XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zeg grote en kleine jongens, ik stond gister bij het stoplicht opweg naar mijn werk met mijn kawa ninja zx-6r uit 2002 en er kwam een andere motorrijder naast mij staan. Doet een beetje manski naar me kijken beetje gassen je weet hoe dat gaat. Dus stoplicht springt op groen en ik blaas em eruit.

Maar toen ik bij het volgende stoplicht aankwam en terug ging naar mn 1e versnelling begon mn motor te stotteren en viel hij uit bij stilstand. Weer starten, draaide niet heel erg lekker, groen, stotterend verder rijden. Dacht, misschien is de tank bijna leeg ofzo, reserve kraantje omgedraaid.
Hielp niet veel maar had het tot mn werk gered.
Klaar met werken, terug naar huis, ik choke open zetten om em te starten (koud weer he). Normaal gezien is het dan starten en dan na een paar seconde gaattie stationair blazen 3-4k toeren, maar nu bleeffie laag en viel hij uit na een paar sec.
Gestart zonder choke, bleeffie draaien 1000 toeren. Normaal gezien draait mn motor 1500 toeren stationair. Ik naar het dichst bijzijnde tankstation gestottert, tank vol gegooit, maakte geen donder uit.
Vanmorgen naar mn werk... bijna bij elk stoplicht weer uitvallen, moet gas openhouden zodattie niet uitvalt, en in zn 1 is het eerst alsoffie wel de toeren maakt maar niet het vermogen geeft, maar alssie in zn 2+ zit en op snelheid is, zijn er geen problemen, geen gestotter alleen maakttie een ander geluid.

Wat kan het zijn? Heb zo het idee dat het een dure maand gaat worden :( (heb overigens 0,0 verstand van motoren/technisch onderhoud, moge dat duidelijk zijn)
 
mss 1 van de bougies te veel geleden , in ieder geval een goedkope optie om mee te beginnen. Anders eens de accu los halen , dat alle elektronica even kan rusten.
 
Ik heb zoiets ook weleens gehad, terug naar huis van werk op een lege a13, begint 'ie te stotteren, geen gasreactie meer etc. Van de snelweg afgereden en voor m'n gevoel had 'ie nog amper vermogen maar hij reed. Stukje door een woonwijk heen getuft, toch maar voor de zekerheid getankt maar bleek nog goed vol te zitten. Paar dagen stil laten staan, en hij reed weer doodnormaal...???
 
Mijn eerste gedachte was ook bougie. Misschien draait ie op 3 cilinders nu ofzo?
 
Ik heb hetzelfde gehad met een kapotte accu. Geloof dat een kapotte spanningsregelaar ook dit soort effecten gaf, maar daar ben ik niet heel zeker van.
 
mss 1 van de bougies te veel geleden , in ieder geval een goedkope optie om mee te beginnen. Anders eens de accu los halen , dat alle elektronica even kan rusten.
Niet teveel starten anders verdrink je hem nog, kun je hem een dagje laten staan.

Ik heb hetzelfde gehad maar toen had ik een kapotte dichting...
Dus beter es binnenbrengen.
 
K*t motor. Iedere keer gezeik met dat klote ding. Nu doet de koppeling weer niks. Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.
 
Ik zou je spanningsregellaar en je accu is nakijken, als dat het niet is je bougies eens nakijken.
 
Zeg grote en kleine jongens, ik stond gister bij het stoplicht opweg naar mijn werk met mijn kawa ninja zx-6r uit 2002 en er kwam een andere motorrijder naast mij staan. Doet een beetje manski naar me kijken beetje gassen je weet hoe dat gaat. Dus stoplicht springt op groen en ik blaas em eruit.

Maar toen ik bij het volgende stoplicht aankwam en terug ging naar mn 1e versnelling begon mn motor te stotteren en viel hij uit bij stilstand. Weer starten, draaide niet heel erg lekker, groen, stotterend verder rijden. Dacht, misschien is de tank bijna leeg ofzo, reserve kraantje omgedraaid.
Hielp niet veel maar had het tot mn werk gered.
Klaar met werken, terug naar huis, ik choke open zetten om em te starten (koud weer he). Normaal gezien is het dan starten en dan na een paar seconde gaattie stationair blazen 3-4k toeren, maar nu bleeffie laag en viel hij uit na een paar sec.
Gestart zonder choke, bleeffie draaien 1000 toeren. Normaal gezien draait mn motor 1500 toeren stationair. Ik naar het dichst bijzijnde tankstation gestottert, tank vol gegooit, maakte geen donder uit.
Vanmorgen naar mn werk... bijna bij elk stoplicht weer uitvallen, moet gas openhouden zodattie niet uitvalt, en in zn 1 is het eerst alsoffie wel de toeren maakt maar niet het vermogen geeft, maar alssie in zn 2+ zit en op snelheid is, zijn er geen problemen, geen gestotter alleen maakttie een ander geluid.

Wat kan het zijn? Heb zo het idee dat het een dure maand gaat worden :( (heb overigens 0,0 verstand van motoren/technisch onderhoud, moge dat duidelijk zijn)

Een van de cilinders vastgelopen na je 'manski' actie?

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 19:30 ----------

K*t motor. Iedere keer gezeik met dat klote ding. Nu doet de koppeling weer niks. Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.

Ducati? :roflol:
 
Kawasaki. :roflol:

K*t Jappen kunnen niks. Kopen?

Neen dank u! Ik zit als een kleuter op donderdag te wachten... Ducati jonguh!!
(ben zelf ook heel pist denk ik als ik straks in de schuur sta te kijken naar falende techniek, so fingers crossed!)
 
Mijn eerste gedachte was carburateurs, maar aangezien ik er 0 verstand van heb zou ik die nog niet los trekken :o
 
K*t motor. Iedere keer gezeik met dat klote ding. Nu doet de koppeling weer niks. Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.

pech met je bike? Jammer man!
Nu opzoek naar iets nieuws?
 
Mijn eerste gedachte was carburateurs, maar aangezien ik er 0 verstand van heb zou ik die nog niet los trekken :o

Ik neem aan dat hij injectie heeft in een motor uit 2002:D
 
Kan trouwens ook nog carb-icing zijn als hij wel een carburateur heeft.
 
Kan trouwens ook nog carb-icing zijn als hij wel een carburateur heeft.

Lijkt me niet, aangezien hij direct bij het starten al problemen heeft. Heb er destijds met mijn brommer nogal vaak last van gehad, erg tergend.
 
Lijkt me niet, aangezien hij direct bij het starten al problemen heeft. Heb er destijds met mijn brommer nogal vaak last van gehad, erg tergend.

Is dat niet gelijk bij het starten dan bij koud weer? Ik hou mijn hart vast gezien ik straks een carburateur heb. Ik las ergens dat je een lampje in het luchtfilter kan installeren om dit te voorkomen... Ik zie het straks wel, wil een mooie zonnige winterdag ook kunnen 'blazen'.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn brommer duurde het meestal 10 tot 15 minuten. De carb raakt tijdens het rijden steeds verder verstopt, totdat hij alleen nog maar stottert.

Lang niet alle motoren met carbs hebben er last van hoor, mijn cbr bijvoorbeeld niet. Die truuk met dat lampje heb ik eerder gehoord inderdaad, maar heb er zelf geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki. :roflol:

K*t Jappen kunnen niks. Kopen?
Kawasaki super sterke motoren man, ding van me vader loopt altijd, heeft 160.000km+ gelopen, ding zuipt alleen veel olie nu maar verder start en rijd die goed.
 
Back
Naar boven