AndroidHealthClinic

Het ideale post-workout en weight-gain supplement!!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt heren voor het antwoord. Maar moet ik dus ALLEEN na de training 100 gram van dit product nemen?

Flufy, als je moeite hebt om in gewicht toe te nemen ondanks dat je veel eet, dan kan je de Isolate Gainer ook gedurende de dag gebruiken. Je neemt dan 50 gram aanvullend op een maaltijd. Eventueel doe je dat bij 2 maaltijden voor nog meer effect.

Maar als je niet per se zwaarder wilt worden, of als je met je normale voeding al makkelijk zwaarder wordt, dan is de 100 gram na de training voldoende.

Kris :)

met hoeveel water moet je dit mengen voor optimale opname?

zo dan word et wel hele dunne boel :P
het lost echt extreem goed op. alsof je siroop drinkt hehe bij maar 200ml

En hoe is de smaak bro? Welke smaak heb je? :D

Volgens mij maakt de hoeveelheid water uiteindelijk niet zo heel veel uit, als je die 100g van het product maar binnenkrijgt :)

En hoe is de smaak bro? Welke smaak heb je? :D

Volgens mij maakt de hoeveelheid water uiteindelijk niet zo heel veel uit, als je die 100g van het product maar binnenkrijgt :)

gaat wel om de osmolariteit, hoe snel het opgenomen word.

ik heb 2 samples gehad :) vanille en aarbei.....beiden zijn goed te doen, maar heb voor vanille gekozen aangezien ik aarbei whey heb en ik beetje zat word van steeds hetzelfde. et smaakt tog klein beetje chemisch.

Gij Kris en Jaap gelooft nog in die postworkout theoriëen?
Waar hebben jullie de wijsheid vandaan dat je nooit dik wordt maltodextrine en wei en MCT's?

Teveel kcal worden opgeslagen als extra bagage om je middel en dan maakt het geen sikkepit uit of de 'gainer' bestaat uit maltodextrine en wei of dextrose en wei.

MCT's zijn niet interessant omdat ze zogenoemd niet worden opgeslag als vet want als er een calorisch overschot is worden MCT's ook opgeslagen als vet.

MCT's zijn interessant omdat de aanwezige mineralen en spoorelementen uit wei en eventueel toegevoegde magnesium beter worden opgenomen. Maar zo iets als het vet waar je niet vet van wordt bestaat niet.

Beter je literatuur bijhouden jongens. Voor de rest.. een degelijk doch niet revolutionair product. Laat het hypen alsjeblieft over aan de profs uit de BB sport verlaag niet je tot het niveau...

dus jij vind dat je na je training niet zo snel mogelijk weer je cortisol omlaag moet zien te krijgen en je insuline omhoog?

Waar hebben jullie de wijsheid vandaan dat je nooit dik wordt maltodextrine en wei en MCT's?

sorry hoor dat ik hier ff op reageer, maar ik vind dit een beetje vreemd. ze beweren namelijk niet dat je niet dik word van teveel MCT's en maltodextrine

Teveel kcal worden opgeslagen als extra bagage om je middel en dan maakt het geen sikkepit uit of de 'gainer' bestaat uit maltodextrine en wei of dextrose en wei.

als je die post workout shake gewoon toepast in je voedingsschema is er niks aan de hand.

MCT's zijn niet interessant omdat ze zogenoemd niet worden opgeslag als vet want als er een calorisch overschot is worden MCT's ook opgeslagen als vet.

iedereen snapt dat de enrgie die uit de MCT's gehaald worden dus niet gehaald word uit de rest van de voeding, waardoor dat zich opslaat als vet

MCT's zijn interessant omdat de aanwezige mineralen en spoorelementen uit wei en eventueel toegevoegde magnesium beter worden opgenomen. Maar zo iets als het vet waar je niet vet van wordt bestaat niet.

word hier ook niet beweerd, verder verbrand je tijdens KT ook genoeg MCT's dus is het ook niet verkeerd die weer snel aan te vullen

Beter je literatuur bijhouden jongens. Voor de rest.. een degelijk doch niet revolutionair product. Laat het hypen alsjeblieft over aan de profs uit de BB sport verlaag niet je tot het niveau...

ze maken gewoon reclame voor hun product...zou dom zijn om dan te melden dat het niet zon super product is toch.

Hey Anthony,

Was dit waar je op doelde toen ik je onlangs sprak? Je zei dat iets in mijn schrijfsT je dwars zat.

Misschien heb ik in de openingspost iets té sterk de indruk gegeven dat je absoluut niet vet zou kúnnen worden van deze shake. Uiteraard is het altijd mogelijk dikker te worden van macronutrienten (vet, eiwit, koolhydraten). Of dat nou meervoudig onverzadigde vetzuren zijn, korte of middelange ketenvetzuren, whey eiwitten of traag opnemende eiwitten, enkelvoudige of complexe koolhydraten.... Uiteindelijk kan je overal dikker van worden.

Dat heb ik ook duidelijk naar voren laten komen in de vervolgspostings in dit topic! Omdat ik met je eens ben dat vetopslag nooit is uit te sluiten als je maar teveel eet heb ik een woord veranderd in de openingspost: 'voorkomen' wordt 'minimaliseren'. Daarnaast heb ik de woorden 'bij voorkeur' ingevoegd. Zo is het een en ander net wat milder uitgedrukt. :)

MAAR... er zijn wel degelijk verschillen in de vorm waarin je de macronutrienten effectief kan aanbieden. Het ene vet wordt minder snel opgeslagen in vetweefsel dan het ander. En hetzelfde geldt voor verschillende type koolhydraten en zelf eiwitten. (Ter vergelijking: dagelijks friet en een kroket geeft je een andere lichaamssamenstelling dan dagelijks havermout met volle melk en een stukje vette vis).

Wij hebben geprobeerd voor de Isolate Gainer een balans te vinden tussen opnamesnelheid, de neiging tot vetaanmaak én de mate waarin het product een verzadigd gevoel geeft. We willen dat dit product niet teveel leidt tot een verminderd hongergevoel. Het is een product voor mensen die zwaarder willen worden (primair spiermassa natuurlijk) en daar hoort een hogere calorie inname bij.

De opname op nuchtere maag mag niet te langzaam zijn. Dat is lastig te realiseren met een shake die zowel koolhydraten, vetten als eiwitten bevat. Door de keuze voor whey isolaat zonder GMP, vetzuren in de vorm van MCT's is de opname toch nog snel!
Zodoende is de shake geschikt om post-workout snel energie te leveren. Iets waar jij, lees ik, geen voorstander van bent. Maar waarvan ik denk dat veel (vooral jongere) bodybuilders profijt kunnen hebben.

Misschien kan je me een mailtje sturen met daarin het onderzoek waaruit blijkt dat postworkout voeding niet van belang is.

Onze Isolate Gainer is een product met twee functies: postworkout voeding én weightgainer. Je schrijft dat het geen sikkepit uitmaakt of de gainer dextrose bevat of maltodextrine. Ik denk echter dat de insulinespiegel veel scherper zal pieken met dextrose en dat de aanvoer van koolhydraten naar de bloedbaan veel sneller zal zijn. Dat verstrekt de neiging tot vetopslag. Vooral op die momenten dat je een shake niet post workout gebruikt! Het verschil in insulinesensitiviteit tussen vetweefsel en spierweefsel is op dat moment minder groot dan post workout. Bied je de koolhydraten te snel aan dan zullen ze voor een te groot deel opgeslagen worden in het vetweefsel.

Absoluut géén vetopslag is overigens niet te voorkomen. Maar het lichaam is dynamisch. Als je een goede balans vindt met je training en je voeding dan verbrand je ook weer de opgeslagen vetten (met name 's nachts). Geen vetopslag betekent dus geen netto vetopslag in een periode van 24 uur. In die zin moet je ook de openingspost zien. Het is prima mogelijk om onze Isolate Gainer te gebruiken zonder daarbij in vetmassa toe te nemen.

Jongere bodybuilders, onze doelgroep bij uitstek voor dit supplement, zullen er verhoudingsgewijs het meest bij winnen omdat zij moeite hebben voldoende calorieën te eten voor optimale groei.

De openingspost is een beetje een uitzondering in mijn schrijfsT. Ik heb een motiverend stuk geschreven. Minder neutraal dan ik normaal gesproken zou doen. Maar ik weet niet of iederen op een droog wetenschappelijk verhaal zit te wachten.
Ik heb de openingspost nu verdedigd met dit flinke stuk tekst waarin e.e.a. wordt onderbouwd en verdedigd. Niet iedereen zal echter tijd en zin hebben om dit allemaal door te lezen. De opening daarentegen leest prettig en is tegelijkertijd informatief. De waarheid is geen geweld aangedaan zoals vaak gebeurd bij de Amerikaanse hypes. En het feit blijft dat de prijs kwaliteit verhouding ongekend is voor de Nederlandse markt.

Jezus, wat ben jij een relnicht, zag net ook al zo'n belachelijk negatief topic over ZMA. Nou maakt mij niet uit of je wel of niet gelijk hebt, maar gedraag je even fatsoenlijk wil je? Niet zo netjes die houding die je hebt en het maakt je niet geloofwaardiger, je klinkt een beetje gefrusteert. Heeft het er iets mee te maken dat je voor Pasio werkt en dit een PS supp is?

pre en post WO voeding zijn geen 'theorien'. Ja je kunt dik worden van een overschot aan kcal, no shit! Maar fysiologisch gezien, is tijdens/net na de training het gunstige moment op voedingsstoffen op te nemen, vanwege de verhoogde bloedtoevoer naar de spieren en de upregulatie van GLUT-4 transporters. Wel je literatuur bijhouden he.

mijn eerste post hier..

Ik zou vanavond even gaan kijken waar ik mijn whey en weightgainer zou halen.. maar als ik topic zie hoef ik dus alleen dit product te halen?

hier zou ik graag antwoord op willen..

beginR

Als je moeite hebt om zwaarder te worden, dan kan je kijken of tweemaal de gainer per dag je wel een geleidelijke gewichtstoename geeft. Je moet uiteraard niet minder gaan eten. Een gainer gebruik je bovenop je gebruikelijke voeding.

's Ochtends is inderdaad een heel goed moment. En na de training is zelfs het meest ideale moment van de dag. Dan heb je de meeste calorieën nodig.

's Ochtends neem je dan bijvoorbeeld 50 gram en na de training 100 gram.

Voor het slapen gaan kan je hem ook nemen zoals Jeremia zegt. De kans op vetopslag wordt dan waarschijnlijk wel iets groter.
Edit: Een maaltijd met minder koolhydraten en meer eiwit en vetten is dan beter. Kwark met een hoog eiwitpercentage (samen met wat noten of visolie) is ideaal!

neem aan dat toenname van spiermassa niet zonder vettoename gaat..:p

Klopt helemaal Kris. Je schrijfsT week erg af. Niet erg maar het was je zo oneigen dat ik je even wilde wakker schudden. ;)

Het calorisch overschot is vaak de boosdoener dat wilde ik even aanstippen, dat kwam er niet zo heel erg duidelijk uit in de opening van de topic.

Jezus, wat ben jij een relnicht, zag net ook al zo'n belachelijk negatief topic over ZMA. Nou maakt mij niet uit of je wel of niet gelijk hebt, maar gedraag je even fatsoenlijk wil je? Niet zo netjes die houding die je hebt en het maakt je niet geloofwaardiger, je klinkt een beetje gefrusteert. Heeft het er iets mee te maken dat je voor Pasio werkt en dit een PS supp is?

pre en post WO voeding zijn geen 'theorien'. Ja je kunt dik worden van een overschot aan kcal, no shit! Maar fysiologisch gezien, is tijdens/net na de training het gunstige moment op voedingsstoffen op te nemen, vanwege de verhoogde bloedtoevoer naar de spieren en de upregulatie van GLUT-4 transporters. Wel je literatuur bijhouden he.

Hmm interessante opmerking. Maar terug naar de zaak en niet naar de persoon. ZMA is niet een supplement waar je al teveel aan moet ophangen. Maar eerwaarde Kris en 3XL hebben geloof ik dit al eens vaker aangekaart. Ik wilde gewoon een correctie plaatsen op de eerdere sticky van Big T en Big C wat geloof ik inhoudelijk wel op zijn plaats is. De kennis van biochemie van Big C overstijgt die van menigeen maar ik geloof oprecht dat aan de tot stand koming van die positieve resultaten bij ZMA getwijfeld mag worden.

Neen dat ik voor Esperantisto werk en haar partner ben, heeft niets met mijn oprecht gemeende kritiek op ZMA te maken. Maar als een er iemand is, die zo stellig meent te weten welke supplementen wel of geen toegevoegdewaarde hebben voor bodybuilders die mag ook weleens op de vingers getikt worden als daar reden toe is. Zoals de 'founding father', die ik van DBB beweert. Aangezien Big T er een sticky van gemaakt heeft en vervolgens gesloten heeft kon ik er geen reactie aan vast plakken.

Als ik beetje geirriteerd klonk dan komt dat eerder omdat ik tekort geslapen had. Mijn excuses hiervoor.

Maar dat verhaal over GLUT-4 en de anabolic window ... daar is gereden twijfel om aan te nemen dat je dan flink koolhydraten en snelle eiwitten zou moeten laden. Tenzij je.. , als ook gij je literatuur bijhoudt , zou inzien dat de studies die positieve resultaten laten zien bij de postworkmeal zoals beschreven eerder van toepassing is op duursporters dan krachtsporters.

3XL heeft hierover nog zojuist een draad gekickt.

Laatst bewerkt:
mijn eerste post hier..

Ik zou vanavond even gaan kijken waar ik mijn whey en weightgainer zou halen.. maar als ik topic zie hoef ik dus alleen dit product te halen?

hier zou ik graag antwoord op willen..

beginR

Hoi BeginR,

De whey is heel geschikt voor gebruik vooraf aan je training. Voor dat moment blijft naar mijn mening de whey beter dan de gainer.

Klopt helemaal Kris. Je schrijfsT week erg af. Niet erg maar het was je zo oneigen dat ik je even wilde wakker schudden. ;)

Het calorisch overschot is vaak de boosdoener dat wilde ik even aanstippen, dat kwam er niet zo heel erg duidelijk uit in de opening van de topic.

De een heeft snel een calorisch overschot, maar een ander kan niet groeien omdat zijn energieverbruik in rust enorm hoog ligt, of omdat hij in de groei is, of fysiek heel actief is.

neem aan dat toenname van spiermassa niet zonder vettoename gaat..:p

Ik heb een periode gehad dat mijn vetpercentage beduidend afgenomen was en mijn spiermassa toegenomen.

Tja die heerlijke studententijd... lekker 9 uur slapen per nacht... mijn dagritme opgezet rond de training én .... 20-rep squats, de metabole opkikker!
"dat zouden meer mensen moeten doen" ;)

Kris

Terug
Naar boven