MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Ik ken er meer die veel problemen hebben gehad. En ik zit al 30 jaar in de motoren en weet wel waar ik over praat. 13k zonder problemen. 13k...🫠 dat zijn geen echte kilometers imo . Als je 50k op een duc zonder problemen rijdt kun je dat met trots benoemen.
Ik heb het al vaker gezien bij jou, heeft geen zin om in discussie te gaan 🤣

Ik ben verliefd geworden op de Ducati Monster 821, lees wisselende verhalen over dat het wel of geen goede beginnersbike zou zijn. Voornamelijk dat het prijzig is als je een keer valt.

Hoe kijken jullie daar na?
Ja super mooie motor.

Kost inderdaad veel meer, in alles.
Aanschaf is meer, verbruik is meer, onderhouden kost VEEL meer, verzekering is meer en als je hem laat vallen kost het je ook zeker veel meer.

Je hebt ook wel meer motor met die Monster vs een MT07.

Je moet je misschien ook afvragen of je een pittige naked met ruim 110pk wilt om op te leren, maar dat weet je zelf beter dan ik.

Ik weet nog dat ik ooit mijn KTM 990 SD bij Dipi ophaalde na een grote beurt incl banden ketttingset en nog wat dingetjes. Mijn vrouw bleef gelukkig even wachten in de auto tot in naar buiten kwam want ik had mijn pinlimiet bereikt en moest haar pinpas hebben om het restant te betalen.

Ik was wel gelijk genezen van mijn idee om een Bimota DB6 te kopen.
Trowback naar toen ik mijn GS naar de BMW dealer bracht met het bericht: 'Doe maar een grote beurt, de kleppen, nieuwe banden met nieuwe sensoren en ventielen en graag de cardan helemaal nalopen'

Gvd €3400 verder :roflol:

Het jaarlijkse beurtje bij een Ducati dealer zal al snel €500 kosten. En dan heb je nog geen nieuwe bandjes of kettingset oid.
400 euro per beurt zonder banden
700/800/1000 voor een grote beurt zonde banden naargelang wat er moet gebeuren.

Ik doe werkelijk alles(ook revisie) zelf en ben ongeveer 800 per jaar kwijt aan onderdelen

Tuno v4 1100? Beest van een naked.
images (11).jpeg
Als het daar bij blijft vind ik het nog wel meevallen. Het is wel zonde van het geld…

vind deze teveel op een sportbike lijken
Bedenk wel dat een motor als de Duc 821 niet erg praktisch is.
Hoe bedoel je dat?

Ik zal er alleen mee rijden met mooi weer. Kleine ritten en zo af en toe eens een grotere rit. Denk dat 10k per jaar veel zal zijn. Wellicht het eerste jaar alleen.

Ja ik heb geen flauw idee wat normaal onderhoud kost bij een motor?
Ga bij een MT07 uit van net zo veel als een goedkope kleine stadsauto, voor zo'n Monster zou ik uit gaan van net zo veel als een doorsnee gezinsauto.

Monster heeft een Desmo blok, kost je elke 30dkm al zeker €1k aan die service.

Je moet je misschien ook afvragen of je een pittige naked met ruim 110pk wilt om op te leren, maar dat weet je zelf beter dan ik.
Nouja dat is dus een beetje de vraag, hoe goed kan je er op leren rijden. Schijnbaar zit er wel een urban mode op waarbij je 75pk krijgt en hij niet zo fel op het gas is.

Ik heb het al vaker gezien bij jou, heeft geen zin om in discussie te gaan 🤣
Prima.

Maar zeggen dat je 13 k hebt gereden zonder stukken en dat betrouwbaar noemen vind ik nogal snel conclusies trekken.

Nouja dat is dus een beetje de vraag, hoe goed kan je er op leren rijden. Schijnbaar zit er wel een urban mode op waarbij je 75pk krijgt en hij niet zo vel op het gas is.
Jup. Kan er over meepraten.
IMG-20190110-WA0053.jpg

Nouja dat is dus een beetje de vraag, hoe goed kan je er op leren rijden. Schijnbaar zit er wel een urban mode op waarbij je 75pk krijgt en hij niet zo vel op het gas is.
Ik zou als eerste bike geen Monster kopen. Kijk eerder naar een Z800/900, zijn een stuk vergevender om te rijden.
Een 2 cyl is nogal bokkerig wanneer je laag in de toeren rijdt en wordt snel erg warm. Als beginner is zo’n 4 cyl echt wel fijner imo.

Ik zou als eerste bike geen Monster kopen. Kijk eerder naar een Z800/900, zijn een stuk vergevender om te rijden.
Een 2 cyl is nogal bokkerig wanneer je laag in de toeren rijdt en wordt snel erg warm. Als beginner is zo’n 4 cyl echt wel fijner imo.
Monster 600 zou opzich nog prima gaan maar een zware 1000 4 pitter kan net zo verradelijk zijn uit de bochten in een lage versnelling met koude band.

Alles kan, maar ik denk dat je met een Mt07 aanzienlijk beter zal leren voor minder kosten.

Ik heb die monster nooit gereden maar ze staan niet bekend als de meest chille vergevingsgezinde motoren. Een motor met 100+pk is echt serieus snel, en dan vooral ook met kleine foutjes zoals even verkeerd op het gas in de bocht, ect.

MT07 verkoop je ook zo weer met minimaal verlies als je na een paar maanden denkt ik wil toch zo'n Monster(of iets anders)

Z750 of een Fazer600 zijn echt dikke prima beginnerbikes.
Trazer700 idd kan ook wel.

Mogelijk dat ik niet een Ducati als eerste koop. :D

Mogelijk dat ik niet een Ducati als eerste koop. :D
Zou zoals gezegd eerder naar een 4 cyl kijken met 110/120 pk. MT07 is zeker leuk als beginner, maar ben je na een jaartje echt wel op uitgekeken.
MT09 is dan ook leuk, veel koppel met 3 cyl, maar wel wat wild voor een beginnend rijder.

Zo de RSV is weer klaar voor een paar Kneedowns vandaag( als het droog blijft).
Kijken of we de elleboogjes kunnen meepakken❤️
20250714_175343.jpg

Op de oude blade🫡
IMG-20180623-WA0030.jpg

Dagje bochtentraining op Midland gedaan, was echt lachen. Stiekem ook best serieus gestuurd.

20250725_165122.jpg

Band wel goed benut.
20250725_201213.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven