MuscleMeat

Heuppijn tijdens squat

Bezoekers in dit topic

ElHa79

Novice
Lid geworden
15 feb 2016
Berichten
18
Waardering
1
Massa
69kg
Vetpercentage
21%
Hoi, een vraagje. Als ik tijdens mijn training ga squatten heb ik altijd pijn in mijn rechter heup. Ik kan niet opbouwen in gewicht omdat decpijn het zo lastig maakt. Ik heb wel last van slappe gewrichten en na een poos zitten " klakken" mijn beide heupen. Vorig jaar heb ik door last aan mijn knie een botscan laten uitvoeren en daar was niks op te zien, ook niet op mijn heupen.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Stop ik beter effen met squatten of train ik beter zonder gewicht? Kan dit van mijn spieren komen of toch het gewricht? Wie geeft mij raad????
 
Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft, gaat je 100x beter helpen dan de zeer uiteenlopende adviezen die je hier gaat krijgen. Er zal bij jou in de buurt vast een goede fysio/manueel therapeut zitten.
 
Heb ik ook last van idd.. Kan niet meer zoveel squatten als eerst..
Ik heb t ff wat rust gegeven dmv gewichten wat minder en meer herhalingen..nu zijn de klachten wel verminderd(niet weg helaas)
 
Minderen lijkt me sowieso geen slecht idee als je klachten hebt. Daarnaast zou ik er iemand naar laten kijken die verstand van zaken heeft.
Knie, heup, rug...alles kun je anders gaan belasten als je ook maar aan één van dat rijtje last hebt.

Zo heb ik hypermobiele enkels, waardoor ook mijn knie, heup en rug anders belast worden als ik die enkel ga ontzien.
Gevolg: bilspier heeft een flinke klap gehad.
Speciale oefeningen gekregen en squats met maximaal alleen de halter als gewicht (zelfs een bezemsteel).

Laat er goed naar kijken voordat je ook de rest van je lichaam verkeerd gaat belasten!
 
Ik heb ook heuppijn bij squats inderdaad, al jaren eigenlijk. Heb iig nog geen oplossing gevonden. Het enige wat lijkt te helpen is gewoon minder volume op squats.

Denk niet dat het pijn van je gewricht. Denk dat klachten komen uit pezen/spieren mischien door overbelasting.

Goed opwarmen en na de training stretchen zorgt iig er voor dat ik nog redelijk normaal kan squatten zonder al te veel pijn :)
 
Bij mij helpt het als ik eerst tien minuten op de crosstrainer sta voor ik begin te squatten. Pijn zit bij mij meer aan de voorkant heup/lies
 
Ik ga al eens proberen met eerst wat op te warmen en wat gewicht achterwege te laten. Ondertussen kijkt het mij toch best om een arts te raadplegen. Zo kan het niet blijven, t is niet leuk meer...
Thx guys
 
Back
Naar boven