MuscleMeat

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Zo werkt die van ons niet Marc had die filmpjes ook al gezien. Wij hebben schroefdraad en de ring erop is al weg. Hij schroeft er ook uit maar lijkt dan ergens op te blijven hangen.

Ah crap. Heb je een merk of iets wat erop staat? Dan kan ik er wat gerichter naar zoeken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
Hen de oplossing al, is een ingebouwde beveilingslip, kun je alleen oplossen door een tapsleutel op te zetten of met bruut geweld met 2 ijzeren staven eruit forceren en lip ombuigen.

Wij kiezen natuurlijk dadelijk voor laatste

Heb er geen foto's van, maar omdat mn eigen strongman training niet door ging ben ik zelf maar een simpele Yoke gaan fabriceren :D

- Barbell
- touw
- schijfen
- evt. klemmen

Touw heb ik simpel ongeveer 2x mn eigen lengte gepakt, en van beide touwen elkaars uiteindes aan elkaar knopen (zodat je een circel hebt). Stop je simpel een stuk touw door het handvat van de schijfen en leg je een lus om het handvat, touw om de barbell, klem er tegenaan en lopen maar :D

Bij mij werkte het wel, had 3x25 per kant op 2x25m (heen en terug), touw gaat wel veel meer slingeren dan een metalen yoke, maar is naar mijn mening weer goed voor de core stability :D

Beter kettingen gebruiken man

Chain yoke, mooi onderdeel.

Kettingen = kost geld
Geld = afwezig

:sad:

• #1.008
Heb er geen foto's van, maar omdat mn eigen strongman training niet door ging ben ik zelf maar een simpele Yoke gaan fabriceren :D

- Barbell
- touw
- schijfen
- evt. klemmen

Touw heb ik simpel ongeveer 2x mn eigen lengte gepakt, en van beide touwen elkaars uiteindes aan elkaar knopen (zodat je een circel hebt). Stop je simpel een stuk touw door het handvat van de schijfen en leg je een lus om het handvat, touw om de barbell, klem er tegenaan en lopen maar :D

Bij mij werkte het wel, had 3x25 per kant op 2x25m (heen en terug), touw gaat wel veel meer slingeren dan een metalen yoke, maar is naar mijn mening weer goed voor de core stability :D

Die is zo vet die is idd het show je eigen strongman topic waardig!

Maar idd een goede optie, hoop dat je stevig touw gebruikt.

Beetje lui van me maar...wat zijn nou de hoogtes van dat platform Gijs? En heb je een tekening gebruikt om het platform te maken? Wil hem ook namaken eigelijk maar weet niet zo goed hoe het aan te pakken.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 15:25 ----------

Ik heb de maten inmiddels. Maar die balken van de gamma ofzo?

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 15:29 ----------

En IFSA maten boom? Is er iemand die er een wil maken tegen een vergoeding natuurlijk...?

Klein vraagje: Wat gebruiken de mensen die stones doen over een yoke ter bescherming van de vloer? Deze week hebben we drie rubberen matten gebruikt met ertussen nog ergens een hout plank van 4 cm dik. Na het onderdeel hebben we gemerkt dat er in de koer een put zat en de stenen gebarsten zijn. Gewoon twee autobanden in het vervolg gebruiken?

• #1.011
Beetje lui van me maar...wat zijn nou de hoogtes van dat platform Gijs? En heb je een tekening gebruikt om het platform te maken? Wil hem ook namaken eigelijk maar weet niet zo goed hoe het aan te pakken.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 15:25 ----------

Ik heb de maten inmiddels. Maar die balken van de gamma ofzo?

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 15:29 ----------

En IFSA maten boom? Is er iemand die er een wil maken tegen een vergoeding natuurlijk...?

JP platform is:

180cm, 168cm, 156cm, 144cm, 132cm. Elke tree is 80cmx80cm

Boom is 31.2 cm dik, 140cm lang en handvaten 62cm uit elkaar geloof ik.
Zo'n buis is lastig te vinden lassen kan ik wel.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 17:05 ----------

Oh ja balken heb ik gratis oude dakbalken uit mijn loods gehaald hout kopen is echt verrektes duur dan ben je zo 250 E of meer kwijt

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 17:06 ----------

Klein vraagje: Wat gebruiken de mensen die stones doen over een yoke ter bescherming van de vloer? Deze week hebben we drie rubberen matten gebruikt met ertussen nog ergens een hout plank van 4 cm dik. Na het onderdeel hebben we gemerkt dat er in de koer een put zat en de stenen gebarsten zijn. Gewoon twee autobanden in het vervolg gebruiken?

Barsten in je steen? dat is wel heel bizar. Als je er 2 rubberen matten neerlegt met een 5cm massieve houten plank eronder gebeurd er niets. Anders een grindbak maken.

Thanks Gijs.

Barsten in je steen? dat is wel heel bizar. Als je er 2 rubberen matten neerlegt met een 5cm massieve houten plank eronder gebeurd er niets. Anders een grindbak maken.

Houten plank is gebarsten waar de stones zijn neer gekomen en de druk is dan doorgegaan naar de stenen. Het is op een koertje van kennissen dat er getraind word dus er moet wat zorg voor gedragen worden. Woopy had verteld dat twee banden normaal gezien wel voldoet maar dat de stone dan alle kanten uitspringt.

Houten plank is gebarsten waar de stones zijn neer gekomen en de druk is dan doorgegaan naar de stenen. Het is op een koertje van kennissen dat er getraind word dus er moet wat zorg voor gedragen worden. Woopy had verteld dat twee banden normaal gezien wel voldoet maar dat de stone dan alle kanten uitspringt.

kunnen jullie sanca er niet gewoon onderleggen?

Hij heeft het, voor alle duidelijkheid, over barsten in de tegels van het koertje. Niet in de atlas stones :)
Een grindbak zat ik ook al aan te denken, al is het niet erg praktisch.
Volgende week proberen met wat autobanden onder de matten.

Dikke stalmatten Woopy, Teun had van die dingen gefixt voor SMTL maar ik heb geen idee hoe hij eraan is gekomen, die dingen zijn stevig zat!

Die zijn dikker dan die 3 matten die ik nu heb? Want dat zijn ook stalmatten.

Terug
Naar boven