MuscleMeat

Het onbewuste bewustzijn en onze oneindigheid.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ander woord voor filosofie. Was niet echt zweverig maar vooral leren hoe bepaalde filosofen over dingen dachten. Dus van de eersten zoals plato en Aristoteles tot de meer modernere. Uiteraard Nietzsche met zijn filosofie van de will to power die in ieder mens aanwezig is maar ook het marxisme met = the production of to many usefull things results in to many useless People. Nog altijd liefde voor deze laatste uitspraak.

Naja tot zover mijn bijdrage 👌
Had dit niet achter je gezocht, wel cool eigenlijk.

Maar in ieder geval, bedankt voor je bijdrage 💪🏽 en ga nu maar eem je woensdag avond vieren.

Laatst bewerkt:
Ja ander woord voor filosofie. Was niet echt zweverig maar vooral leren hoe bepaalde filosofen over dingen dachten. Dus van de eersten zoals plato en Aristoteles tot de meer modernere. Uiteraard Nietzsche met zijn filosofie van de will to power die in ieder mens aanwezig is maar ook het marxisme met = the production of to many usefull things results in to many useless People. Nog altijd liefde voor deze laatste uitspraak.

Naja tot zover mijn bijdrage 👌
Toch niet zo blond he ?

Nee, kloontje zegt mij niets.

Denk vanuit de yoga hoek. Dagboek van een jogi, ofzo. Ik ben inmiddels meer vergeten dan de meesten weten, maar sommige dingen blijven nu eenmaal hangen. Zal de waarheid wel zijn.
Ze bedoelde uit het boek wat ik noemde, de Celestijnse Belofte. Maar ik ben het daar volgens mij niet tegen gekomen

Jaja ben altijd vrij diepzinnig geweest en heb een liefde voor mooie woorden. Erg veel boeken verslonden toen ik jonger was. Maar om eerlijk te zijn maakte het mij niet gelukkiger maar eerder ongelukkiger. Ik kan er nl niks mee dat het kapitalisme uiteindelijk zijn invloed heeft gekregen behalve van balen maar het is de wereld waarin ik leef. Ondanks dat ik weiger een schaap te zijn in deze wereld heb ik mij wel zodanig aan weten te passen dat ik mijn eigen geluk heb weten te creëren en dus niet meer over zulke onderwerpen nadenk die mij uitsluitend zwaarmoedig maken.

Dus nu denk ik na over eten sporten vakantie en sex en is echt veel bevredigender 😁

En thnx lig uiteraard alweer languit. Om 7.30 komen de gingers die vermijd ik graag in de sportschool 🤣

Jaja ben altijd vrij diepzinnig geweest en heb een liefde voor mooie woorden. Erg veel boeken verslonden toen ik jonger was. Maar om eerlijk te zijn maakte het mij niet gelukkiger maar eerder ongelukkiger. Ik kan er nl niks mee dat het kapitalisme uiteindelijk zijn invloed heeft gekregen behalve van balen maar het is de wereld waarin ik leef. Ondanks dat ik weiger een schaap te zijn in deze wereld heb ik mij wel zodanig aan weten te passen dat ik mijn eigen geluk heb weten te creëren en dus niet meer over zulke onderwerpen nadenk die mij uitsluitend zwaarmoedig maken.

Dus nu denk ik na over eten sporten vakantie en sex en is echt veel bevredigender 😁

En thnx lig uiteraard alweer languit. Om 7.30 komen de gingers die vermijd ik graag in de sportschool 🤣
Gingers have no soul!

Sunyata | Emptiness, Voidness, Nothingness

No-thing-ness
:thinking:

Heb ik daarbij steeds in gedachten als een goede benoeming ervoor, volgens mij van John Vervaeke's lectures.

Ik denk dat jij één van de weinigen bent om over dit onderwerp te praten.
Het is lekker creatief denken. Maar ik vind het ook wel fijn om in enige realiteit te gronden.

Ik luister ook graag naar Terrence Mckenna bijvoorbeeld.

we each must become like fishermen, and go out onto the dark ocean of mind, and let your nets down into that sea. And what you're after is not some behemoth, that will tear through your nets, foul them, and drag you and your little boat into the abyss. Nor are we looking for a bunch of sardines, that can slip through your net and disappear, ideas like 'have you ever noticed that your little finger exactly fits your nostril' and stuff like that. What we are looking for, are middle-sized ideas, that are not so small that they are trivial, and not so large that they are incomprehensible, but middle-sized ideas that we can wrestle into our boat and take back to the folks on shore

- Terence McKenna

Maar moet niet zo'n type worden die alleen nog kan denken dat "wow dude we zijn allemaal 1 woww" ja ok leuk maar doe wel een broek aan als je naar buiten gaat en let op voor mensen die zo'n realisatie nog niet hebben gehad.

Drugs doen we niet aan. Ja dopamine en endorfine enzo, dat dan weer wel maar is een ander verhaal.
Dat vind ik hierbij dan weer opvallend. Is dat mede vanwege geloof toevallig?

Laatst bewerkt:
Het is lekker creatief denken. Maar ik vind het ook wel fijn om in enige realiteit te gronden.
Kan ik me ook in vinden. Maar dan is de realiteit nog steeds dat onze gedachten en waarnemingen voortkomen uit chemische processen in ons hoofd, in onze hersenen. Wat in die kleine ruimte gebeurt is dus eigenlijk de reden dat wij "zijn" en "voelen" en een eigen keuze denken/lijken te hebben. En het gebeurt allemaal echt maar wij mensen zijn dus wel afhankelijk van zo'n proces om "normaal" te kunnen leven. Wat als normaal en standaard bestempeld is dan.

Mijn nieuwsgierigheid zorgt er voor dat ik heel erg benieuwd ben naar wat er gebeuren gaat als wij sterven of gestorven zijn, wat gebeurt er dan met ons, wat gebeurt er dan met mijn "zijn" bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd ik heb totaal geen behoefte om te sterven, ik wil zo lang mogelijk leven maar ben wel erg nieuwsgierig naar wat er dus "daarna" gebeurt.

Ik heb een boek in de kast liggen over het menselijk bewustzijn, lang geleden dat ik hem gelezen heb maar misschien moet ik hem maar weer eens naast mijn bed leggen. Wel interessant.

Dat vind ik hierbij dan weer opvallend. Is dat mede vanwege geloof toevallig?
Voor mij persoonlijk bedoel je?

Ik heb enorm veel gefeest vroeger, lekker biertjes drinken toen we 16 waren, smoken/blowen vanaf mijn 16de tot mijn 36ste. Redelijk wat speed en coke gesnoven en xtc gebruikt dus ik heb genoeg drugs gebruikt in mijn leven, paar keer paddo's maar vond ik niks. Crack en Heroíne en Meth heb ik nog nooit gehad en ook nooit interesse in gehad.

Dus ja, ervaring met drugs heb ik zeker maar dat is dan wel een dikke 10 jaar geleden gestopt en het blowen dus ongeveer rond mijn 36ste. Die drugs heeft me niks waardevols gebracht op lichamelijk gebied, wel veel ervaringen opgedaan dus veel mooie herinneringen.

Wat geloof betreft, ik hang geen religie aan, van huis uit zou ik moslim zijn omdat mijn vader dat is maar ik heb me er eerlijk gezegd nooit echt mee bezig gehouden behalve dan dat ik geen varkensvlees eet. Ik vind religies wel interessant ofzo en sommige gelovigen kunnen er erg mooi en overtuigend over spreken maar het mij nooit tot een punt gebracht om mezelf tot een religie te bekeren. Voor de rest mag iedereen geloven wat ze willen maar ik ben nog niet overtuigd van welke religie dan ook.

Ik hou het "geloven" dan maar meer in de vorm van beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde en dat alles bepaald wordt door een "Kosmische Intelligentie" in de vorm van een altijd aanwezig evenwicht of "hoogste zijn".

Mijn nieuwsgierigheid zorgt er voor dat ik heel erg benieuwd ben naar wat er gebeuren gaat als wij sterven of gestorven zijn, wat gebeurt er dan met ons, wat gebeurt er dan met mijn "zijn" bijvoorbeeld.
Vind je het niet frustrerend dat die nieuwsgierigheid nooit bevredigd zal worden?

• Like
Waarderingen: K82
Ik weet niet hoe lang dit topic het volhoudt, maar ik doe een poging. Ik heb soms vragen die ik niet bij iedereen kan neerleggen, mensen willen er vaak niet over nadenken. Ik doe dat dan dus wel. Hieronder één van mijn "vragen" een beetje uitgebreid neergezet.

----------------

Wie zijn wij?

Mens

Mensen zitten gevangen in een systeem van koolwaterstofverbindingen en noemen dit systeem "lichaam". Ons lichaam bestaat uit botten, vlees en bloed, bij elkaar gehouden door aanhechtingen en pezen.

Verschillende onderdelen, die ook weer uit koolwaterstofverbindingen bestaan, die opgebouwd zijn uit moleculen en die weer uit atomen en die weer uit nog kleinere deeltjes (kwantumdeeltjes), worden "organen" genoemd. Alle botten, spieren, organen IN ons lichaam vormen samen één geheel alsof we een werkende machine zijn.

Tel daar een aantal kilometer aan zenuwbanen en bloedvaten/aders bij op en we zijn "een mens".

In ons hoofd zit een massa die wij "brein" noemen.

Dit brein bevat miljarden verbindingen waartussen kleine elektrische stroompjes ontstaan..... eigenlijk zijn onze gedachten en al onze herinneringen en alles wat wij met onze "zintuigen" meemaken niets anders
dan een reflectie van de bio-elektrochemische processen....in ons hoofd, in ons brein!

En ergens hebben wij allemaal het gevoel van "zelfbewustzijn", dat ene gevoel dat zorgt dat wij beseffen dat we bestaan. Ook dit is een gevoel of gedachte, komt deze dan ook voort uit onze chemische verbindingen in ons brein? Zorgen die stroompjes tussen de synapsen er voor dat wij ons "bewust" zijn? We kunnen enkel één machine besturen, namelijk ons eigen lichaam.

"Wij" zitten dus gevangen in een systeem, in ons lichaam. Sterft ons lichaam dan zijn wij "dood", maar wat is dat precies? De dood is het eindpunt volgens sommigen. En waar gaat dan ons "bewustzijn" heen? Is het dan echt allemaal afgelopen, donker en klaar?

Hoe dan? Dit zou toch onmogelijk zijn want zelfs als je slaapt merk je toch nog een soort van "zijn".

De dood is volgens sommigen echt het einde, voor de ander een nieuw begin, moet je hier over nadenken? Is je eigen keuze.

Onze menselijke dood is logischer gedacht een overgang naar een ander energieveld, ons lichaam sterft maar onze ziel, ons "bewustzijn" onze energie is onsterfelijk en is altijd aanwezig en zal altijd blijven bestaan. Maar waar is die energie ooit vandaan gekomen?
Komt deze vanuit het oneindige heelal? Of stuurt een hogere intelligentie deze aan?

Deze energie zit sowieso verstopt in ons systeem en kan enkel door meditatie en focus worden opgeroepen en zodoende kunnen wij allen "uittreden". Wij mensen schijnen allemaal de mogelijkheid te hebben om via meditatie, geestelijk uit ons lijf te ontsnappen zodat we onszelf zouden zien zitten of zien liggen.

Echter is ons "programma" van jongs af aan geblokkeerd door onze "SAMEN"leving waarin wij geleerd zijn om te werken om geld te verdienen om te kunnen leven. Geld wordt in dit geval gezien als het belangrijkste in ons leven want zonder geld kun je niet "leven" zoals "normaal".
Dit materialistische systeem staat ver verwijderd van ons energetische systeem en zal altijd zorgen dat wij vergeten wie wij eigenlijk zijn.

Wij zijn immers geen "mens" maar kosmonauten die enkel tijdelijk op deze planeet zullen bestaan om uiteindelijk verder te reizen door de kosmos.

Ik wens jou een vreedzaam menszijn op deze planeet.

Groet,

Jouw medemens.
Het is allemaal een biologisch proces. Je gaat dood, insecten vreten je op, vogels eten weer insecten, vos eet de vogels. Uiteindelijk word jij gewoon ergens uit de anus gedropt.

Vind je het niet frustrerend dat die nieuwsgierigheid nooit bevredigd zal worden?
Aan de ene kant wel maar ik berust me dan in het feit dat wij mensen te beperkt zijn om zo ver te kunnen denken, net zoals dat het voor een mens erg moeilijk, zo niet onmogelijk is, om ons voor te stellen hoe oneindigheid er uit ziet. Het universum is oneindig groot, ok maar hoe moet ik me dat dan voorstellen?

Misschien is het niet de bedoeling dat wij mensen zo diep kunnen denken.

Het is allemaal een biologisch proces. Je gaat dood, insecten vreten je op, vogels eten weer insecten, vos eet de vogels. Uiteindelijk word jij gewoon ergens uit de anus gedropt.
Klopt maar dat is puur het stoffelijke. Waar het mij meer om gaat is wat er met ons bewustzijn gebeurt, onze "ziel" of hoe je het ook wilt of kunt noemen.

Aan de ene kant wel maar ik berust me dan in het feit dat wij mensen te beperkt zijn om zo ver te kunnen denken, net zoals dat het voor een mens erg moeilijk, zo niet onmogelijk is, om ons voor te stellen hoe oneindigheid er uit ziet. Het universum is oneindig groot, ok maar hoe moet ik me dat dan voorstellen?

Misschien is het niet de bedoeling dat wij mensen zo diep kunnen denken.

Als ik aan oneindigheid denk denk ik aan een punt ten zuiden van de zuidpool.

Klopt maar dat is puur het stoffelijke. Waar het mij meer om gaat is wat er met ons bewustzijn gebeurt, onze "ziel" of hoe je het ook wilt of kunt noemen.
Die gaat uit als een vlam.

Geen energie en zuurstof betekent dat er geen processen kunnen plaatsvinden. Net als een auto.

Terug
Naar boven