Fitness Seller

Het onbewuste bewustzijn en onze oneindigheid.

• Topic Starter Topic Starter
Die gaat uit als een vlam.

Geen energie en zuurstof betekent dat er geen processen kunnen plaatsvinden. Net als een auto.
Dus dan stopt voor ons als individu alles, alles is donker, je kan niks meer zien niks beleven niks ervaren, niks?

Dat is toch ook bizar om over na te denken, er moet toch echt wel "IETS" zijn. Het kan toch niet zo zijn dat er opeens een eeuwig "NIETS" is?

Het universum is oneindig gro
Het universum is waarschijnlijk niet oneindig groot.

Het waarneembaar universum misschien. Maar als we dan nog het Januspunt theorie erbij gaan halen dan is het "einde" helemaal zoek.

Er zijn 2 dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid, en van het universum ben ik het niet zeker (albert einstein).

Het universum is waarschijnlijk niet oneindig groot.

Het waarneembaar universum misschien. Maar als we dan nog het Januspunt theorie erbij gaan halen dan is het "einde" helemaal zoek.

Er zijn 2 dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid, en van het universum ben ik het niet zeker (albert einstein).
Ondanks dat deze beste man zeer gerespecteerd en zeer intelligent was, was ook zijn gedachte beperkt tot het menselijke.

Ik zou zijn theorie over dit onderwerp (wie wij zijn) wel eens willen weten, of wat Stephen Hawking hier van had gevonden.

Dat is toch ook bizar om over na te denken, er moet toch echt wel "IETS" zijn. Het kan toch niet zo zijn dat er opeens een eeuwig "NIETS" is?
Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat jij de wezens voedt waar je door opgegeten/verteerd word. Zodoende zou je kunnen zeggen dat je verder leeft of nog energie levert aan deze planeet .
Maar dat is dan puur biologisch en niet zoals jij het graag zou willen zien.

• Like
Waarderingen: K82
Stephen Hawking hier van had gevonden.
Als je genoeg stephen hawkings hebt gevolgd( en ik heb echt heel veel gezien van hem dan weet jij dat hij ook zo beredeneert als ik)

Zie hier het simpele bewijs dat hij zo denkt.

Laatst bewerkt:
Als je genoeg stephen hawkings hebt gevolgd( en ik heb echt heel veel gezien van dan weet jij dat hij ook zo beredeneert als ik)

Zie hier het simpele bewijs bewijs.

Ik vind dit bij lange na geen bewijs.

Maar goed, blijft toch een interessant onderwerp.

Het onweerlegbare bewijs dat alles zn oorsprong vind in biologische processen accepteer je niet dus dat suggereert dat je op zoek bent naar confirmation biased theorieën en die ga je absoluut niet vinden bij hoogstaande wetenschappers zoals Stephen Hawkings maar wel bij de kerk of moskee of wat je geloof ook moge zijn.

Jij wil een kerkelijke insteek over het leven (na de dood) wetenschappelijk bewezen zien. Dat gaat niet gebeuren ben ik bang.

Laatst bewerkt:

Je vroeg je af wat Stephen Hawkings dacht over dit onderwerp. Maar zn antwoord is voor jou niet bevredigend en dan doe je het zo af. Je moet dan wel.openstaan voor alle perspectieven vind ik. Dit soort discussie zijn alleen levensvatbaar als je voor alles openstaat. Anders is de zondagsmis een betere voor je.

• Like
Het bewijs dat hij zo denkt idd.

• Like
Je vroeg je af wat Stephen Hawkings dacht over dit onderwerp. Maar zn antwoord is voor jou niet bevredigend en dan doe je het zo af. Je moet dan wel.openstaan voor alle perspectieven vind ik. Dit soort discussie zijn alleen levensvatbaar als je voor alles openstaat. Anders is de zondagsmis een betere voor je.
Oh maar je begrijpt me denk ik verkeerd, hij geeft in dit korte fragment alleen maar aan "It is clear that....."

Ik vind niet echt dat hij ingaat op ons bewustzijn of geestelijke zijn. Hij heeft het over "zolang er leven is is er hoop"

Van hem zou je een uitgebreidere theorie verwachten.

Oh maar je begrijpt me denk ik verkeerd, hij geeft in dit korte fragment alleen maar aan "It is clear that....."

Ik vind niet echt dat hij ingaat op ons bewustzijn of geestelijke zijn. Hij heeft het over "zolang er leven is is er hoop"

Van hem zou je een uitgebreidere theorie verwachten.
Daar moet heus wel iets uitgebreiders over te vinden zijn, daarnaast was zijn visie over de grote levensvragen niet onveranderlijk.

Het onweerlegbare bewijs dat alles zn oorsprong vind in biologische processen accepteer je niet dus dat suggereert dat je op zoek bent naar confirmation biased theorieën en die ga je absoluut niet vinden bij hoogstaande wetenschappers zoals Stephen Hawkings maar wel bij de kerk of moskee of wat je geloof ook moge zijn.

Jij wil een kerkelijke insteek over het leven (na de dood) wetenschappelijk bewezen zien. Dat gaat niet gebeuren ben ik bang.
Nee, ik wil hier niks kerkelijks of religieus aan koppelen.

Misschien ben ik nieuwsgierig naar het feit dat wij een biologisch fenomeen zijn, en ons bewuste zijn is da dus ook een biologisch fenomeen? Een proces.....

Pffff man man man soms verlies ik mezelf een beetje als ik er echt gefocust over na ga denken, voelt alsof je van de planeet afvalt.....ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen....het is gewoon bizar en bijzonder fascinerend hoe wij, voor mijn gevoel, gevangen zitten in een lichaam....althans in mijn beleving dan.

Terug
Naar boven