Ik weet niet hoe lang dit topic het volhoudt, maar ik doe een poging. Ik heb soms vragen die ik niet bij iedereen kan neerleggen, mensen willen er vaak niet over nadenken. Ik doe dat dan dus wel. Hieronder één van mijn "vragen" een beetje uitgebreid neergezet.
----------------
Wie zijn wij?
Mens
Mensen zitten gevangen in een systeem van koolwaterstofverbindingen en noemen dit systeem "lichaam". Ons lichaam bestaat uit botten, vlees en bloed, bij elkaar gehouden door aanhechtingen en pezen.
Verschillende onderdelen, die ook weer uit koolwaterstofverbindingen bestaan, die opgebouwd zijn uit moleculen en die weer uit atomen en die weer uit nog kleinere deeltjes (kwantumdeeltjes), worden "organen" genoemd. Alle botten, spieren, organen IN ons lichaam vormen samen één geheel alsof we een werkende machine zijn.
Tel daar een aantal kilometer aan zenuwbanen en bloedvaten/aders bij op en we zijn "een mens".
In ons hoofd zit een massa die wij "brein" noemen.
Dit brein bevat miljarden verbindingen waartussen kleine elektrische stroompjes ontstaan..... eigenlijk zijn onze gedachten en al onze herinneringen en alles wat wij met onze "zintuigen" meemaken niets anders
dan een reflectie van de bio-elektrochemische processen....in ons hoofd, in ons brein!
En ergens hebben wij allemaal het gevoel van "zelfbewustzijn", dat ene gevoel dat zorgt dat wij beseffen dat we bestaan. Ook dit is een gevoel of gedachte, komt deze dan ook voort uit onze chemische verbindingen in ons brein? Zorgen die stroompjes tussen de synapsen er voor dat wij ons "bewust" zijn? We kunnen enkel één machine besturen, namelijk ons eigen lichaam.
"Wij" zitten dus gevangen in een systeem, in ons lichaam. Sterft ons lichaam dan zijn wij "dood", maar wat is dat precies? De dood is het eindpunt volgens sommigen. En waar gaat dan ons "bewustzijn" heen? Is het dan echt allemaal afgelopen, donker en klaar?
Hoe dan? Dit zou toch onmogelijk zijn want zelfs als je slaapt merk je toch nog een soort van "zijn".
De dood is volgens sommigen echt het einde, voor de ander een nieuw begin, moet je hier over nadenken? Is je eigen keuze.
Onze menselijke dood is logischer gedacht een overgang naar een ander energieveld, ons lichaam sterft maar onze ziel, ons "bewustzijn" onze energie is onsterfelijk en is altijd aanwezig en zal altijd blijven bestaan. Maar waar is die energie ooit vandaan gekomen?
Komt deze vanuit het oneindige heelal? Of stuurt een hogere intelligentie deze aan?
Deze energie zit sowieso verstopt in ons systeem en kan enkel door meditatie en focus worden opgeroepen en zodoende kunnen wij allen "uittreden". Wij mensen schijnen allemaal de mogelijkheid te hebben om via meditatie, geestelijk uit ons lijf te ontsnappen zodat we onszelf zouden zien zitten of zien liggen.
Echter is ons "programma" van jongs af aan geblokkeerd door onze "SAMEN"leving waarin wij geleerd zijn om te werken om geld te verdienen om te kunnen leven. Geld wordt in dit geval gezien als het belangrijkste in ons leven want zonder geld kun je niet "leven" zoals "normaal".
Dit materialistische systeem staat ver verwijderd van ons energetische systeem en zal altijd zorgen dat wij vergeten wie wij eigenlijk zijn.
Wij zijn immers geen "mens" maar kosmonauten die enkel tijdelijk op deze planeet zullen bestaan om uiteindelijk verder te reizen door de kosmos.
Ik wens jou een vreedzaam menszijn op deze planeet.
Groet,
Jouw medemens.