- Waardering
- 22.485
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij mij komt deze in najaar en winter regelmatig voorbij, lekker.In mijn herinnering was de smaak voller en complexer. Hij is niet vies, maar ook niet echt voor herhaling vatbaar.
![]()
Ik had hem meer als zoete complexe quadruple/barley wine verwacht/herinnert.Bij mij komt deze in najaar en winter regelmatig voorbij, lekker.
Ik kan maar één smiley op jouw bericht geven, anders had je er veel meer gekregen.
De pH en TA was zo goed als niets, dus heb aardig bij moeten zuren. Hield het wel op een minimaal nodige TA en pH om enkel bederven te voorkomen. Het idee was om achteraf met glycerine een zoetje toe te voegen. Maar zelfs als het zuur er uit is heb ik er geen vertrouwen in, dan smaakt het naar overrijpe banaan zonder zuurtje.
De kleur reflecteert wel goed de rijpheid.
Koop dan, is gewoon te bestellen via de site?Hebben, hebben, hebben.
![]()
Gulden Draak Cuveé Prestige Laphroaig - Brouwerij Van Steenberge
Deze exclusieve Gulden Draak Cuvée Prestige laten we na lagering nog 18 weken rijpen op speciaal geselecteerde Laphroaig vatenwww.vansteenberge.com

Wat houdt je tegen?Nooit eerder zo benieuwd geweest naar een “biertje”.
![]()
750ml icm 10,5%
. Ik weet dat je ze na openen wel even kan bewaren, maar dan gaat het toch achteruit.Nog twee flessen op en hoewel ik het echt wel lekker vind denk ik dat de Cuvee Prestige een te licht bier is voor de combinatie met Laphroaig. Een quadruple zou een betere combi zijn.De op Laphroaig gerijpte Guldendraak is best lekker. Ik weet niet precies welke Guldendraak ze ervoor gebruikt hebben en of die wel zonder narijping te verkrijgen is, maar ik heb het idee dat het niet een al te “zware” versie is, in elk geval niet hun Quadruple ofzo.
De smaak deed me in eerste instantie denken aan een zoete rokerige BBQ saus. Later kwam er wel meer een biersmaak naar boven. Het is goed te proeven dat hij een tijdje gerijpt heeft op Laphroaig dus je moet wel van een rokerige Islay houden wil je zoiets lekker vinden.