AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Bezoekers in dit topic

Dat gaajes heeft vannacht mijn schoeisel bepist
 
Ik weet het. Zorg inmiddels 15 jaar voor katten. Momenteel heb ik er nog twee. Van de een eigenlijk geen last op wat haren na. Geen ramp. Maar de ander (straatkatje wat 15 jaar geleden aan is komen lopen) wel. Krabt waar hij wilt, pist waar hij wilt. Ik had zelfs 4 kattenbakken neergezet. Hij loopt naar de eerste toe, kijkt over het randje, zit er ook maar 1 druppel pis in dan kiest hij voor mijn eiken houten vloer. Als ik het zie en reageer dan doet hij het niet en loopt hij keurig door naar een andere bak. Beestje is gewoon fucking eigenwijs. Maar goed, ik blijf trouw voor hem zorgen tot zijn laatste dag, maar een nieuwe kat hoeft voor mij niet meer. Het geeft veel extra werk, heb daar geen zin meer in. Zou ik 1 dag niet stofzuigen ziet het er als een smeerboel uit thuis, vaker moet de kamer 2x per dag zuigen. Of weer zijn pis opruimen en behandelen met duur spul zodat er geen geur achter blijft. Kat heeft zelfs een keer op mijn bankstel gezeikt, kon ik een nieuwe kopen waar hij weer lekker zijn nagels in kan zetten. Of tegen mijn tv. Verder is hij wel lief.
Het is lang geleden dat ik met dieren werkte, dus kan best zijn dat ik nu wat dingen zeg die verouderd zijn. Het is in ieder geval goedbedoeld.
Maare, de locatie van je krabpaal kan meespelen (wanneer je kat aan de bank krabt). Het meest ideaal is als je krabpaal staat op een plek waar er nieuwe geurtjes op kunnen komen.

Qua verharen: voeding, stress en een furminator (ik heb die naam ook niet bedacht :roflol:).

Qua plassen: leeftijd en geslacht kan meespelen. Aan de hand daarvan kan blaasgruis, aandacht en wel/niet naar buiten kunnen meespelen. Katten kunnen ook 'vies' zijn van andere katten. Lang niet iedere kat doe een lol met een tweede kat, soms is het meer een kwestie van elkaar 'gedogen'.

Dat je zegt, je blijft dat beestje trouw tot op het laatst, is superlief. Maar soms, ben je beiden er meer bij gebaad als je een ander plekje voor het beestje zoekt. Wil niet zeggen dat het bij jou zo is hoor. Maar stel dat dit bedrag bijvoorbeeld is begonnen toen je kinderen kreeg, dan zou dat maar zo het geval kunnen zijn.
 
Het is lang geleden dat ik met dieren werkte, dus kan best zijn dat ik nu wat dingen zeg die verouderd zijn. Het is in ieder geval goedbedoeld.
Maare, de locatie van je krabpaal kan meespelen (wanneer je kat aan de bank krabt). Het meest ideaal is als je krabpaal staat op een plek waar er nieuwe geurtjes op kunnen komen.

Qua verharen: voeding, stress en een furminator (ik heb die naam ook niet bedacht :roflol:).

Qua plassen: leeftijd en geslacht kan meespelen. Aan de hand daarvan kan blaasgruis, aandacht en wel/niet naar buiten kunnen meespelen. Katten kunnen ook 'vies' zijn van andere katten. Lang niet iedere kat doe een lol met een tweede kat, soms is het meer een kwestie van elkaar 'gedogen'.

Dat je zegt, je blijft dat beestje trouw tot op het laatst, is superlief. Maar soms, ben je beiden er meer bij gebaad als je een ander plekje voor het beestje zoekt. Wil niet zeggen dat het bij jou zo is hoor. Maar stel dat dit bedrag bijvoorbeeld is begonnen toen je kinderen kreeg, dan zou dat maar zo het geval kunnen zijn.

Wat betreft plassen en gedrag heb ik er weinig verstand van.

Qua verharen en dus vachtverzorging: furminator is ongeveer het slechtste wat je kunt doen voor je kat. Je trekt de hele ondervacht kapot en deze kan zich dan ook niet meer goed herstellen.
Het enige wat je nodig hebt voor katten zijn twee dingen: een grofgetande kam en een slickerborstel. (zie plaatje hieronder)
1616660466441.png
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Wat betreft plassen en gedrag heb ik er weinig verstand van.

Qua verharen en dus vachtverzorging: furminator is ongeveer het slechtste wat je kunt doen voor je kat. Je trekt de hele ondervacht kapot en deze kan zich dan ook niet meer goed herstellen.
Het enige wat je nodig hebt voor katten zijn twee dingen: een grofgetande kam en een slickerborstel. (zie plaatje hieronder)
Bekijk bijlage 523842
Als je de furminator verkeerd gebruikt, is het inderdaad een waardeloos ding waarmee je zelfs schaafplekken kan maken. De dingen die jij laat zien, daarmee kan je niet ontwollen. Nu kan je dat ook wel op een andere manier, maar dat is voor de meeste katten heel veel stress. Die rechter borstel helpt maar weinig bij de hele fijne haren
 
Wat betreft plassen en gedrag heb ik er weinig verstand van.

Qua verharen en dus vachtverzorging: furminator is ongeveer het slechtste wat je kunt doen voor je kat. Je trekt de hele ondervacht kapot en deze kan zich dan ook niet meer goed herstellen.
Het enige wat je nodig hebt voor katten zijn twee dingen: een grofgetande kam en een slickerborstel. (zie plaatje hieronder)
Bekijk bijlage 523842
Ik gebruik een oude haarborstel van mezelf, houdt ie echt van.
 
Voor die blondine zou ik m'n training ook laten voor wat het is, die ogen en die wapperende staart!
Ze heeft haar weg naar ons weer gevonden, ze doet heel lief naar mijn zwarte hengst maar hij blaast liever op haar, hopelijk past hij zich zoals de vorige keer terug aan.

20210329_185609.jpg
 
Ze heeft haar weg naar ons weer gevonden, ze doet heel lief naar mijn zwarte hengst maar hij blaast liever op haar, hopelijk past hij zich zoals de vorige keer terug aan.

Bekijk bijlage 524153
Je zag in een trainingsfilmpje in je log net die pluim van links naar rechts door het scherm gaan aan de onderkant, I LOLt!
 
Back
Naar boven