XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Kettingen = kost geld
Geld = afwezig

:sad:
Onze chain yoke heeft dunne kettingen (7mm ofzo denk ik) en kostte maar 10 € ofzo voor de lengte die er nodig was!

Woopy had verteld dat twee banden normaal gezien wel voldoet maar dat de stone dan alle kanten uitspringt.

2 banden mooi op elkaar: verrassing!
1 band half op de andere band leggen: stone blijft liggen, dat zijn mijn ervaringen toen we bij Jimmy gingen trainen.

@woopy, volgens mij zijn die matten van Teun minstens 5cm dik en lijkt me zelfs meer, ik zou zeggen kom er in iemand van SMTL...

Probleem is dat het nogal lastig mikken is als je de stone over een yoke gooit :) Die gaat zelden mooi op die 2 banden landen :p

Die is zo vet die is idd het show je eigen strongman topic waardig!

Maar idd een goede optie, hoop dat je stevig touw gebruikt.

Sorry Gijs :sad:

Was meer omdat mn eigen strongman training niet doorging omdat hij teveel last van zn blessure en benen had...

Verder vond ik het wel een makkelijke en goedkope optie :D (maar je kan er geen 400kg aan hangen ;))

Probleem is dat het nogal lastig mikken is als je de stone over een yoke gooit :) Die gaat zelden mooi op die 2 banden landen :p

Heb je in de Hubo of zo'n andere doe-het-zelf winkel al eens naar die rubberen tegels gekeken? Deze kosten iets van een €10/stuk (zijn dikwijls in promotie) en zijn 50cm x 50cm x 2,5cm en best wel stevig misschien kan je hier een vierkant mee bouwen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.029
werk van de dag. 50mm massief axle 220cm lang.

foto5.jpg

oneleg.jpg

Good for a whole lifetime ;)

Is er een reden waarom je niet heel de sleeve rondlast ? (buiten dan the obvious one: minder werk/ supplies en het gaat toch niet stuk)

Laatst bewerkt:
wow, mooi ding!

nee is een 18 inch
dit word dan de lichtste stone en de zwaarste
is met een loden insert van 30 kg daar ben ik ook benieuwd naar als ie goed stevig is
die word dan 140 -145.
willen eigenlijk binnekort wel 20inch mal bestellen maar is best prijzig voor een mal dan zij we zo weer 250 tot 300 kwijt.
maar hebben we wel nodig want deze ballen vliegen erop en een 20inch massief is meteen 150 kilo dus dan word het wel weer interressant.

http://www.roguefitness.com/slater-s-stone-molds.php
Deze zijn goedkoper en wrs zelfde kwaliteit.
Voor wat dient trouwens die middenste bol met 4 ijzeren buizen eraan?

1. Mooie Jarno imitatie!
2. Gijs, ga wat aan dat kapsel doen. Straks maak je er nog vlechtjes in. Ik zeg tondeuse!

Niks mis met dat haar, beetje kort wellicht..

• #1.035
Good for a whole lifetime ;)

Is er een reden waarom je niet heel de sleeve rondlast ? (buiten dan the obvious one: minder werk/ supplies en het gaat toch niet stuk)

Helemaal doorlassen is nodeloos warmte toevoegen aan het materiaal. Plus het gaat toch niet stuk;)

1. Mooie Jarno imitatie!
2. Gijs, ga wat aan dat kapsel doen. Straks maak je er nog vlechtjes in. Ik zeg tondeuse!

Kapsel is prima, je moet niet haten op mijn mooiboylooks.

Waar haal je een 50mm stang vandaan?

• #1.037
metaalconstructiebedrijf. Meestal hebben ze het wel liggen. Zo niet dan moesten ze het bestellen. Dan bestellen ze 6m. Ik heb al een aardige band opgebouwd met deze gasten bij mij dus ik krijg fikse korting. Plus kan ik gewoon een kleine lengte afnemen en hoef ik niet voor de hele 6m te betalen. Meestal moet je de hele 6m nemen anders doen ze het niet.

metaalconstructiebedrijf. Meestal hebben ze het wel liggen. Zo niet dan moesten ze het bestellen. Dan bestellen ze 6m. Ik heb al een aardige band opgebouwd met deze gasten bij mij dus ik krijg fikse korting. Plus kan ik gewoon een kleine lengte afnemen en hoef ik niet voor de hele 6m te betalen. Meestal moet je de hele 6m nemen anders doen ze het niet.

Hmm dan moet ik eens kijken, een stang van 6 meter lijkt me toch een beetje veel van het goede :p

• #1.039
Reken in ieder geval op zo'n 100E voor een lengte van zo'n 2m - 2,2m

Reken in ieder geval op zo'n 100E voor een lengte van zo'n 2m - 2,2m

Dat is wel erg prijzig, wordt hem dan eerst nog niet zelf thuis.
Gelukkig heb ik bij mijn trainingsmaat wel veel spullen zoals farmers, boom en een chainyoke! Het scheelt toch als je met iemand traint die erg handig is!

Terug
Naar boven