MuscleMeat

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

• Topic Starter Topic Starter
Damn dat is idd duur. Waarom de tegels er niet onder rcht gelegd. Nu heb je nog kans als je bv overhead doet dat je het kapot gooit.

toch heeft zo'n platform wat speciaals ! ziet er goed uit :thumbs:

heb eindelijk het begin van me eerste event.
een log

heb een boom van 30cm diameter. maar aan de andere kant is ie 35 (loopt net het laatste stukje naar 35 toe)

echt een nette boom, alleen hij is nog wel veeeel te zwaar. zal me niets verbazen als ie 200kg weegt.

misschien dat ik hem straks wel iets korter maak als 140

2enntqe.jpg

Laatst bewerkt:
heb eindelijk het begin van me eerste event.
een log

heb een boom van 30cm diameter. maar aan de andere kant is ie 35 (loopt net het laatste stukje naar 35 toe)

echt een nette boom, alleen hij is nog wel veeeel te zwaar. zal me niets verbazen als ie 200kg weegt.

misschien dat ik hem straks wel iets korter maak als 140

2enntqe.jpg

Niet doen. Ik dacht dat die van mij ook zo verdomd zwaar zou zijn. Maar na drogen/uitkappen/schaven was ie 'maar' 55. Die van jou is iets dikker qua diameter maar zou nooit meer dan 75 kunnen zijn uiteindelijk.

Nice log! zoiets wil ik ook nog een keer maken!

platform kostte in totaal 250 euro :')

Is het beter om er wél tegels onder te leggen ipv gelijk op het zand?
Ik dacht dat het iets minder goed gedragen zou worden door tegels maar ik heb echt geen onderbouwing whatsoever daarvoor.

Eigenlijk heb ik ook geen idee maar persoonlijk denk ik dat het beter gedragen wordt als het op tegels ligt.

Yo, iemand nog foto's / uitleg hoe ik het beste een chain yoke kan maken ? Thx

(Ja ik weet dat he simpel is maar de verbindingsstukken enz.)

Niet doen. Ik dacht dat die van mij ook zo verdomd zwaar zou zijn. Maar na drogen/uitkappen/schaven was ie 'maar' 55. Die van jou is iets dikker qua diameter maar zou nooit meer dan 75 kunnen zijn uiteindelijk.

hoe heb jij het precies aangepakt bij de jouwe?
en heb je veel gereedschap nodig?

Niet perse strongman, maar wel gerelateerd:

we trainen hier nu al een tijd in de schuur, maar elke woensdag bij het deadliften maken we weer tegels kapot en verzakt de grond weer een beetje. Het zag er echt uit als een maanlandschap ondertussen dus we besloten dat het tijd was een platform te maken. Dit besluit werd natuurlijk al een maand terug gemaakt jullie weten hoe dat gaat. Nou was het dinsdag en ik werd helemaal gek bij de gedachte vandaag weer op die vertieft schuine grond te deadliften. Dus eindelijk naar de gamma gegaan!

3 platen betontriplex van 18mm dik op maat laten zagen,
eerste van 2m25 bij 1 m onderop, daarom 2 platen van de helft, daarop aan de zijkanten 2 cm rubber matten en in het midden nog een plaat betontriplex.

's Avonds nog in elkaar gezet (lijmen en schroeven) en hier zie je het resultaat met de gewichten erop voor de lijm (waarschijnlijk niet nodig maar zal ook niet geschaad hebben):

(plaatjes)

Net op gedeadlift en works like a charm.

Nu maar hopen dat het niet stuk gaat want dat hout is echt hoerig duur.

Zeer mooi man. Ben momenteel bezig een platform te maken in mijn tuin. Heb twee rubber matten van 85 mm dik weten te bemachtigen. foto's volgen..

---------- Toegevoegd om 19:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:03 ----------

Is het beter om er wél tegels onder te leggen ipv gelijk op het zand?
Ik dacht dat het iets minder goed gedragen zou worden door tegels maar ik heb echt geen onderbouwing whatsoever daarvoor.

Als de boel goed vlak is zou ik er gewoon tegels onder leggen. Helpt ook nog wel tegen verzakking denk ik.

Maak het eerst tot een bruikbare log en ga dan pas kijken of hij misschien wat korter moet. Zo krijg je geen spijt als je het verkeerd hebt, andersom wel.

auwch :p

Ben ook van plan een platform te maken maar vind de 70-80€ die ik denk nodig te hebben al veel geld.

edit: ff kijkend naar de prijs van hout merk ik dat mijn budget onrealistisch is :(

Laatst bewerkt:
hoe heb jij het precies aangepakt bij de jouwe?
en heb je veel gereedschap nodig?

Bast ermeteen afgehaald tegen alle adviezen in. Ding is zo nat na het kappen dat ik de bast er meteen af kon halen in 1 stuk. 4 weken laten drogen in de garage (rechtop gezet zodat het vocht eruit kon lopen).
Met een kleine kettingzaag het begin gemaakt tot het te gevaarlijk werd verder te gaan. Beitelen tot je er bij neer valt. En toen dacht ik **** het maar ik ga boren. Grote platte houtboor gekocht en toen was het zo gefixed. Alle onregelmatige randen alsnog met de beitel.

28mm stang in stukken geflexed en 26mm gaten geboord. Daar met een 25kg schijf de stukken barbell in geslagen. Voila.

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

O ja verder nog meer dan een week elke dag 1a2 uur schaven om hem redelijk rond te krijgen en in balans. (laten wippen op een houtje). Maar ja we hadden hem niet zo mooi gekapt jammer genoeg anders had daar minder tijd ingezeten.

Zeer mooi man. Ben momenteel bezig een platform te maken in mijn tuin. Heb twee rubber matten van 85 mm dik weten te bemachtigen. foto's volgen. .

Waar heb je die dingen weten te bemachtigen? Ik ben ook nog op zoek naar een stel dikke rubberen matten...

daar gaat je vakantie mike :)

da's wel goedkoper te krijgen, zoek eens bij rubber matten voor stallen.

My playground

10qkpk0.jpg

zeer nice, maar ligt alles altijd buiten Sanca? Of heb je ook nog een schuurtje

Terug
Naar boven