Gij Kris en Jaap gelooft nog in die postworkout theoriëen?
Waar hebben jullie de wijsheid vandaan dat je nooit dik wordt maltodextrine en wei en MCT's?
Teveel kcal worden opgeslagen als extra bagage om je middel en dan maakt het geen sikkepit uit of de 'gainer' bestaat uit maltodextrine en wei of dextrose en wei.
MCT's zijn niet interessant omdat ze zogenoemd niet worden opgeslag als vet want als er een calorisch overschot is worden MCT's ook opgeslagen als vet.
MCT's zijn interessant omdat de aanwezige mineralen en spoorelementen uit wei en eventueel toegevoegde magnesium beter worden opgenomen. Maar zo iets als het vet waar je niet vet van wordt bestaat niet.
Beter je literatuur bijhouden jongens. Voor de rest.. een degelijk doch niet revolutionair product. Laat het hypen alsjeblieft over aan de profs uit de BB sport verlaag niet je tot het niveau...
Hey Anthony,
Was dit waar je op doelde toen ik je onlangs sprak? Je zei dat iets in mijn schrijfsT je dwars zat.
Misschien heb ik in de openingspost iets té sterk de indruk gegeven dat je absoluut niet vet zou kúnnen worden van deze shake. Uiteraard is het
altijd mogelijk dikker te worden van macronutrienten (vet, eiwit, koolhydraten). Of dat nou meervoudig onverzadigde vetzuren zijn, korte of middelange ketenvetzuren, whey eiwitten of traag opnemende eiwitten, enkelvoudige of complexe koolhydraten.... Uiteindelijk kan je overal dikker van worden.
Dat heb ik ook duidelijk naar voren laten komen in de vervolgspostings in dit topic! Omdat ik met je eens ben dat vetopslag nooit is uit te sluiten als je maar teveel eet heb ik een woord veranderd in de openingspost: 'voorkomen' wordt 'minimaliseren'. Daarnaast heb ik de woorden 'bij voorkeur' ingevoegd. Zo is het een en ander net wat milder uitgedrukt.
MAAR... er zijn wel degelijk verschillen in de vorm waarin je de macronutrienten effectief kan aanbieden. Het ene vet wordt
minder snel opgeslagen in vetweefsel dan het ander. En hetzelfde geldt voor verschillende type koolhydraten en zelf eiwitten. (Ter vergelijking: dagelijks friet en een kroket geeft je een andere lichaamssamenstelling dan dagelijks havermout met volle melk en een stukje vette vis).
Wij hebben geprobeerd voor de Isolate Gainer een balans te vinden tussen opnamesnelheid, de neiging tot vetaanmaak én de mate waarin het product een verzadigd gevoel geeft. We willen dat dit product niet teveel leidt tot een verminderd hongergevoel. Het is een product voor mensen die zwaarder willen worden (primair spiermassa natuurlijk) en daar hoort een hogere calorie inname bij.
De opname op nuchtere maag mag niet te langzaam zijn. Dat is lastig te realiseren met een shake die zowel koolhydraten, vetten als eiwitten bevat. Door de keuze voor whey isolaat zonder GMP, vetzuren in de vorm van MCT's is de opname toch nog snel!
Zodoende is de shake geschikt om post-workout snel energie te leveren. Iets waar jij, lees ik, geen voorstander van bent. Maar waarvan ik denk dat veel (vooral jongere) bodybuilders profijt kunnen hebben.
Misschien kan je me een mailtje sturen met daarin het onderzoek waaruit blijkt dat postworkout voeding niet van belang is.
Onze Isolate Gainer is een product met twee functies: postworkout voeding én weightgainer. Je schrijft dat het geen sikkepit uitmaakt of de gainer dextrose bevat of maltodextrine. Ik denk echter dat de insulinespiegel veel scherper zal pieken met dextrose en dat de aanvoer van koolhydraten naar de bloedbaan veel sneller zal zijn. Dat verstrekt de neiging tot vetopslag. Vooral op die momenten dat je een shake niet post workout gebruikt! Het verschil in insulinesensitiviteit tussen vetweefsel en spierweefsel is op dat moment minder groot dan post workout. Bied je de koolhydraten te snel aan dan zullen ze voor een te groot deel opgeslagen worden in het vetweefsel.
Absoluut géén vetopslag is overigens niet te voorkomen. Maar het lichaam is dynamisch. Als je een goede balans vindt met je training en je voeding dan verbrand je ook weer de opgeslagen vetten (met name 's nachts).
Geen vetopslag betekent dus geen netto vetopslag in een periode van 24 uur. In die zin moet je ook de openingspost zien. Het is prima mogelijk om onze Isolate Gainer te gebruiken zonder daarbij in vetmassa toe te nemen.
Jongere bodybuilders, onze doelgroep bij uitstek voor dit supplement, zullen er verhoudingsgewijs het meest bij winnen omdat zij moeite hebben voldoende calorieën te eten voor optimale groei.
De openingspost is een beetje een uitzondering in mijn schrijfsT. Ik heb een motiverend stuk geschreven. Minder neutraal dan ik normaal gesproken zou doen. Maar ik weet niet of iederen op een droog wetenschappelijk verhaal zit te wachten.
Ik heb de openingspost nu verdedigd met dit flinke stuk tekst waarin e.e.a. wordt onderbouwd en verdedigd. Niet iedereen zal echter tijd en zin hebben om dit allemaal door te lezen. De opening daarentegen leest prettig en is tegelijkertijd informatief. De waarheid is geen geweld aangedaan zoals vaak gebeurd bij de Amerikaanse hypes. En het feit blijft dat de prijs kwaliteit verhouding ongekend is voor de Nederlandse markt.
Kris