AndroidHealthClinic

Het "Tegen Werchter moet ik droog staan" logje

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
478
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Jaja... nogmaals een logje, hopelijk wat succesvoller dan het vorige :o

Werchter... vanaf donderdag 29 juni t.e.m. zondag 2 juli wil ik lekker met mijn lichaam en abs de beachboy uithangen en menig vrouwelijk volk mij laten bewonderen (tot afgunst van de huidige vriendin :D )

Uitgerekend komt dit op 13 weken tijd om droog te geraken.

Mijn stats:
23 jaar (bijna 24)
1m74
84kg ongeveer
vet% ik schat 16-18%

Volgende week (3 april) start mijn week 1 dus. Zondag moet ik nog een schema maken (volgens max-ot principes) en een eerste voedingsschema wat rond de 3300 kcal zal hangen. Elke week minderen we dan 150 kcal en de laatste weken zit ik op 2000 kcal.

Ik heb 4 trainingsdagen (maa, din, don, vrij) en woensdag gaan we zwemmen (1 km) en zaterdag en zondag zal nog voor extra cardio zijn indien nodig. Voorlopig denk ik aan:
Maandag: KT + cardio (lopen)
Dinsdag: beentraining dus geen cardio
Woensdag: zwemmen
Donderdag: KT + cardio (lopen)
Vrijdag: KT + buik extra hard aanpakken
Zaterdag: cardio (lopen)

Alle tips i.v.m. cutten etc zijn welkom. Mijn cardio zal vooral bestaan uit lopen in de buitenlucht (ik haat loopbanden)... lopen is echt wel één van mijn slechtste kwaliteiten... na een 5-tal minuten heb ik verschrikkelijke pijn in de kuiten... we gaan proberen of lopen in het bos beter gaat dan lopen op asfalt.

Verder ben ik er ook nog niet uit of ik nu mijn koolhydraten moet laten zakken of niet... max-ot beweert van niet, de meesten van jullie beweren van wel.

• Topic Starter Topic Starter
Idd ik kom hier over als een beachboy die vlug ff voor de zomer wilt "mooi" staan...

Santino weet wel dat ik al langer bezig ben etc...

Vraag is eigenlijk vooral: denken jullie dat het mogelijk is om op 12 weken droog te staan?

Mvg,
DiS

Kan best hoor. Licht eraan hoe hard je er aan gaat werken, en of je al eens eerder je bl0kj35 hebt gehad.

Ik ben nu ook bezig met mijn cardio op te voeren. Maar aangezien ik nog nooit zo een laag vet % heb gehad dat mijn abs er doorheen kwamen, zal ik er wel wat langer over doen. Maar in 12 weken kan je heel wat berijken.

Ik ben zelf trouwens niet zo een voorstander van het verlagen van de kcal inname onder onderhoud. Als je gewoon je cardio opschroeft heb je het zelfde effect. Gewoon eten wat je nodig hebt en lekker veel CT gaan doen. Als ik mijn kcal inname verlaag onder onderhoud heb ik echt geen fut om normaal te kunnen KT en CT.

12 weken is meer dan genoeg als je lichaamsvetpercentage al niet te hog ligt. (lager dan pakweg 15 percent), echt langer is imo niet aan te raden, het werkt anders veel te zwaar op je gemoedstoestand.

Lopen in het bos of op gras zal vrijwel zeker veel beter gaan dan lopen op de weg. IK heb van mijn 6-de tot mijn 18-de jaar athletiek gedaan en dat gold eigenlijk bijna altijd voor iedereen...

Ok en tips? 6 dagen clean eten en de zaterdag beetje extra eten (junkdag maar dan nog altijd wel met clean eten, enkel wat meer?) of zoals in BFFM: 3 dagen minder en de 4de terug wat meer...

Wat raden jullie aan van cardio: max-ot zegt 16 minuten alles geven en altijd opdrijven, anderen zeggen dan weer 45 minuten... persoonlijk doe ik liever 16 min :p

Succes kerel! Over die cardio .. denk dat je gewoon moet doen dat je zelf het fijnst vindt. Iedereen spreekt elkaar tegen over wanneer je nou het meeste verbrand. Gaat erom dat je de cardio vol blijft houden ;) Als je het op een voor jou fijne manier doet is het natuurlijk makkelijker uit te houden en zal je minder snel overslaan ;)

Bro, waarom wil je droog zijn op werchter, daar lopen alleen lelijke alto wijven rond.

Rob G zei:
Bro, waarom wil je droog zijn op werchter, daar lopen alleen lelijke alto wijven rond.
jij moet eens wat meer zuipen op festivals, daar worden al die ongewassen hippie mutsen een stuk lekkerder van :D

@ Disturbed: dus jij wilt de beachboy uithangen op een rock festival? ik vrees dat jouw ontblote lijf op zo'n evenement niet de aandacht krijgt die het verdient :D

Maar toch succes. ;)

:D .. moet je dan niet extra bleek zijn btw? :D

Voor rug zou ik deadlift doen en een pulldown laten vallen voor nog een row. Zie wel dat je je voorste schuderkoppen niet overtraind

wanneer kan je best cardio doen als je weekje of 2 niet traint. niet in de morgen in ieder geval. savonds uurtje na het avondeten?

Ok eerste training achter de rug. Had last van hoofdpijn wegens stress op het werk (verhuis server en computerpark) dus niet voluit kunnen gaan.

Warming up (Chin ups) 12 en 10x met 50 kg hulp, 6 en 3x met 40 kg hulp, 1x met 30 kg hulp
Chin ups 6-6-6 met 20 kg hulp
Lat pull-downs 6-6-6 met 65 kg
Close grip-pulldown 6-6-6 met 70 kg
Barbell Row 6-6 met 60 kg
Hyper-extensions 6-6 met 10 kg

Standing military press to front 6-6-6 met 40 kg
Seated dumbbell press 6-6-6 met 22 kg
Side lateral raises 6-6 met 12 kg
Rear lateral raises 6-6 met 12 kg

Barbell shrugs 6-6-6 met 80 kg

20 min cardio => fietsen => iets van een 200 watt en 100 toeren/minuut maar lukte wel niet constant :) dus iets van een 177 kcal verbrand

Rond 9u ga ik buiten nog ff lopen, maar dat is eigenlijk meer slenteren en dus niet als (hard)lopen te rekenen... Ik hoop dat ik tegen mei 5 km kan lopen (wedstrijdje hier in't bos)

Ik heb vandaag ook nog eens mooi al mijn eten afgewogen en wat blijkt...
2687 kcal, waarvan 37.6% (233) eiwit, 56.3% (349) koolhydraten en 6.1% (73) vet.

Nu had ik nochtans verwacht zo rond de 3000 - 3100 kcal te zitten... Vraag blijft dan nog: zit ik nu onder of boven mijn onderhoud? Ik ga deze week alles nog netjes bijhouden en dan zal ik het wel merken aan de gemiddeldes hoop ik.

Indien jullie zelf zouden willen rekenen:
23 j
83 kg
héél mannelijk :p
1m74
18% vet volgens mijn huidplooimeter gisteren maar zal wel niet correct zijn

Grtz
DiS

Ok... van dit logje is dus blijkbaar niet veel geworden...

Ik ben wel terug een poging aan het doen op DiSTuRBeD's weblog voor de geïnteresseerden.

Dit is namelijk makkelijker voor mij om dat ik het programma'tje Thingamablog gebruik, hierdoor kun je offline al je tekst typen (op het werk bvb) en als je thuis komt even alles vlug uploaden naar je webspace. Je kunt er wel niet op reageren denk ik :s of je moet een mailtje sturen door op "Posted by DiSTuRBeD" te klikken.

Grtz
DiS

Terug
Naar boven