MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Hehe tja die begrenzing he van 299. Alleen de Haya rijders kunnen hier ff pronken met hun 300+ snelheden of de turbo gasten :)
 
Kwestie van langere eindvertanding ;)
 
293 op me cbr fireblade alleen had niet echt idee dat ik de boel onder controle had, wordt tijd voor en stuurdemper denk ik :D
 
270,.... heb helaas maar een 750 :(

Maar dat komt goed deze zomer !!
met een beetje geluk een R1 over 3 mnd :D
 
Top was 295 op een zx12r bouwjaar 2000. Dus die ook harder ging als 300.
Mooiere bike als een busa, veel beter sturend, plus ook sneller tot de 250.
Dus de betere bike (op top loopt ie 2-3 km/h minder, maar who cares).
 
wat zijn hier zoal de topspeeds met de moto???!



125 km/h op een Honda CR 250...........een crossmotor idd!
:D

tot ongeveer 90 op het achterwiel ( ook doorschakelen)



........heerlijk die onbezonnen jeugd!
:eek:
 
Top was 295 op een zx12r bouwjaar 2000. Dus die ook harder ging als 300.
Mooiere bike als een busa, veel beter sturend, plus ook sneller tot de 250.
Dus de betere bike (op top loopt ie 2-3 km/h minder, maar who cares).

Welke bike is nu niet mooier dan een busa... Maar die zx12 is gewoon bruut, als ik die wel eens voorbij zie komen staat het kwijl in de mondhoeken :o Helemaal als er nog een lekkere race uitlaat onderzit, wat een sound...:D
 
Zal wel druk zijn vandaag denk ik, mooi weer, veel mensen vrij.. Zou best graag mijn rijbewijs willen hebben nu :)
 
Ik wil ook het motorrijbewijs gaan halen, alleen ben nog niet in bezit van het autorijbewijs (motor rijden lijkt mij gewoon veel leuker). Maargoed, aangezien ik nog geen autorijbewijs heb, zullen ze me bij het examen kritischer gaan beoordelen? Of staat dit geheel los van elkaar.


Trouwens, mooie motor DvO !
 
Wat betalen de mensen hier aan wegenbelasting en verzekering... Vermeld ook even welke motor je hebt? :)
 
Prijs voor wegenbelasting is 60,- per jaar dacht ik en WA verzekering ligt tussen de 140-200,- Hangt van de bike af en leeftijd/jaren rijbewijs.
 
Oké mensen, ik zit nu dus met een probleem.. Ik ga binnenkort beginnen met mijn motorrijbewijs en wil daarbij ook een motor kopen.. Maar nu zit ik met het 'lichte rijbewijs' probleem.. Wat moet ik kopen nml?

Zoals vele van jullie al wel zullen verwachten wil ik graag een R1 rijden...Nu weet ik dat er veel motoren zijn die ook prachtig zijn (zx, fireblade, etc.) maar daarvan zijn de oudere/voor mij betaalbare modellen te lomp vind ik.. Maargoed, zoals je hieronder kunt lezen valt deze 'droom' in duigen ;)

Nu heb ik ergens gelezen dan 1000cc niet gemakkelijk 'af te knijpen' is, dat je dit beter kunt met 600cc, dus dan kom je uit op een R6 :).. Waar naar mijn mening ook niets mis mee is..

Begrezen heb ik ergens gelezen zou ongeveer 100-150 euro kosten, wat te doen is lijkt mij..

Maargoed, wat is jullie mening hier over?
Is dat 'afknijpen' de moeite waard? Ik vind zelf nml de looks van een motor erg belangrijk

Btw: De lijst met motoren die je op 25 kw zou kunnen rijden (dus kunt laten 'afknijpen'):
quote:
Fear schreef op 07 oktober 2006 @ 21:10:
In 2002 had De Kawaman al een lijst gepost met alle mogelijke 25Kw motoren, maar omdat deze reeds verouderd is hier een nieuwe en ge-update lijst.

Aprillia
Aprilia ETV 1000 Capo Nord
Aprilia Pegaso 650
Aprilia RS 125
Aprilia RS 250

Benelli
Benelli Adiva 125
Benelli Adiva 150
Benelli Velvet

BMW
BMW F650 Funduro
BMW F650 GS
BMW F650 GS
BMW 800
BMW R 850 C
BMW R 850 C Avantgarde
BMW R 850 GS
BMW R 850 R

Cagiva
Cagiva Canyon
Cagiva Mito
Cagive 650

Daelim
Daelim NS 125

Ducati
Ducati 600 SS
Ducati monster 600

Enfield
Enfield Bullet 500
Enfield Bullet 500 de Luxe

Gilera
Gilera Coguar 125
Gilera Runner VXR 180

harley-Davidson
Harley-Davidson XL 53 Custom
Harley-Davidson XL 883 Hugger
Harley-Davidson XL 883 Sportster

Honda
Honda CB 500
Honda CBF 500
Honda CB 600 F
Honda CB 600 S
Honda CBF 600
Honda CB 750 F2 Seven Fifty
Honda CBR 600 F
Honda CBR 600 F Sport
Honda FES 150 Pantheon
Honda FX 650 Vigor
Honda NES 150
Honda NSS 250 Jazz
Honda NT 650 Deauville
Honda VT 750 C2 Shadow Ace
Honda VT 600 C
Honda VT 750 DC
Honda XL 650 R
Honda XL 650 V TransAlp
Honda XR 250
Honda VT 1100 C2
Honda VT 1100 C3


Horex
Horex Interceptor
Horex Regent

Husqvarna
Husqvarna TE 410 E

Hyosung
Hyosung Aquila 125
Hyosung Aquila 250
Hyosung EZ 100
Hyosung Grand Prix
Hyosung RX

Italjet
Italjet Dragster 125
Italjet Dragster 180
Italjet Torpedo 125

Jawa
Jawa 350 Tramp
Jawa 360 Chopper
Jawa 640 Style
Jawa 641 Sport

Kawasaki
Kawasaki BN 125
Kawasaki EL 252
Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-6
Kawasaki KLE 500
Kawasaki KMX 125
Kawasaki Versys
Kawasaki VN 800 Classic
Kawasaki VN 800 Drifter
Kawasaki W 650
Kawasaki Z750
Kawasaki ZR-7
Kawasaki ZR-7S
Kawasaki ZX-6R
Kawasaki ZXR 400
Kawasaki ZZ-R 250

Malaguti
Malaguti F 18 Warrior
Malaguti Madison 250

MZ
MZ Baghira
MZ Black Panther
MZ Mastiff
MZ RT 125
MZ Kanuni 301 Classic
MZ Kanuni 301 Sportstar

Peugeot
Peugeot Elyseo 100
Peugeot Elyseo 125
Peugeot Speedfight 2
Peugeot Viva City

Sachs
Sachs Roadster 650
Sachs Roadster 800
Sachs V2 125

Suzuki
Suzuki Burgman 400
Suzuki DR-Z 400 SM (tot 2006)
Suzuki GS 500 E
Suzuki GSF 600 Bandit
Suzuki GSF 600 Bandit
Suzuki GSF 600 S Bandit
Suzuki GSX 600 F
Suzuki GSX-R 600
Suzuki GZ 250 Marauder
Suzuki M 800 Intruder
Suzuki SV 650
Suzuki SV 650 S
Suzuki VL 250 Intruder LC
Suzuki VX 800
Suzuki XF 650 Freewind

Ural
Ural Solo
Ural Toerist

Vespa/Piaggio
Vespa/Piaggio ET4 125
Vespa/Piaggio X9 250

Yamaha
Yamaha Aerox 100
Yamaha FZS 600 Fazer
Yamaha FZS 600 S Fazer
Yamaha Maxster 150
Yamaha TW 125
Yamaha XJ 600 S Diversion
Yamaha XVS 650 Drag Star
Yamaha XV 535
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
Yamaha YP 150 Majesty
Yamaha YP 250 Majesty
Yamaha YZF-R6

Er zit echter wel een addertje onder het gras, deze merken en types zijn niet voor elk bouwjaar terug te voeren. Bij sommige modellen zijn het alleen de oude en bij andere alleen de nieuwere.

Voor een (nog niet complete) lijst met de jaartallen erbij klik hier:
 
Laatst bewerkt:
Beginnen met R1 vind ik zowieso al een slecht idee, tenzij je de skills gelijk Dvo hebt.

Ik rij nu mijn 4e jaar met een R6 en begin nu nog maar volop zijn vermogen te gebruiken. Ik heb het hier niet over de rechte stukken waar elk klein kind gewoon gas moet geven en we met zijn allen even optrekken tot 200+.
Maar de bochten echt snel nemen.
Als ik mijn R6 nog niet op zijn volledig potentiaal kan berijden, waarom zou ik overschakelen naar een R1.

Dus rij misschien eerst eens met 1 v.d. laatste 600 modellen en zie hoe dit je bevalt en kijk of je er een bocht deftig mee kunt nemen. Want beginnen met 180 PK onder je gat zou wel eens kunnen falen.
 
Back
Naar boven