apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Sorry, ik doe niks anders dan mensen teleurstellen.![]()
Ik zag het plaatje zo toen ik het topic openende, partij teleurgesteld nu
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sorry, ik doe niks anders dan mensen teleurstellen.![]()
Ik zag het plaatje zo toen ik het topic openende, partij teleurgesteld nu
Het is een ingesteldheid, dat je eveneens siert.Sorry, ik doe niks anders dan mensen teleurstellen.
Daar kan je wel weer een paar weken mee voort.Begin deze maand mocht ik op bezoek bij Jean-Pierre Robinot van l'Ange Vin.
Na een uitzonderlijke degustatie van de vaten mochten we erna aan tafel schuiven om wat parels uit de kelder te verslinden.
![]()
Hadden we die voorraad konden we gerust enkele jaren stoppen met werken.
Welke brouwinstallatie heb je? Alsook gebruik je indigène gisten?Post-workout blond biertje. Dat is een goede glas geworden voor 2 weekjes. Nieuwe hobby gevonden naast het 1-3 jaar wachten voor de wijnen. Zou met nog 1 a 2 weken 'conditioning' nog beter moeten worden met fijnere schuim. Maar gezien t m'n eerste batch is wil ik proeven hoe zoiets ontwikkelt op week 1, 2 en 3.
![]()
Tot zover niets spannends. Een 10L snelkookpan om in te maischen en koken en een 10L emmer, i.c.m. twee vers geschrootte pakketten (tripel + blond) van brouwmout.nl. Wilde eerst aanzien of het bevalt of niet. Ik gebruik de BIAB methode, dus gewoon maischen met het mout in een zak. Heb het geprobeerd met en zonder spoeling, maar zelfs het spoelen laat ik achterwege omdat de iets mindere rendement het mindere gedoe wel waard is. Extra gedoe blijf ik wel bij wijn houden, bier doe ik zo simpel mogelijk.Welke brouwinstallatie heb je? Alsook gebruik je indigène gisten?
Wat is peat?Dit is er wel eentje voor de echte peat liefhebbers.
![]()
Turf
Zal waarschijnlijk tijdens het koken nog wat water toe moeten voegen wanneer het eea verdampt. Denk dat batches van 6,5 a 7L perfect zijn voor m'n 10L vaten. Voordeel van grotere batches dan 5.5L is wel dat de temperatuur veel stabieler is.