MuscleMeat

Het nut van deadliften aan anderen uitleggen

Miss Deadlift

Competitive Bodybuilder
Waardering
59
Lengte
1m68
Massa
65kg
Er lopen nogal wat jongens rond in mijn sportschool die nooit deadliften.Als ik dan tegen ze zeg dat ze moeten gaan deadliften lukt het me alleen nooit om goed aan ze uit te leggen waar het eigenlijk precies goed voor is.
Ik weet zelf uiteraard wel dat het goed is maar ik moest dat eigenlijk kort en snel kunnen uitleggen anders sta ik nog met m'n mond vol tanden:o

Er loopt daar zelfs iemand rond die de oefening wel kent maar die zegt dat het een bij-oefening is en alleen voor profs:rolleyes: .Dus wat zal ik eens tegen hem zeggen,en wat tegen de beginners?
(Ze zijn op zich wel geneigd om naar me te luisteren :p dus het heeft wel zin)

lekker laten gaan.. je doet het voor jezelf..

Bespaar je de moeite. Of zie je het als een heilige missie om iedereen te leren deadliften? Ik vind het wel relaxed dat niet iedereen deadlift, squat, etc. Is er tenminste 1 onderdeel haast nooit bezet.

Juist. lekker voor jezelf houden.

Ik zeg niet dat je mensen dom moet houden, maar ze hebben zelf de verantwoordelijkheid om dingen te leren. Ze zouden ook zelf eens op internet kunnen gaan opzoeken waarom de deadlift goed is ipv wachtten tot jij het met de juiste woorden op een dienblaadje komt aanbrengen.

Kom kom , leg het mij eens uit waarom het zo goed is dan ?

Little Me zei:
Ik heb enkel bang dat mijn uitvoering niet deugt en dan hou ik het liever bij Hyperextensions .

Verdorie nu is m'n vorige post gewist.

Ik zou gewuun oefenen met lichter gewicht tot het goed aanvoelt.

Santino88 zei:
Verdorie nu is m'n vorige post gewist.

Ik zou gewuun oefenen met lichter gewicht tot het goed aanvoelt.

Deze week gedaan en toen naar huis reed zeurende pijn in men onderrug en men draai niet vinden , probleem bij ons in de Gym is ook een beetje begeleiding .

Er loopt daar zelfs iemand rond die de oefening wel kent maar die zegt dat het een bij-oefening is en alleen voor profs

waw hij kent de oefening :eek: :D

Little Me - ik heb het ook op mezelf geleerd, de begleiding in mn gym is vreselijk slecht. Kijk naar heel wat filmpjes over technieken, vooral over clipjes die het FOUT doen en waar aangetoond wordt WAT ze fout doen.

Een goede techniek (of dan toch een techniek die je niet doet blesseren) is heus niet zó moeilijk, overloop gwn alle stappen voor je net begint (vb. hoofd omhoog, knieën licht uit elkaar doen wijzen,...).

Ik ben zelf niet lening, eerder houterig. De instructeur van m'n gym adviseerde me om gewoon de hyperextensions en trainingsapparaten te gebruiken voor m'n onderrug en hamstring, omdat ik met deadliften minder zal bereiken, gezien het feit dat ik de beweging maar erg beperkt (goed) kan uitvoeren. Ik heb wel een oefening meegekregen om de lenigheid wat te bevorderen; hopelijk dat ik ooit nog deadlifts ga doen :D is wel een gave oefening!

Jongens jongens, DL is veelste compound voor de meeste van jullie. Houdt het gewoon bij machines daar isoleer je de betreffende spieren veel meer mee.

ik zou tegen ze zeggen dat deadliften slecht is en ze dat jij het ook niet zou doen. Je weet zelf toch beter?

Mensen die niet squaten en deadliften hebben daar veelal geen goede reden voor maar zijn gewoon lui.

Of iemand moet echt serieus zijn. Zeg dan dat het je onderrug versterkt en laat groeien en dat je er overall mass van krijgt. Want dat is zo.

haha of zeg gewoon: echte mannen deadliften met hun tanden:roflol:

lol gewoon ik zag die oefening en ik wou hem ook kunnen net zoals squatten dat mensen nog overgehaald moeten worden denk ik soms, maargoed zeg gewoon dat je het vooral niet moeten deadliften omdat ze anders veel te sterk en groot worden en juist veel te compound, want mensen moeten langer in de sportschool blijven hangen das goed voor de sportschooleigenaar!

lees mijn handtekening, kun je weten hoe ik er over denk;)

Je moet zeggen dat het little tiny pussies zijn.

Terug
Naar boven