan toch verminderen? en waarom splits je die shake in ervoor en erna? Het tijdsverschil is gezien je ontbijt toch niet langer als een half uur ofzo.
En waarom zou je in jou ideale combinatie voorafgaande aan het ontbijt liever kiezen voor extra isolaat, ipv dat je die eiwitbehoefte gewoon omhoog schroeft door meer gainer? (ben je bang dat je dan 'teveel' gaint)

Het tijdverschil in inname is niet meer dan een half uur. Maar het tijdsverschil bij aankomst in de bloedbaan is veel groter.

Het gedeelte van de gainer dat je op nuchtere maag neemt komt relatief snel vrij. De shake die je na de maaltijd inneemt wordt vertraagt door die maaltijd.

Die spreiding is gunstig. Je hebt in eerste instantie maar een klein beetje glucose (vrijgekomen uit maltodextrine) nodig om het catabolisme van de nacht te doorbreken.

Als je teveel gainer neemt op nuchtere maag op een ander tijdstip dan na de training dan wordt de kans of fat gain veel groter. Het blijft immers snel opneembare vloeibare voeding.
Daarom ons advies:
Als gainer halve dosering bij of na de maaltijd.
Alleen als postworkout een hele dosering voor een maaltijd.

Maar een kwart dosering vooraf aan je ontbijt is ook geen gek idee.

Waarom de isolaat erbij? De dag starten met wat extra eiwit kan geen kwaad. Het duurt toch een tijd voordat de aminozuren daarvan in de bloedbaan komen ook al is het een snel eiwit. Het zijn de koolhydraten uit de gainer die als eerste de bloedbaan bereiken en het catabolisme doorbreken/verminderen.
Fruit werkt in dat opzicht ook goed.

Na de nacht zal fruit niet direct voor wat insuline zorgen om je catabolisme stoppen, om je leverglycogeen aan te vullen daarentegen wel. Verder denk ik dat de bcaa's toch ook vrij snel opgenomen zullen worden en dat het daarom tevens geschikt is voor in de ochtend, zodat je weer snel amino's in je bloedbaan hebt. Als aanvulling komen daarna de amino's wel vrij uit de isolaat.

Maar puur om te verzwaren zou je dan toch kiezen voor meer gainer ipv 1/2 gainer + 1/2 isolaat? (ik probeer een beetje je denkwijze te doorgronden)

echt goed spul, maar dat zijn we gewend van jullie :)

is het verstandig vanaf de helft van de trainign te starten met een oplossing van 50gram met water [steeds een slokje te nemen] en na de training nog eens een oplossing van 50gram met water te nemen?

55% kh in de vorm van maltrodextrine, neem je hem dan best niet enkel als post-workout?

Neem je dus per 100gram, 55gr maltrodextrine en 25gr eiwt en de rest?

Als je in hoe vet% zit (17-20%) kan je dan toch een weightgainer neem als een van je maaltijden?

Na de nacht zal fruit niet direct voor wat insuline zorgen om je catabolisme stoppen, om je leverglycogeen aan te vullen daarentegen wel. Verder denk ik dat de bcaa's toch ook vrij snel opgenomen zullen worden en dat het daarom tevens geschikt is voor in de ochtend, zodat je weer snel amino's in je bloedbaan hebt. Als aanvulling komen daarna de amino's wel vrij uit de isolaat.

Maar puur om te verzwaren zou je dan toch kiezen voor meer gainer ipv 1/2 gainer + 1/2 isolaat? (ik probeer een beetje je denkwijze te doorgronden)

Fruit zorgt wel voor insuline afgifte hoor. Het bevat naast fructose ook glucose.

De BCAA's in de gainer zijn inderdaad mooi meegenomen 's ochtends.

Als je uitgaat van "Puur om te verzwaren" dan is een hogere dosering gainer geen probleem.
Het is afhankelijk van je bouw en je metabolisme hoe ver je kan gaan met die hogere dosering. Aankomen in vetmassa is natuurlijk zonde. Alhoewel veel mensen een beetje spek voor lief nemen als daar maximale spiergroei tegenover staat :D

Ik blijf met betrekking tot aankomen in vetmassa altijd graag aan de veilige kant (dan weet je op welke manier mijn denkwijze 'gekleurd' is ;) )

echt goed spul, maar dat zijn we gewend van jullie :)

is het verstandig vanaf de helft van de trainign te starten met een oplossing van 50gram met water [steeds een slokje te nemen] en na de training nog eens een oplossing van 50gram met water te nemen?

Alvast beginnen tijdens de training kan goed werken voor degenen die zonder problemen met een gevulde maag kunnen trainen. Je kan overwegen de shake met water aan te maken. De shake is dan nog lichter verteerbaar. De smaak is overigens ook met water nog steeds romig door de toevoeging van de MCT's :lick:

55% kh in de vorm van maltrodextrine, neem je hem dan best niet enkel als post-workout?

55% van 100 gram is 55 gram. Dat is een aardige hoeveelheid die je alleen na een serieuze training moet gebruiken.

Als gainer adviseren wij echter de halve dosering een of meerdere malen per dag. Dat is dan 55% van 50 gram = 22,5 gram. De afgifte daarvan wordt gespreid door het in te nemen tijdens of direct na een maaltijd. Die hoeveelheid koolhydraten is dus zeker niet te veel. In ieder geval niet voor die mensen die een gainer kunnen gebruiken (meer daarover onderaan deze post).

Neem je dus per 100gram, 55gr maltrodextrine en 25gr eiwt en de rest?

5 gram BCAA's

5 gram MCT's

Blijft er 10 gram over om te verdelen over vitamines, mineralen, aroma, minder dan 1% stabilisator, enkele procenten water (een poeder is nooit helemaal droog).

Als je in hoe vet% zit (17-20%) kan je dan toch een weightgainer neem als een van je maaltijden?

Ik zou nooit iemand willen aanraden om een maaltijd te vervangen door een gainer of een meal replacement powder. Aanvullen is goed, vervangen niet.

En omdat iemand met een 'hoog' vetpercentage geen tussentijdse aanvulling van koolhydraten nodig heeft, is een gainer niet nodig.

Aanvullen met eiwit kan wel. Maar neem er liefst een zonder koolhydraten zoals een isolaat. Het beste neem je hem dan ook in met water.

Iemand met een hoger vetpercentage kan overigens wel gewoon een post-workout shake gebruiken. Op dat moment is de inname van extra koolhydraten, aminozuren en eiwitten op zijn plaats.

ik zou het o.a dan gebruiken puur als extraatje. ik eet al dagelijks tussen de 6 en 7 dzd kcals naar binnen. Soms heb ik niet echt trek ik nog meer vast voedsel. Dan kan je een maaltijd (bij mij ontbijt) mooi aanvullen met dit.

ik zou het o.a dan gebruiken puur als extraatje. ik eet al dagelijks tussen de 6 en 7 dzd kcals naar binnen. Soms heb ik niet echt trek ik nog meer vast voedsel. Dan kan je een maaltijd (bij mij ontbijt) mooi aanvullen met dit.

6000-7000kcal :eek: :eek: :D Wat heb jij ingodsnaam voor monsterstats bro ??? :)

6/7000 kcal per dag :eek: ik vind mijn 4000 kcal per dag al veel:P

edit jij weegt ook bekant 40 kilo meer dan mij:P

Fruit zorgt wel voor insuline afgifte hoor. Het bevat naast fructose ook glucose.

De BCAA's in de gainer zijn inderdaad mooi meegenomen 's ochtends.

Als je uitgaat van "Puur om te verzwaren" dan is een hogere dosering gainer geen probleem.
Het is afhankelijk van je bouw en je metabolisme hoe ver je kan gaan met die hogere dosering. Aankomen in vetmassa is natuurlijk zonde. Alhoewel veel mensen een beetje spek voor lief nemen als daar maximale spiergroei tegenover staat :D

Ik blijf met betrekking tot aankomen in vetmassa altijd graag aan de veilige kant (dan weet je op welke manier mijn denkwijze 'gekleurd' is ;) )

Alvast beginnen tijdens de training kan goed werken voor degenen die zonder problemen met een gevulde maag kunnen trainen. Je kan overwegen de shake met water aan te maken. De shake is dan nog lichter verteerbaar. De smaak is overigens ook met water nog steeds romig door de toevoeging van de MCT's :lick:

ik maak men shakes altijd met water :)
verder train ik juist k*t alsk geen kh binnen krijg tijdens de training :)
ook de extra's de MCT,BCAA,vitaminen etc spreken mij erg aan om al tijdens of maybe zelf al wat voor de training te nemen :)

nog wel een dingetje.

bij de whey isolaat hebben jullie ook 1000 gram potten.

ik heb choco en aarbei gekocht. om de beide smaken uit te testen, aarbei heerlijk...choco gatver [hou gewoon niet van chocosups dus ligt niet aan jullie]

ik zou dus graag de vanille willen proberen, nog nooit een vanillesup gehad en het zou zonde zijn om 40 trainingen smerige troep te gebruiken en 40 euro weggooien is ook zo wat.

is er dus een mogelijkheid om bv 500 gram voor 10 euro te kopen zodat ik wat smaken uit kan proberen zonder teveel risico ?:)

nog wel een dingetje.

bij de whey isolaat hebben jullie ook 1000 gram potten.

ik heb choco en aarbei gekocht. om de beide smaken uit te testen, aarbei heerlijk...choco gatver [hou gewoon niet van chocosups dus ligt niet aan jullie]

ik zou dus graag de vanille willen proberen, nog nooit een vanillesup gehad en het zou zonde zijn om 40 trainingen smerige troep te gebruiken en 40 euro weggooien is ook zo wat.

is er dus een mogelijkheid om bv 500 gram voor 10 euro te kopen zodat ik wat smaken uit kan proberen zonder teveel risico ?:)

Over dit soort dingen kan ik geen uitspraak doen. Ik weet niet of Jaap samples kan regelen. Stuur hem maar even een mail.

Is nice.
I like. Mijn gainer is bijna op, dus ik bestel zo meteen denk ik :)

Terug
Naar boven