Moet wel goed te doen zijn voor een beginner.Voor de ervaren motorrijders hier, een Yamaha MT-07 zie ik veel aangeprezen worden als beginners motor.
Wat is jullie mening?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moet wel goed te doen zijn voor een beginner.Voor de ervaren motorrijders hier, een Yamaha MT-07 zie ik veel aangeprezen worden als beginners motor.
Wat is jullie mening?
Dat ik goed begrijp dat die aangeprezen wordt voor nieuwe rijders.Voor de ervaren motorrijders hier, een Yamaha MT-07 zie ik veel aangeprezen worden als beginners motor.
Wat is jullie mening?
Dat ik goed begrijp dat die aangeprezen wordt voor nieuwe rijders.
Weinig negatiefs te zeggen over de MT07 anders dan dat hij niet heel uniek is.
Ducati = stuk gaat ie.Ik ben verliefd geworden op de Ducati Monster 821, lees wisselende verhalen over dat het wel of geen goede beginnersbike zou zijn. Voornamelijk dat het prijzig is als je een keer valt.
Hoe kijken jullie daar na?
Mijn Diavel in 2 jaar van 20k naar 33,5k kilometer geholpen en 0 stukkenDucati = stuk gaat ie.
Veel te veel en duur specialistisch onderhoud voor een beginner. Niet aan beginnen als je zelf weinig kunt en geen geldboom hebt. Ducs zijn mooi om te zien, en thats it.
.. is vooral napraten. Het is niet de vraag of je valt, maar wanneer.Ik ben verliefd geworden op de Ducati Monster 821, lees wisselende verhalen over dat het wel of geen goede beginnersbike zou zijn. Voornamelijk dat het prijzig is als je een keer valt.
Hoe kijken jullie daar na?
Ik ken er meer die veel problemen hebben gehad. En ik zit al 30 jaar in de motoren en weet wel waar ik over praat. 13k zonder problemen. 13k...🫠 dat zijn geen echte kilometers imo . Als je 50k op een duc zonder problemen rijdt kun je dat met trots benoemen.Mijn Diavel in 2 jaar van 20k naar 33,5k kilometer geholpen en 0 stukken.. is vooral napraten.
Ken genoeg mensen met een Duc die helemaal geen problemen hebben.
Dat was vroeger, maat de laatste jaren valt dat reuze mee. Wel is onderhoud een stuk duurder.
Maar als je dat dure onderhoud uitstelt of goedkoop laat doen ga je alsnog met stukken komen te staan. Dat heb je met honda en andere Jappen veel minder. Die kunnen veel meer hebben. En dat is wat je wilt als beginner. Je wilt geen gevoelig ding als beginner. Je wilt zorgeloos rijden.Dat was vroeger, maat de laatste jaren valt dat reuze mee. Wel is onderhoud een stuk duurder.
Deels gelijk, deels ongelijk.Maar als je dat dure onderhoud uitstelt of goedkoop laat doen ga je alsnog met stukken komen te staan. Dat heb je met honda en andere Jappen veel minder. Die kunnen veel meer hebben. En dat is wat je wilt als beginner. Je wilt geen gevoelig ding als beginner. Je wilt zorgeloos rijden.
Wat is een stuk duurder?Dat was vroeger, maat de laatste jaren valt dat reuze mee. Wel is onderhoud een stuk duurder.
Onderhoud bespaar ik sowieso nooit op.Maar als je dat dure onderhoud uitstelt of goedkoop laat doen ga je alsnog met stukken komen te staan. Dat heb je met honda en andere Jappen veel minder. Die kunnen veel meer hebben. En dat is wat je wilt als beginner. Je wilt geen gevoelig ding als beginner. Je wilt zorgeloos rijden.
VTR Firestorm. De japanse duc tegenhanger.Deels gelijk, deels ongelijk.
Ik ben begonnen met Kawasaki en vrij snel overgestapt naar KTM. De eerste was even minder kwa onderhoud en plezier.
Kostentechnisch is Ducati niet de beste keus, maar wat plezier betreft is er imo niet veel dat meer te bieden heeft.
Reken op het dubbele en houd er rekening mee dat je dan alsnog kan schrikken.

Hoe bedoel je?Ik ga hem in de bijtelling rijden dus dat scheelt sowieso al.
Een duc 821 lijkt mijn veel lichtvoetiger. Het zijn beiden naked bikes, maar wel met een totaal andere insteek.
Ja ik heb geen flauw idee wat normaal onderhoud kost bij een motor?Reken op het dubbele en houd er rekening mee dat je dan alsnog kan schrikken.
Hoe bedoel je?
kijk: https://youtu.be/GZLvE3LvnCQ?si=QTqmNtXvNk9GDGRp
kijk: https://youtu.be/e8lIib2Xk34?si=v7AX2R7TBq8aM2TN
Heb zeer veel lol gehad op de Firestorm @Gast 166060 . Echt een goed betrouwbaar ding en veel lol en zeer goedkoop.

Het jaarlijkse beurtje bij een Ducati dealer zal al snel €500 kosten. En dan heb je nog geen nieuwe bandjes of kettingset oid.Ja ik heb geen flauw idee wat normaal onderhoud kost bij een motor?
400 euro per beurt zonder bandenJa ik heb geen flauw idee wat normaal onderhoud kost bij een motor?
Dat ik hem zakelijk koop. Kosten aftrekbaar etc
Tuno v4 1100? Beest van een naked.Ja ik heb geen flauw idee wat normaal onderhoud kost bij een motor?
Dat ik hem zakelijk koop. Kosten aftrekbaar etc
Ik wil een naakte motor en vind deze ook niet mooi
Het oog wil ook wat en dat mag (soms) geld kosten.
Ik weet nog dat ik ooit mijn KTM 990 SD bij Dipi ophaalde na een grote beurt incl banden ketttingset en nog wat dingetjes. Mijn vrouw bleef gelukkig even wachten in de auto tot in naar buiten kwam want ik had mijn pinlimiet bereikt en moest haar pinpas hebben om het restant te betalen.400 euro per beurt zonder banden
700/800 voor een grote beurt zonde banden.
Ik doe werkelijk alles(ook revisie) zelf en ben ongeveer 800 per jaar kwijt aan onderdelen
Bedenk wel dat een motor als de Duc 821 niet erg praktisch is.Ik wil een naakte motor en vind deze ook niet mooi
Het oog wil ook wat en dat mag (soms) geld kosten.
