XXL Nutrition

Het Vis FOTO- Topic!

Bezoekers in dit topic

12cm is wel kort, maar heb geen idee of het echt uitmaakt. Zat zelf toch altijd wel op een cmtje of 20. Modderbodem is wel k*t btw, kan het zijn dat je lood wegzakt? Of je hele rig.... In theorie zou je dan floaters moeten bakken, maar daar vang je echt niks mee :D
Hoe het ook zij, 50% verspelen is wel veel vind ik...
 
12cm is wel kort, maar heb geen idee of het echt uitmaakt. Zat zelf toch altijd wel op een cmtje of 20. Modderbodem is wel k*t btw, kan het zijn dat je lood wegzakt? Of je hele rig.... In theorie zou je dan floaters moeten bakken, maar daar vang je echt niks mee :D
Hoe het ook zij, 50% verspelen is wel veel vind ik...

Je kunt ook een DA Rig knopen, deze zorgt voor speling in de onderlijn vanaf het vaste lood gezien dan. De kurken bal zoekt het oppervlakte en houdt de onderlijn omhoog vanwege de opwaartse druk. Karper kan zodoende ook een cm of 8 spelen met het systeem alvorens hij inhaakt~, en het helpt dus jhe systeem NOOIT weg te laten zakken
 
True, maar al zulke systemen heb ik in mijn naaste omgeving zien falen. In theorie werkt het en het zal allemaal mooi drijven, maar het lijkt alsof die vissen het niet meer willen, misschien zien ze dat het nep is ofzo, ik weet het niet.
Het is het proberen waard, al zijn 13runs op een nacht zééker goed (niet voor je rust/groei) en mag je met 7 vangsten ook je handen dichtknijpen.
 
True, maar al zulke systemen heb ik in mijn naaste omgeving zien falen. In theorie werkt het en het zal allemaal mooi drijven, maar het lijkt alsof die vissen het niet meer willen, misschien zien ze dat het nep is ofzo, ik weet het niet.
Het is het proberen waard, al zijn 13runs op een nacht zééker goed (niet voor je rust/groei) en mag je met 7 vangsten ook je handen dichtknijpen.

Een vis ziet geen ruk onder water, jij zegt dat de rig zwaar onderschat wordt, maar ik geloof dus meer in stek en aasdressuur dan RIGdressuur.Moet niet gekker worden dat we gaan geloven dat karpers die gehaakt zijn "spontaan weer het systeem uitspugen"

Dat kun je TEN ALLR TIJDE ondervangen met een DA rig
 
De vis hierboven is waarschijnlijk eerder gevangen en mensen kunnen hem hebben laten vallen, maar misschien ook bijgeknipt hebben. Dat zie je niet op deze foto maar ik heb ook vat zat vissen gezien met name op populaire wateren waar ze dus een ingeknipte staart hadeen.........en waarom?

Herkenning? Ik OWN deze karper?? Wie zal het zeggen..............
kan ook gewoon in de natuur gebeuren dat het beschadigd, maar dat is niet erg waarschijnlijk, vaak zijn het idd "karpervissers" die karpers opzettelijk beschadigen om de vis zo herkenbaar te maken.

@die lange
kijk voor de gein eens wat korda dvd's en lees "het grote karperboek" van rini groothuis en dan vooral die lab onderzoeken.
 
Das en meerval, een roofvis, en van origine een Wolga-bewoner, welke zich in razendtempo heeft verspreid door heel Europa.

Ik geloof dat ze ongeveer max zo'n 2.50 mtr kunnen worden, bij een kilo of 110.

Ze zwemmen ook hier in nederland :D
 
Te lange hair, te kleine haak, te licht gewicht, niet hard genoeg aangeslagen? Ken je de bodem, wat voor snoer gebruik je. Misschien zijn je boilies wel niet lekker genoeg. Of te klein en zijn je runs van brasems. Riglengte is zo overschat, bovendien nogal onbelangrijk.

D. en verstand van karpervissen? Het moet niet gekker worden. :p
 
Ik ben al 4 jaar out the running wat het vissen betreft. Zou me deze helemaal weer van scratch moeten inlezen mocht ik weer beginnen.


Of niet?

Of zou een simpel pennetje met mais uit blik direct op de haak op een mooie najaarsavond ook nog karper in het netjes brengen? ;)
 
Ik vis ook bijna nooit meer. Heb toevallig dit jaar weer 1x gevist. Was 3 jaar geleden dat ik voor het laatst gevist had. Ving een karper van 26 pond. Maar het deed me niks meer. Geen spanning meer te vinden. Geen adrenaline die door mijn keel schoot toen ik een run kreeg. Ik denk dat ik het karpervissen gewoon even links moet laten liggen. Vind het trouwens ook zonde van de tijd om uren lang aan het water te verturen.


Trouwens heb zelf aardig wat boeken.


De Dunne Lijn - Luc de Baets
Speurtocht naar giganten - Evert Aalten
Het grote Karperboek - Rini Groothuis
Karpervissen - Evert Aalten & Ruud Jongens
Karpervissen - Thomas Lont
Logboek van een karpervisser - Henny Mattemaker
Succesvol vissen op grote karper - Evert Aalten & Ruud Jongens
Tegen de stroom in - Alijn Danau


en ga zo maar door. Denk een stuk of 12. Tevens ben ik ook nog lid van karperwereld.
 
Ik vis ook bijna nooit meer. Heb toevallig dit jaar weer 1x gevist. Was 3 jaar geleden dat ik voor het laatst gevist had. Ving een karper van 26 pond. Maar het deed me niks meer. Geen spanning meer te vinden. Geen adrenaline die door mijn keel schoot toen ik een run kreeg. Ik denk dat ik het karpervissen gewoon even links moet laten liggen. Vind het trouwens ook zonde van de tijd om uren lang aan het water te verturen.


Trouwens heb zelf aardig wat boeken.


De Dunne Lijn - Luc de Baets
Speurtocht naar giganten - Evert Aalten
Het grote Karperboek - Rini Groothuis
Karpervissen - Evert Aalten & Ruud Jongens
Karpervissen - Thomas Lont
Logboek van een karpervisser - Henny Mattemaker
Succesvol vissen op grote karper - Evert Aalten & Ruud Jongens
Tegen de stroom in - Alijn Danau


en ga zo maar door. Denk een stuk of 12. Tevens ben ik ook nog lid van karperwereld.

Dat heb ik nu al 10 jaar en gaat ook nooit meer weg denk ik. je bent een visser of je bent het niet.
 
Ik hoop dat ik het wel weer terug ga krijgen. Komt misschien omdat ik nu liever andere dingen doe, zoals stappen en bodybuilden. Wie weet komt er wel weer een tijd dat ik weer aan het water zit.
 
Ik zou deze zomer ook weer gaan karpervissen, maar het is er niet meer van gekomen. Misschien volgend jaar wel weer ooit eens ofzo :)
 
kan ook gewoon in de natuur gebeuren dat het beschadigd, maar dat is niet erg waarschijnlijk, vaak zijn het idd "karpervissers" die karpers opzettelijk beschadigen om de vis zo herkenbaar te maken.

@die lange
kijk voor de gein eens wat korda dvd's en lees "het grote karperboek" van rini groothuis en dan vooral die lab onderzoeken.

heb ik!:D:D:D me eerste visboek was dat:p
 
Ik ben al 4 jaar out the running wat het vissen betreft. Zou me deze helemaal weer van scratch moeten inlezen mocht ik weer beginnen.


Of niet?

Of zou een simpel pennetje met mais uit blik direct op de haak op een mooie najaarsavond ook nog karper in het netjes brengen? ;)

met de pen is het ook errug goed vertoeven in de polders rond deze tijd Jeroen;)
 
Das en meerval, een roofvis, en van origine een Wolga-bewoner, welke zich in razendtempo heeft verspreid door heel Europa.

Ik geloof dat ze ongeveer max zo'n 2.50 mtr kunnen worden, bij een kilo of 110.

Ze zwemmen ook hier in nederland :D

ik heb alleen Afrikaanse mmeerval gevangen in de forellenplas bij ons in de buurt...sterke K*T-krengen!!!dr heeft er al eentje van een meter me topje van me hengel stukgetrokken:mad: :mad: :mad: meestal zijn ze maar 50-60cm die je daar vangt..ik wil dan wel eens weten wat je voor materiaal je nodig hebt als je op de Ebro gaat vissen:D
 
Back
Naar boven